Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3.2/915 1984 Ny lack inför 2011. | 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (35020 totalt) |
3.2 med 915låda
Turbostyrstag. 22 mm/29mm torsionsstavar. 22mm justerbara krängningshämnare. 7&9x16" org Fuchs Sabelt Stolar med 6p 3" bälten. RS inredning. Clubsport dämpare. Lättare batteri. Radio, asfaltsmattor osv bortplockat. Sparco bur. Mocca ratt. Toyo R888 Borrade skivor + carbotech belägg samt bromskylning. _________________ Patrick Hansson |
||
Vår första gat/ban-Porsche var en -84 Turbolook som fick namnet Svarta Maja. Skulle gärna se den kvar i garaget men den är nu mer skrotad efter en krock med senare ägare. (Det här var länge sedan).
Mitt tips är: 23 och 29 mm torsionsstavar Bilstein Rennen2 (om de heter så numera eller liknande) Ställbara krängningshämmare (vi hade Weltmeister) Större bromsar (allra minst Gammel-turbons) turbostyrstag Lätta fälgar med bra r-däck (Fuchs 7"& 9" tycker jag passar men är kanske för små om bromsarna tar plats) En omgång fälgar med gatdäck/fälgar en riktig chassi-inställning med hjulvinklar nånstans i kompromiss bana/gata "your choice" _________________ Bernard Löhr |
||
Tackar är kanonnöjd med bilen. Har kvitton på närmare 70.000kr från förra ägare. Ny växelåda, Genomgång av motor, mm,mm allt gjort på K3. _________________ Patrick Hansson |
||
Sitter mede en prislista på allt framför mig. Enda stora kostnaden känns som justerbara krängare. ca 10.000kr fram o bak. Resterande grejer går väl lös på sissådär en 30 loppor. Känns som att det kan bli endel inköp inför vintern. Bild på Fälgdesign. Den har börjat nytillverka dessa fälgar i 17x7,5" 17x9". Et 40 o 16 5/130. Finns länk på porscheklubben och pelicanen för de som är intresserade. Finns även vanliga Fuchsen i samma dimension samt obehandlad. _________________ Patrick Hansson |
||
Hej!
Grattis till en riktigt fin bil Kolla på första sidan i min tråd för exempel på "light"-modifiering av 3,2:a. Bilen funkar kanon med den setupen; slalom, banåka och allmän väg utan problem. Var dock inte 100 nöjd med min bromsuppgradering. Boxteroken funkar inte så bra med originalskivorna. Det blir för mycket kraft på för klen skiva. Bilen bromsar något bättre, men man blir inte av med problemet med överhettning. Satsa istället på riktigt bra belägg och förbättrad kylning. Eller gå "hela vägen" som Bernad nämner med montering av riktiga bromsar från början. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
Tror att om jag gör något så blir nog paketet enl ovan. Det sitter bilsteindämpare på bilen nu.Vet dock inte vad det är för sort. Bromsarna har jag också gått och tänkt på.. Räcker det med nya skivor/belägg, eller skall man satsa på grövre ok oxå?? Iofs så är jag så feg att jag bromsar i mkt god tid pga allergi mot lecakulor. Så varma bromsar har inte vart något problem för mig. Lite off topic. Nu bär det i alla fall av i morgon till Swaziland på jobb. Glömde kameran förra gången, men nu är den nedpackad. Kanske finns någon kul bil att plåta??? Brukar alltid hitta något kul. Har sett. Volvo 142 med Öhlins dekal +röd datzun 240z +volvo 740 +volvo244 i thailand. Porsche cayman + 5000st ford falcon i argentina 3st Maybach +murkla i signapore. (ej på bild) Volvo 164 i sydafrika. Indonesisk beninstation. _________________ Patrick Hansson |
||
Uppdaterad lista inför vintern.
ombyggnadssats till turbostyrstag. 1790kr Ferdinand.se Grövre torsionsstavar. Fram 22mm Bak 29mm 1295kr/st Ferdinand.se Blev rekomenderad 22mm stavar fram men har problem att finna en upsättning.. Tips?? Clubsport stötdämpare Fram 1795kr/st Bak 1645kr/st Ett alternativ är kanske att bygga om mina befintliga Bilsteindämpare. Tips Pris?? Nya krängningshämnare.????????? Kan inget vet inget... Justerbara???Grövre?? Vart kan man hitta info/delar?? Nya teflon bussningar runt om. ca5000kr Nioelva.se Alt. Polyuretanbussningar. Erfarenheter?? R-Däck. Toyo888?? Bättre stol. Sänkning. Chassiinställning med mindre toe och mer camber. Montera bort AC. Nya oljor runt om och allmän service/kontroll av allt. Har ni några tips/ideer bra priser??? Vilken fälgdimension passar bäst på bana??? Har hört att 15" 7,5X9" MED 205/225 skall passa bäst till dessa bilar! stämmer detta?? _________________ Patrick Hansson |
||
Hej,
När vi snackar fälg storlek på gammelelva så är det 7-8/15" du menar antar jag, många åker på dessa fuchs fälgar, de är lätta smidda och funkar alldeles lysande begränsningen kommer om du vill uppdatera till Stoooora bromsar då dessa ej ryms innanför 15". Däck dimensionen är myckt riktigt 205/50-15 och 225/50-15 på 7-8" fälg Fuchs fälgar finns även i andra dim tex 7-9/16 som dock är riktigt svåra att få tag på nuförtiden. Lycka till med dina uppdateringar så ses vi ute på våra roliga bnor i sommar Mvh _________________ Jonas Hjältén pcs 4923 |
||
Menade faktiskt 15"x7.5 o 9" Fanns den dimensionen i BBS magnesiumfälg (Split). Skos med 205/225 sulor. (känns smalt för fälgen men ändå) Nu sitter det 16"x7 16"x8 Fuchs på bilen. Dagens inköp. Det kommer mera na na nananaa!!!!!! _________________ Patrick Hansson |
||
Det blev en burnout i hjärnbalken och detsamma i plånboken igår.
Men nu är följande saker beställda. ombyggnadssats till turbostyrstag Grövre torsionsstavar. Fram 22mm Bak 29mm Clubsport stötdämpare Fram (Fick till min förvåning reda på att det satt clubsport bak.) Justerbara krängningshämnare Fram och Bak. Komplett sats med Bussningar till hjulupphängningen. Leverans V24. Så troligtvis (och i mån av plats) kör jag PCS träff på Gelleråsen 8/7 med org spec. Sen stressmeka en vecka. För att åka PCS Mantorp 15/7 med nya delar. Skall även åka och titta på en overall i helgen. Sen e det bara resten kvar! _________________ Patrick Hansson |
||
Kan lägga till:
1 st 101 Projects For Your Porsche 911 1 st Porsche 911 Performance Handbook 1st Porsche kaross dekal vit 1st dekal (Skall monteras efter första varvet på nordslingan.) Sitter och längtar! _________________ Patrick Hansson |
||
Sway Bar - Weltmeister, rear, 22mm
List Price: $309.98 our Price: $278.98 Sway Bar - Weltmeister, front, 19mm List Price: $429.98 our Price: $386.98 10 tusen, var köper du nånstans ? (Jag köper från paragon-products.com ) _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Levin racing Slutnotan blir någonstans runt 8000krHemma _________________ Patrick Hansson |
||
Nyss hemkommen från ett soligt Portugal (kl 4 i morse) så kunde jag idag ÄNTLIGEN starta med den materiella ökningen av Kurvhastigheterna!!!!
Men säg den Lycka som varar. Hissade upp bilen fram för att börja montera ned och sätta dit nya grejer. Främmre torsionsstavarna var bytta på 5min inga problem!!! Bussningar är heller inget problem. Dämparna väntar jag med till vintern och byter alla 4:a runt om! Men sen..... Frågor. 1. När jag skulle montera Turbostyrstagen så fanns inte den guldiga brickan som visas i 101 projects sid 152. Fig 4 Är denna bort rationaliserad med åren eller har jag fått för lite grejer???? Även se Bild nedan. 2. Fär att kunna montera den främre Krängningshämmnaren så måste jag borra hål i "innerskärmen". Kan man göra detta utan risk för att borra in in något. Beskrivningen säger att man skall kunna se ned mellan tank och vägg??? och att man skall flytta på batterikabeln på förarsidan??? Jag kan varken se eller flytta!!!!!!! Är det jag som e korkad?? (Uppenbart är jag det men ändå) 3. Till den främre Krängningshämmnaren så följde det med en kulled som skall monteras mot A-armen. Men på min 84 så ser fästet annorlunda ut mot pre 74. men återigen har jag inga delar för att modifiera varken fästen eller A-arm Detta kan lösas på två sätt som jag ser det. Alt.1 Jag Bygger om A-Armen med ett nytt länkagefäste från weltmeister påsvetsat där det gamla sitter. Alt. 2 Jag modifierar länkaget och bygger en adapter som passar på befintligt fäste. Tips och funderingar/erfarenheter motages med stor tacksamhet. MVH Patrick Hansson _________________ Patrick Hansson |
||
Vad det beträffar den guldiga brickan så Ja den måste du ha annars så bottnar du skruven i axelen på styrväxlen (jag trodde först att den inte behövdes )
Den fungerar även som styr stopp Har du inga så åk o handla vanliga brickor ca 5-6 mm tjocka med rätt diameter på och rätt storlek på hålet finns i alla välsorterade järn affärer Lycka till _________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||
Hej.
För att montera främre krängaren så ser du vart du ska göra hålet om du skrapar bort lite underreds massa från hjul huset,det finns nån utbuktning i plåten där om jag inte minns helt fel. Mvh Jens _________________ jens pettersson |
||
OK Kenon. Men vilken ytter dia skall det vara??? Min gissning är ca 40mm. _________________ Patrick Hansson |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3.2/915 1984 Ny lack inför 2011. | 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (35020 totalt) |