Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Funderingar om bränsleslang
1142 besök totalt
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Vad gäller angående bränsleslang i SLC och SSK? Får man använda vanlig gummislang och slangklämmor (för att gå till ytterligheter) eller måste det vara teflon med rostfristumpa, presskopplingar mm?

Har nämnligen dessa slangar nu med pressade kopplingar och tror dom tål runt 70 bar. Står på, kan kolla ikväll, eller måste jag köpa nya?

(edit: 60 bar)

Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Ingen som byggt nya slangar till sin bil

Tokholm
Här sen Jan 2003

Min bil har klarat av att ta sig både till start, och i mål, i både RoadSport och CAR Corsa med ytterlighetslösningen.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Re:

ice skrev:
Min bil har klarat av att ta sig både till start, och i mål, i både RoadSport och CAR Corsa med ytterlighetslösningen.

ok så då är det ok i dom klasserna och jag hittar inget i dom andra klassreglerna om kvallitem på slang. Jag kör såhär.

Tackar

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Både SLC och SSK kör efter SBF Tekniska reglemente, gäller så gott som alla klasser i Sverige förutom några Historiska och STCC (om man generaliserar lite... ).
Bränsleslangar får vara i gummi och med slangklämma så länge de inte befinner sig i kupéutrymmet, då krävs det rör istället.

Men som sagt, bäst att kolla SBFs Tekniska reglemente om du bygger bil som du tänker tävla med.
Tråkigt att bygga fel från början... thumbs up

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Re:

TPR skrev:
Både SLC och SSK kör efter SBF Tekniska reglemente, gäller så gott som alla klasser i Sverige förutom några Historiska och STCC (om man generaliserar lite... ).
Bränsleslangar får vara i gummi och med slangklämma så länge de inte befinner sig i kupéutrymmet, då krävs det rör istället.

Men som sagt, bäst att kolla SBFs Tekniska reglemente om du bygger bil som du tänker tävla med.
Tråkigt att bygga fel från början... thumbs up

Har läst SBF och det var det som väkte frågan . Dom ställer inga dåliga krav på slang. Dessa slangar ligger redan i garaget. Dom kommer att monteras i kardantunneln upphängda efter ena sidan så dom är väl skyddade både uppåt och neråt.

Det blir nog bra

Tack för svaret

1142 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande