| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Funderingar om bränsleslang
|
1142 besök totalt |
|
Vad gäller angående bränsleslang i SLC och SSK? Får man använda vanlig gummislang och slangklämmor (för att gå till ytterligheter) eller måste det vara teflon med rostfristumpa, presskopplingar mm? Har nämnligen dessa slangar nu med pressade kopplingar och tror dom tål runt 70 bar. Står på, kan kolla ikväll, eller måste jag köpa nya? (edit: 60 bar) _________________ Per Wahlqvist |
||
|
Re:
ok så då är det ok i dom klasserna och jag hittar inget i dom andra klassreglerna om kvallitem på slang. Jag kör såhär. Tackar _________________ Per Wahlqvist |
||
|
Både SLC och SSK kör efter SBF Tekniska reglemente, gäller så gott som alla klasser i Sverige förutom några Historiska och STCC (om man generaliserar lite...
).
Bränsleslangar får vara i gummi och med slangklämma så länge de inte befinner sig i kupéutrymmet, då krävs det rör istället. Men som sagt, bäst att kolla SBFs Tekniska reglemente om du bygger bil som du tänker tävla med. Tråkigt att bygga fel från början... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
|
Re:
Har läst SBF och det var det som väkte frågan . Dom ställer inga dåliga krav på slang. Dessa slangar ligger redan i garaget. Dom kommer att monteras i kardantunneln upphängda efter ena sidan så dom är väl skyddade både uppåt och neråt.
Det blir nog bra Tack för svaret _________________ Per Wahlqvist |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1142 besök totalt |