Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1582 besök totalt |
Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag
Seriös bussning som ska monteras: ![]() Bara o ställa in grader camber efter den markerade skalan ![]() ![]() Justerbar krängningshämmare ![]() ![]() SMG2!!! ojojoj vad trevlig den är!!!! ![]() Brumbrum! ![]() _________________ ![]() |
||||||
Jag har "bara" åkt med men kan utan tvekan säga att jag håller med dig Magnus. Aldrig har jag färdats så fort runt ett varv på Sviestad!
![]() Det var skönt att det blev många varv så man hann njuta mycket. ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har äntligen hämtat mig efter "chefens" provtur.
![]() Har pillat isär bromsarna bak som skrek otroligt mycket när han körde. Hittade inga prylar som inte ska vara där, så det måste bero på hans mjuka körstil. Till hans försvar kan sägas att VB inte hade slitit in sig, utan bromsade bara på 2/3 av ytan. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
På några ställen där det var mycket trafik så slökörde jag lite och då provade jag automatläget för att se hur det funkade. Och om man ställde upp det på läge 3 - 4 så lirade den ganska bra, speciellt när man "åkte" istället för "körde". Som sagt, vi "åkte" mest då o snackade massa. Men varje gång automaten växlade så blev det en paus i min svada... hjärnan var tvungen o ställa om o fundera på vad tusan det var som hände o hade inte processorkraft att prata samtidigt...
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
På bilden över krängaren ser man ett tunt stag som sitter i länkarmen.
Det enda jag kan hitta på som funktion för detta är dropstop eller ngn form av lägesgivare... ![]() Vem har svaret? ![]() |
||||||
om bilden är från höger fram, så är det lägesgivaren till den automatiska höjdjusteringen till Xenon systemet... om bilden är från vänster sida, jag då vete 17on. Men allt tyder på att bilden är från just höger sida (och det baserar jag på krängningsarmens läge relative hjulupphängningen). _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Tack!
Jösses vilket jobb bara för att sköta en sådan sak... Men visst... På min M3:a ska jag sätta sådana på båda sidorna och sedan logga signalen från dom för att övervaka fjädringen...*harkel* ![]() ![]() ![]() |
||||||
Men, du kommer ju blända mötande trafik ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Ena sensorn får väl jobba dubbelt då... ![]() ![]() *detta är verkligen ett stort problem jag funderat mkt över...då jag är sååå i tagen att köpa M3 e46 just nu* ![]() ![]() |
||||||
För att justera cambern lossar man de tre muttrar som håller allt på plats. (dom där man ser) Stoppar in en mejsel, eller något annat litet o hårt (själv använder jag mejsel) i de frästa spåren. Och sedan bryter man plattan(den graverade) försiktigt till önskad inställning. Drag fast muttrarna och ta nästa sida. Tar ungefär lika lång tid som jag kör superstage. Alltså under 5 minuter. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Det är så svårt att komma med sådantdär rakt ut i luften...utan provkörning...under lite krävande förhållande... ![]() ![]() Har skrivit ngt i din "Vingtråd"... Vidhåller att allt man gör ska dokumenteras och testas ordentligt så långt man kan så man har siffror på vad man gör. Därefter är det vad man känner i baken som får avgöra. *skriver annan tråd* ![]() |
||||||
Självklart vad tror du jag moddar för? ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1582 besök totalt |