Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag
1582 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag

Seriös bussning som ska monteras:


Bara o ställa in grader camber efter den markerade skalan (jaja, jag vet att man måste ha koll på toe efter varje ändring...)


Justerbar krängningshämmare


SMG2!!! ojojoj vad trevlig den är!!!!


Brumbrum!

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8463



Jag har "bara" åkt med men kan utan tvekan säga att jag håller med dig Magnus. Aldrig har jag färdats så fort runt ett varv på Sviestad!
Det var skönt att det blev många varv så man hann njuta mycket.

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Har äntligen hämtat mig efter "chefens" provtur.
Har pillat isär bromsarna bak som skrek otroligt mycket när han körde.
Hittade inga prylar som inte ska vara där, så det måste bero på hans
mjuka körstil.

Till hans försvar kan sägas att VB inte hade slitit in sig, utan bromsade
bara på 2/3 av ytan.

_________________


Jan Nagy
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1683

Namndispens
Namndispens

Den här fina justerbara cambern, hur gör man när man ändrar, är det en manöver som tar typ 10 sekunder eller vad?

/Johan

_________________
Johan B
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4769



Re: Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag

Magnus Thomé skrev:
Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag



Hur var den å köra då?.......

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re: Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag

ThomasT skrev:
Hur var den å köra då?.......


Så här:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
På några ställen där det var mycket trafik så slökörde jag lite och då provade jag automatläget för att se hur det funkade. Och om man ställde upp det på läge 3 - 4 så lirade den ganska bra, speciellt när man "åkte" istället för "körde". Som sagt, vi "åkte" mest då o snackade massa. Men varje gång automaten växlade så blev det en paus i min svada... hjärnan var tvungen o ställa om o fundera på vad tusan det var som hände o hade inte processorkraft att prata samtidigt... (med en vanlig automatväxlad bil reagerar jag definitivt inte så.... intressant! )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



På bilden över krängaren ser man ett tunt stag som sitter i länkarmen.
Det enda jag kan hitta på som funktion för detta är dropstop eller ngn form av lägesgivare...

Vem har svaret?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3160

Namndispens
Namndispens

Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
På bilden över krängaren ser man ett tunt stag som sitter i länkarmen.
Det enda jag kan hitta på som funktion för detta är dropstop eller ngn form av lägesgivare...

Vem har svaret?


om bilden är från höger fram, så är det lägesgivaren till den automatiska höjdjusteringen till Xenon systemet...

om bilden är från vänster sida, jag då vete 17on. Men allt tyder på att bilden är från just höger sida (och det baserar jag på krängningsarmens läge relative hjulupphängningen).

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tack!

Jösses vilket jobb bara för att sköta en sådan sak... Men visst...

På min M3:a ska jag sätta sådana på båda sidorna och sedan logga signalen från dom för att övervaka fjädringen...*harkel*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Tack!

Jösses vilket jobb bara för att sköta en sådan sak... Men visst...

På min M3:a ska jag sätta sådana på båda sidorna och sedan logga signalen från dom för att övervaka fjädringen...*harkel*


Men, du kommer ju blända mötande trafik

_________________


Jan Nagy
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jan Nagy skrev:
Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Tack!

Jösses vilket jobb bara för att sköta en sådan sak... Men visst...

På min M3:a ska jag sätta sådana på båda sidorna och sedan logga signalen från dom för att övervaka fjädringen...*harkel*


Men, du kommer ju blända mötande trafik


Ena sensorn får väl jobba dubbelt då...

*detta är verkligen ett stort problem jag funderat mkt över...då jag är sååå i tagen att köpa M3 e46 just nu*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
*detta är verkligen ett stort problem jag funderat mkt över...då jag är sååå i tagen att köpa M3 e46 just nu*


Du kan fundera lite på vad jag borde förbättra och återkomma i en egen tråd!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



blixten skrev:
Den här fina justerbara cambern, hur gör man när man ändrar, är det en manöver som tar typ 10 sekunder eller vad?

/Johan


För att justera cambern lossar man de tre muttrar som håller allt på plats.
(dom där man ser) Stoppar in en mejsel, eller något annat litet o hårt
(själv använder jag mejsel) i de frästa spåren. Och sedan bryter man
plattan(den graverade) försiktigt till önskad inställning. Drag fast
muttrarna och ta nästa sida. Tar ungefär lika lång tid som jag kör
superstage. Alltså under 5 minuter.

_________________


Jan Nagy
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
*detta är verkligen ett stort problem jag funderat mkt över...då jag är sååå i tagen att köpa M3 e46 just nu*


Du kan fundera lite på vad jag borde förbättra och återkomma i en egen tråd!


Det är så svårt att komma med sådantdär rakt ut i luften...utan provkörning...under lite krävande förhållande...

Har skrivit ngt i din "Vingtråd"...
Vidhåller att allt man gör ska dokumenteras och testas ordentligt så långt man kan så man har siffror på vad man gör. Därefter är det vad man känner i baken som får avgöra.

*skriver annan tråd*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Tor Helge skrev:
johann skrev:
Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
*detta är verkligen ett stort problem jag funderat mkt över...då jag är sååå i tagen att köpa M3 e46 just nu*


Du kan fundera lite på vad jag borde förbättra och återkomma i en egen tråd!


BTG?


Självklart vad tror du jag moddar för?
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Allmänt banåkaforum
Provade Janne Nagys M3 SMG2 idag
1582 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande