| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
A-ford??
|
3937 besök totalt |
|
_________________ Eric Ackeby |
||
|
|
||
|
:woot:
Det där var bland det mest seriösa/coolaste jag nå'nsin sett... Kolla igenom bildserien, 193 bilder som visar bygget: http://www.mat.fi/project1929fordmod |
||
|
Får berömda amerikanska rod-byggare av rang att framstå lika seriösa som Mc Donalds jämfört med en 3 stjärnig krog i guide michelin
Det är inte bara köra bil dom kan i Finland. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Motorinstallationen tyckte jag passade in som en handske. Speciellt insugsburken var vacker designad
Resten är ju bara, vackert som en saga ungefär.
De borde kunna försörja sig på runtomkringmaterial (TV, DVD, böcker) med det hantverket (men det är kanske för lite APcirkus för TV). |
||
|
Har aldrig sett maken till byggen.
Ta en titt på resten av projekten. Man tappar hakan av varenda detalj.
|
||
|
Helt klart den fränaste sleepern jag någonsin har sett!!
Allt var ju helt galet detalerat, kanonfint arbete. Men var det någon mer än jag som funderade på varför man använder säkringshållare från förr med sånnadär jobbiga säkringar som så gärna glappar? |
||
|
BDA motor och egentillverkade magnesium (eller vad vet jag...) fälgar med träimitation.
Ingen dålig (eller billig, för den delen) motor för ett tramsbygge. Men ska det vara Ford, så passar det ju fint.
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
|
|
||
|
jisses man trodde ju nästan att d var trä ekrar på dom fälgarna verkligen snyggt gjort d
_________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||
|
En annan sak jag tänkte på...
Tändstifen.. dom sitter ju typ 15cm längre ner i toppen än vad dom synliga stiften gör? Det är ju en fin 16v topp men nu har man försökt få det att se ut som en sidventilare. Fast jag hittar inga andra tändkablar... Har man använt sig av dom "övre" tändstiften som nån sorts förlängare av kabeln ner till dom rätta tändstiften? |
||
|
Re:
Intressant att gissa sig till livslängden på tändkablarna... Men denna gör nog inte många tusen mil per år iofs
|
||
![]() |
Bilder o videos
A-ford??
|
3937 besök totalt |