Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
första bil?
1995 besök totalt
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
första bil?

är det någon kunnig här som kan rekomendera någon rolig första bil för max 100000kr som man kan åka mer än två i och som kan användas på vintern inte äldre än 95 typ. billig i drift ska den också vara. bilen skall hellst fungera hyfsat att åka på bana med. tack på förahnd.

Mvh Jonas Larsson

Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: första bil?

jonaslarsson skrev:
är det någon kunnig här som kan rekomendera någon rolig första bil för max 100000kr som man kan åka mer än två i och som kan användas på vintern inte äldre än 95 typ. billig i drift ska den också vara. bilen skall hellst fungera hyfsat att åka på bana med. tack på förahnd.

Mvh Jonas Larsson

Inte äldre än 95
Då kan man juh inte rekomendera en 318is E30
Fast kanske en 318is E36
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Alfa Romeo 156 2.0 TS
BMW 3xx (nån annan här på forumet kommer säkert med förslag)
Peugeot 206 GTI
Nån sportigare modell av Nissan eller Honda

// Mats
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
alfa 156 2.0ts verkar ju rolig men vågar man köpa alfa eller är dom idag som vilken bil som helst?
peugeoten tycker jag inte om thumbs down
bmw gillar jag stark funderar lite på bmw 323ti compact kan det vara något eller?

alfan är ju klart snyggast iallafall thumbs up

Mvh Jonas Larsson

Citera
Johansson
Växjö
Här sen Aug 2003

Jag har en Golf VR6 syncro som jag ska sälja. Det är en himla rolig bil på vintern. Har inte kört på bana med den men jag har för mig att Forumägaren har haft en sån o kört en del på bana med. Så han kanske kan svara på det.
Så himla billig i drift kanske den inte är med allt är ju relativt....
Bilen är i alla fall en 97 med massa utrustning, skcka PM om det låter intressant så kan du få mer information om bilen och bilder.

Vargön
Här sen Feb 2003

jonaslarsson skrev:
alfa 156 2.0ts verkar ju rolig men vågar man köpa alfa eller är dom idag som vilken bil som helst?
peugeoten tycker jag inte om thumbs down
bmw gillar jag stark funderar lite på bmw 323ti compact kan det vara något eller?

alfan är ju klart snyggast iallafall thumbs up

Mvh Jonas Larsson

En 156:a från 98-99 vågar jag påstå är jämförbar med andra bilar från samma årsmodell. Om du kan hitta nån i närheten av dig så åk och provkör den, du kommer inte ångra dig...
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

VW Polo 1,4 16V 97-99(Kallades för GTI i Sverige) är en mycket praktisk och rolig bil, som jag verkligen kan rekomendera!
Den är förvånansvärt rymlig och relativt billig i drift.
För c:a 75 000:- kan du ev få köpa min, som har en motor som bara gått c:a 4000 mil och med de rätta detaljerna!!!
Du kan läsa lite om den på:
[/url]https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4363[url]

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Ska du köpa en BMW för dom pengarna är en 323ti ett MKT trevligt allternativ. thumbs up

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

I nya automobil var det ju reportage om Alfa 155 Q4. Det verkar ju vara en Qul bil !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Alfa 156 är rolig i jämförelse med andra svenssonbilar med tråkig i jämförelse med andra alfor...

Bmw 323ti är trevlig. Men den avkapade rumpan måste man nog älska väldigt mycket för att stå ut med alla gliringar.
Men för dom pengarna du tänkt dig får du väldigt mycket E36, mer än du förmodligen anar

Brämhult
Här sen Jan 2003

Kristian Larsson skrev:

Bmw 323ti är trevlig. Men den avkapade rumpan måste man nog älska väldigt mycket för att stå ut med alla gliringar.

Jag kan tänka mig att älska den bilen väldigt mycket och särskilt baken. Det sitter ju en E30-bakvagn i den bilen!

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Mazda Miata säger jag bara...du får lätt en 95:a för 100 papp och mycket roligare blir det inte

Mantorp
Här sen Nov 2002

Rylander skrev:
Mazda Miata säger jag bara...du får lätt en 95:a för 100 papp och mycket roligare blir det inte

Jag vill se när man åker hyffsat bekvämt med mer än två pers i en Miata Patrik...

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Kör man med E30-bakvagn så kan man ju slappna av. Åtminstone om man kommer från en E21...

För 100 000kr så får man en väldigt fräsch sen 325 E36 coupé numera. Det är köparens marknad.

Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej,

Alfa 156 TS är en alldeles ypperlig bil och mkt köra att köra. Har åkt många mil i både Selespeed och manuell sedan 98 utan egentligen några direkta problem. Priserna är låga = Alfa och kvaliteten är precis som vilken som bil som helst, vilket inkluderar bmw och mercedes, dock är verkstäderna under all kritik, dom suger.
Annan kul Alfa är senaste GTVn, äger en sådan själv som nu har gått 10k mil utan något direkt problem. Denna bil är mkt busigare än 156an och går utmärkt att vinteråka i också. Plus useendet som är otroligt!

Min röst går på dessa bilar, annat kul kan vara en Maserati Ghibli med ca 300hk, titta på mobile.de. finns massor för dessa pengar..

Falkenberg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
det är roligt med bra respons. alfa verkstad finns det här i falkenberg och dom är mycket duktiga och trevliga. alfan verkar faktist riktigt rolig nu gäller det bara att hitta ett fint exemplar bara. thumbs up

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

www.alfaromeo.org
www.alfapower.nu

Kolla på annonsforumen... thumbs up

Här i Götet finns det flera Alfaverkstäder som är grymt bra!

BMW 330i -05
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

första bil?
1995 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande