Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2138 besök totalt |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Hej.
Jag tycker den är ful som stryk! Hur kan man kalla en bil som lanseras som en morotcyckel på 4:a hjul för extremt lätt när den väger 700 kg? Med ett sådant uttalande från en stor tillverkare tycker jag att det skulle vara max 500 kg. / Fredrik _________________ Fredrik Kullgren |
||||
Re:
Jag tolkar det som att automotorsport kallar det för en motorcykel på fyra hjul eftersom den saknar dörrar, tak och vindruta. Detta lär inte vara ett uttalande från KTM.. Men jag vet såklart inte _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Läste ett stort reportage om den i någon engelsk tidning och jag tror den kommer kicka rumpa med ariel när det gäller bankörning. Den verkade väldigt genomtänkt och till skillnad från ariel så verkar den har väghållning i farter över 50km/h...
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det här med vikten vet man ju inte om det är tomvikt som dom flesta sjuor och Ariel brukar ståta med, eller om det är tjänstevikt. Är det tjänstevikt är det ju inte så illa. Sen att dom har sparkat dit en turbo är ju ganska synd om man har tänkt tävla med den.
![]() |
||||
Det första jag tänkte på när jag tittade på bilderna var att det satt en elmotor i varje hjul, men den understa bilden säger något annat. Någon som vet varför fälgarna ser ut som dom gör?
C _________________ Christian Almström Alfa Romeo Bertone 2000 1973 Ford Escort RS 2000 Mk1 1975 |
||||
Jag tycker nog också att ett fabriksbygge i kolfiber som väger 700 kg är lite i överkant när en vanlig hemmabyggd seven i stål och glasfiber ofta väger mindre.... Men såklart beror det på hur man specat vikten...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
http://www.ktm-x-bow.com/fileadmin/x
http://www.ktm-x-bow.com/ Den verkar grym. 200kg downforce vid 200km/h, monocoquen väger 70kg, var sitter resten av vikten?? _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Är det inte sådana sensorhjul som reggar krafter hela tiden. Läste nånstans att man har såna för att kalibrera antispinnsystem, dock handlade det inte om denna "bilen" men hjulen såg likadana ut.
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Re:
Varför är det synd att de kickat dit en Turbo om man ska tävla? Själv tycker jag det är kanon, då kan man ju faktiskt plocka ut klart större effektuttag och ha större effektregister med krydda jämfört med en vass sugmotor som inte har mycket effekt/effektregister om det inte är minst 8 cylindrar.... //Björn |
||||
|
||||
Re:
Var tävlar man med en atom med kompressor?? Detta är ju tänkt som en gatbil, inget annat. Men om man nu vill tävla så kanske SLC klass 3 eller 4?? _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Re:
England ? Fast jag vet inte om det är kompressorvarianten.. ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2138 besök totalt |