| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hur dyr kan Åby travbana vara att hyra en helg?
|
3397 besök totalt |
|
Hoppas inte denna har varit uppe förut...
Varför inte klämma ur det sista ur bilarna för säsongen, Norrmännen vet hur man gör...
_________________ Peter Karlsson |
||||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
...och redan på första varvet insåg dom hur smart det var att stå 2m från bankanten i ytterkurva och hur smart det var att parkera bilarna precis brevid banan?
Snacka om stenskott. :o _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
|
||||
|
Re:
Kul att åka speedway. Men tycker de inte att man förstör bilen?? Så iofs ut som rally/rallycrossbilar en del men iaf. Anmäl dig till rally-sm i vännäs. ofta så har de en sträcka på travet i umeå
Lite trix på inner plan sedan ut på långa varvet. Har varit med som sträcka för länge länge sedan åxå och iaf nu på senaste tävlingen. Förr åkte de flera varv på travbanan bara och hade de som en sträcka. Ännu längre sedan åkte de rallyspeedway ute på gamla isracingbanan vid flyget i Umeå. Den ligger nu överväxt bredvid gokartbanan på Alvik och är nog delvis uppgrävd. Det kördes ju även traktorpulling där senare så ja vet inte om den finns kvar. Där kördes åxå rallysträckor fast på IS då och åxå flera varv. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
|
Re:
Gammelgubbarna är något helt överdjävliga på att köra, Schanche kör så fort at jag inte begriper hur det är möjligt.
Såg väldigt kul ut, men hemskt dyrt och många förbrukade stötgångare, kylare, lacker och killen som drar på vindrutetorkarna när ruten är full med skit - det svider i den mekaniska delen av min själ att se sånt. _________________ Paul |
||||
|
Re:
Jo - Vännäs är lite långt bara.... :P Fixa en resesponsor så kommer vi
_________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Förmodligen inte, men visst går det undan. Dock är travbanor kraftigt doserade (17% tror jag) så det hälper nog till att få upp farten
|
||||
|
Jaha???
Vad var det osm var så häftigt med detta
Bilspeedway har vi väl kört förr, både på 1000 meters travana och vanliga speedwaybanor. Det börajde man väl med redan på 30-talet. Dessutom rejsade man ju lite hårdare då... Nog tycker jag de som åker midgets eller riktiga formelbilar på sladd på grus elelr is är tuffare än dessa gatebilsfantomer. Men det är ju kul att se om dom törs blästa bilarna rejält iaf. Det trodde jag nog inte annars. Får nog konstatera att tycke och smak varierar, men det är givetvis helt i son ordning
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
För upplysning så var det två sträckor på Mantorpstravet nu på BEFAB-trofén som ingick som deltävling i rallye SM. Rallyt gick över två dagar fre-Lör, och de två travbanesträckorna kördes på Fredagen. Jag var ute och kollade och var sjukt impad av mångas framfart. Det gick ju inte så yvigt som på trailern i början på denna tråd iom att förarna söker snabba tider och ej stilpoäng men jäkligt skoj var det. Det märks att det behövs kraft för det går tungt med grovmönstrat och grus.
Anders som inte missar Marknadsnatta nu i helgen
_________________ Anders Bohman |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
3397 besök totalt |