Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2657 besök totalt |
Den precis utanför Hero(i)n City! Det finns lite lampor och annat skit där, men när det inte står några bilar på parkeringen är det väldigt lugnt iaf. Annars så är väll den tvärrs över gatan helt öde fortfarande, tror dom har flyttat på containrarna och allt det andra skräpet. |
||||||
Då ringer jag dig klockan 05:00 lite senare i höst när det regnar som mest på morgonen då? ![]() ![]() |
||||||
Visst. Ring på du. Men jag kan inte garantera att jag svarar ![]() Vi kan väl höras lite senare när det är lite svalare så får vi ta en tur till Ikea/Heron city. Sena kvällar funkar också. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Du missade att jag skrev det där till Krabu va? ![]() Fast sen när det blir snuskigt halt (läs när det snöar) så får vi ta en sväng förbi där så får du visa hur man gör ![]() |
||||||
Utrymme för aerodynamikutsvävningar för att få bukt med lätt bakvagn alltså. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Jupp , men problemet är att vill man ha vingen nere vid rumpan , så blir den väldigt hög , så bästa placeringen är vid skarven , tak bagagelucka _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||
Nä, det är stor skillnad på snö, grus, våt asfalt och torr asfalt. Ju torrare, ju snabbare händer allting. Det är t.o.m. svårt att gå från torr asfalt till blöt, man har vant sej vid att ha kvicka reaktioner och de blir då för snabba! Men om det vore enkelt skulle alla hålla på med det och då vore det ju ingen sport... Dessutom kostar övningar på torr asfalt däck (750 mil på bakdäcken nu senast) ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Så här skall det väl se ut? ![]() ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Sitter ju en ganska potent M3 motor där.... ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Å e28 535.. ![]() _________________ Pelle Persson |
||||||
Eller såhär ![]() ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Man ser ju i alla fall att det är rejält med downforce. Kanske lite för mycket eftersom bakre hjulupphängningen inte verkar klara så mycket riktigt. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Den sätter sig sådär mycket även utan vinge när han mejslar ner, pga väldigt mjuk fjädring och aggresiv fyrlänk. Sedan har vi snickrat så att bakvagnen bottnar inte förrän efter golvet tar i backen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2657 besök totalt |