Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11700 totalt) |
Men långt inne i huvudet undrar min föråldrade mopedhjärna om inte större är bättre i förgasarväg
![]() gav inte webrarna mer mos?? _________________ Henrik Landén Vw caddy tdi 06:a Vw Polo 82:a AKA dödspolon VW jetta mk:1 84:a Renault clio rt 91:a Volvo s40 97:a |
||||
jo webern bör ge mer effekt. rätt inställd då
![]() e ju en djungel å ställa in ![]() var bara en weber 45a jag hade på. kojjan har bara 2 insugs kanaler in i toppen som splitttas upp inuti toppen sen ![]() man kan ha två webrar. men då får man kapa den ena. samt använder bara en port på varje förgasare ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
jo men mc motor monterar man bak i kojja.
så mycket åverkan vil jag inte göra på bilen. går ju ifs ifrån grundkonceptet när ja byter till annan motor också. men käns inte lika radikalt som att kapa ur hela bakpartiet å ersätta med en ram och mc motor. sedan tror ja inte den blir så körbar med mc motor. men rivigt går den nog ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Upphetsande vagn, denna. Det är nog den första clubman som fått mig att gå igång. Jag kommer sannolikt att spekulera på den om den blir till salu...
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Re:
|
||||
Problemet är ju att man inte helt kommer ifrån faktumet: "english engineering" med pro motivs kit.
Vilket jag antar var målet... ![]() ![]() Swift gti lösningen lostar väl ungefär 1/5 av de 50k som deras kit kostar... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Dom där engelska kitten är ju bara lite rör så det borde nästan vem som hällst med en svets, vinkelslip och en svarv klara att fixa.
Annars finns alternativet Rover V8a ![]() http://www.geocities.com/jharkola/Vi |
||||
eller så slutar man förstöra en redan fin hundkoja (och inte jätte vanlig) med sätta i en annan motorn visst ett lik bryr jag mig inte om man stoppar i en annan motor i, men det är bara vad jag tycker./marcus
_________________ Marcus Brottman austin mini -75 leyland mini -77 austin mini pickup -69 austin mini 1275gt banbil -72 volvo 745 GLT -90 |
||||
Re:
och istället låter den stå i garaget för att man aldrig vågar använda den p.g.a risk för ras... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
håller med marcus, allt för få verkar bry sig om att behålla identiteten i en klassisk bil, utan det är bygga om med moderna motorer som gäller. Varför inte turbokonvertera och lite neonljus, så blir den ännu häftigare
![]() |
||||
Men han vill ju inte kapa sönder karossen för ett byte som han sa, vill han ha den med orginal motor sen igen så är de bara lossa 8 skruv och rulla in orginalram med motor igen
![]() Men kan förstå att det alltid är olika mål, endel vill ha bara orginal andra modifierar mer.. _________________ Peter Johnson |
||||
Tycker nog också att man ska inte modifiera mer än att det går att få tillbaka till orginal utan större jux.
1275 GT växer ju inte på träd längre, verkligen inte så fin som denna heller. Tycker din bil är skit läcker! _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
hmm lite slag under bältet ![]() med tanke på att det är jag själv som renoverat bilen till det skick den är så käns det väl föga troligt med neon ljus under bilen. men en motor konvertering tycker jag känns ok då jag som sagt inte tänkt kapa ur hela bilen där bak. r1 motorn fram såg riktigt go ut ![]() på tok för dyr bara ![]() men som sagt den går nog att göra själv. kula att vissa tycker om bilen iaf ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
inget illa menat, därav min smiley, detta är nog den fräckaste koja jag nånsin sett.
Tycker bara inte man ska kapa för mycket i en ovanlig bil när du lagt så mycket jobb på fin renovering... går det att återställa efter motorbyte är det väl rätt lugnt. Vill man ha busig bil är ju mc motor rätt val ![]() |
||||
haha snygg bild
![]() grattis på dig själv. fick ju en buckla du med ![]() inte fått gjort så mycke på kojjan än ![]() mesta krutet har lagts på miatan. men det är på g. byte till större hjulcylindrar bak samt krängare fram å bak. synd att man inte kommer kunna jämföra tider nu när det inte blir nån mer parkbana bara ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
då har bilen gått vidare till ny lycklig ägare:)
insåg att tiden inte fanns längre. villa å barn tar mer tid änn man tror;) men en hobby bil finns kvar. mx5an. så lite finns det å göra på eventuellt överbliven tid. har någon en m3 3,2l e36a, som kan användas som sommar bruksis å ändå inte skäms för sig på bana? så kan jag vara intresserad;) _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11700 totalt) |