Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Var i Sverige? (splittad tråd)
995 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re: "Sweden is heavily underdeveloped ....."

[quote="orjan Sandland"]
Citat:

...
Nå har jeg vært i Sverige masse, over mange år - men det er en ting som kunne gjort svenske av meg - og det er nettopp den hoye aktiviteten og interessen for bil, bilsport og racing.
Her i Norge er det stort sett bilcross og rally som gjelder. I Sverige er det hvor mange långlopps-serier.. 5-6? I Norge er det kun ekonomilopp a'la dressmann cup tror jeg....

Men, for å avsluttet mitt lilla frust... så er det godt vi norrbaggarna får lov til å konkurrere i Sverige

mvh,
orjan
rejsing-baby

Du har tur att du inte bor i Värmland. ALLA utomstående som har sett min race bil har frågat om jag kör rally...

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Citat:

Du har tur att du inte bor i Värmland. ALLA utomstående som har sett min race bil har frågat om jag kör rally...

Det frågar de här i Göteborg också. Fast det kanske beror på att jag är från Karlstad!

Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Wankelsport skrev:
Citat:

Det frågar de här i Göteborg också. Fast det kanske beror på att jag är från Karlstad!

och jag är född norrlänning...
Nej racing amatörerna ser man varje dag. Jag kallar dom för V70-Maffian

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Det frågar de här i Göteborg också. Fast det kanske beror på att jag är från Karlstad.

Jag tycker att nästan alla racerförare verkar komma från bältet Karlskoga - Örebro, så då är det ju lite underligt om lokalbefolkningen tror att allt är Rally.

Fast, när jag tänker efter så verkar alla rallyförare också komma från bältet Karlskoga - Örebro...

Är det nåt i generna som gör att ni kör bättre?

JohanR
[/quote]

Täby
Här sen Dec 2002

Wankelsport skrev:

Nääe...det beror INTE på det...
Vet inte hur många gånger jag fått frågorna:

Du kör sånt där rally va?

Vem är kartläsare?

Hur går det med folkracebilen?

Här sen Dec 2002

Då måste jag slå ett slag för min stad; Mattias Ekström - DTM, Tina Thörner - ja, vad gör hon i år? & Tobias Johansson - STCC bor i Avesta kommun.

Att vi sedan även har Tony Richardsson - Speedwaymästare & en Endurovärldsmästare som bor i kommunen (har dock glömt hans namn) gör inte saken sämre...motorsport ligger Avestaborna nära om hjärtat.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Citat:

Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

PCR skrev:

Aj, det sved antar jag

Va inte ledsen, jag köper den av dig för 3500:-

/Anders C

Täby
Här sen Dec 2002

Anders C skrev:
Va inte ledsen, jag köper den av dig för 3500:-

/Anders C

Så billigt kommer du inte undan!! Dagspriset på en folkracer är väl faktiskt 4500:-

Stockholm
Här sen Jan 2003

krabu skrev:
Då måste jag slå ett slag för min stad; Mattias Ekström - DTM, Tina Thörner - ja, vad gör hon i år? & Tobias Johansson - STCC bor i Avesta kommun.

Att vi sedan även har Tony Richardsson - Speedwaymästare & en Endurovärldsmästare som bor i kommunen (har dock glömt hans namn) gör inte saken sämre...motorsport ligger Avestaborna nära om hjärtat.
ää haninge e värst...

vi har nsx:en från gis3 , slaktade cossien från 2:an fanns här oxå,

en och en annan snabb gatracer i garagen...

aa du menade lagliga aktiviteter...

sorry verkar bara vara fotboll då...

BMW Abuser
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Björn:
Avesta kommun har 26 000 invånare.
En arbetsgivare till mig är föresten mästare i rally i något litet plutteland i Asien också.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Jag tycker att nästan alla racerförare verkar komma från bältet Karlskoga - Örebro, så då är det ju lite underligt om lokalbefolkningen tror att allt är Rally.

Fast, när jag tänker efter så verkar alla rallyförare också komma från bältet Karlskoga - Örebro...

Är det nåt i generna som gör att ni kör bättre?

JohanR
Ja, vi som kommer från områdena runt Karlskoga-Örebro är födda bakom ratten. Dessutom är vi tränade på Sveriges sämsta vägar.

Var i Sverige? (splittad tråd)
995 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande