| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Elektriska styrservopumpar som sköter sig själva?
|
2 besök senaste veckan (25829 totalt) |
|
Jag letar efter en elektrisk styrservopump som ska monteras isf en mekanisk pump i evon, pga platsbrist. Vore ju väldigt smidigt om det finns någon pump som själv känner av trycket i systemet och aktiverar sig själv vid behov. All information ni har är välkommen, har sökt mycket men inte fått fram något vettigt ännu
_________________ MVH Reine Delwall |
||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
|
Säkte bara efter alla 9-3, ingen specifik modell.. dock tog jag bara med bilder men det var totalt 94st så borde ju funnits med tycker man.
edit: Nu hittade jag faktiskt en pump från en -06 disel. Lite svårt att se kontakterna på den dock. Du har möjligtvis inte kopplingsschema? _________________ MVH Reine Delwall |
||
|
Re:
Tyvärr inte _________________ Per Wahlqvist |
||
|
Re:
Elhydraulisk 9-3ss servo: 1,8i (sugis, som någon nämnt) 1,9TID (2,2TID, den tidiga dieseln, har vanlig remdriven pump, det ska gudarna veta... )
Enligt vad jag hört är dock dessa lite väl integrerade med bilens CAN för att det ska vara kul att köra den som "stand-alone", men det tål att verifieras, då jag inte jobbat med dessa. _________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||
|
Re:
Vad är det för C-Cmått mellan ändarna? Hur långt (total)slag har den? Hur funkar styrsystemet? Kan man skippa boxen och bara justera styrkan på den med tex en potentiometer, eller finns det något kopplingsschema till elektroniken? Du kanske kan PMa svaret på frågorna, så blir det inte för mycket OT i tråden.
|
||
|
Asse: Du har PM
Jag har listat ut att Opel Astra G 98-04 ska tydligen ha EHPS pumpar som har intern tryckreglering. Kopplas tydligen bara in med +/- och en signal till D+ på generatorn. Har inte lyckats få informationen verifierad men jobbar på det
Någon här kanske kan ordna kopplingsschema till just den bilen och kolla? _________________ MVH Reine Delwall |
||
|
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
Vad jag vet så är det ingen skillnad på denna mot den som satt på 2003 års modell.
Jag har inte hört några klagomål på krånglande EPS på Hondaklubben, och jag hade själv inga problem på min f.d. CTR. Vad var det för problem du hade? _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Volvo V50 (nya s40 etc också) har en som är rätt lämpligt. Den går att koppla ström på direkt och få önskad funktion. Jag har tittat på detta och även haft en pump hemma men tycker de är alldeles för tunga. En remdriven är så mycket lättare att jag skulle göra allt för att behålla den.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
Re:
Enligt några som bänkat en Acura RSX i USA så tog den remdrivna pumpen 8hk, medans den elektriska enbart tar 1 hk. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Re:
Hade jag inte köpt bilen ny hade jag nog inte reagerat på ljudet, men det fanns inte där från början. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
Toyota MR2. Inte testat sjävl men några på www.motorgeek.com kör med det. Verkar funka bra. De kopplar bara in matning på den och låter den sköta sig själv.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Re:
Opel corsa B og C kore med elservo på ratstamme under instrumentbræte (kun el) har se en hjemme bygget box til at styre den i england men har ikke noget link
peugeot 106 + flere peugeot model kore med elpumpe til hydraliken. bliver brugt til rally i dk hilsen sogaard _________________ Henning Sogaard Madsen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (25829 totalt) |