| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av 6 punkts bälte.
|
2121 besök totalt |
|
Val av 6 punkts bälte.
Hejsan. Har kollat runt lite på 6 punkts bälten. Såg då att rallyimport hade en drive på Sandtler 6 punkts bälten. Frågan är då är de bra? Någon som har erfarenhet av dem? De var ju en hel del billigade än alla andra bälten så man blir ju lite misstänksam. Andra frågan är då. Man ser på bilden på bältet att det är krokar på det. Går dessa att ta av på axelbanden för att dra runt ett bur rör utan att det skadar/försämrar bältet? Tittar annars på sparco och liknande. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
Har 6p från sandtler , köpte från sandtler support Halmstad. Kostade 14-1500:- ungefär.
Har mitt runt bur-rör och det funkar fint. Går nog jämföra med dyrare märken. Jag är mkt nöjd iaf. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
|
Trendab kan jag rekommendera.
Har köpt alla mina bälten därifrån. Trendab AB Strängnäsvägen 15591 Nykvarn E.post: trendab@telia.com _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Kolla hur justeringen av bältet fungerar.
Fick ett GA bälte med Porschen och det var så gott som omöjligt att justera när man var fastspänd... Har Sabelts bälte både i Porschen och racingbilen och det funkar kanon. Rallyimport har dessutom bra pris på dem. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re: Val av 6 punkts bälte.
Det är Schroth som tillverkar Sandtlerbältena, den erfarenhet jag har är positiv. http://www.schroth.com/racing/produkte.php?id_kat1=1 _________________ / Erik Tryggvesson |
||||
|
Re:
På långloppor behöver man ju justera bältet simidigt vid förarbyte. Som ensam förare kan det gå att ha gren och höftbältena injusterade och bara spänna axelremmarna (men då får man använda våld och kreativ kroppsformsjustering för att tvinga i andra höftbältet ).
Jag kör med Sabelts 2,2,3" och är helnöjd (höftbältena har 3" avlastningsremmar från höft till lås). |
||||
|
Problemet med GA-bältet var att det var ingen "snabbjustering" alls...
Svårt att förklara, men spännena var tvådelade så drog man tex i axelremmarna följde bara den ena delen med, fick försöka justera den på remmen med andra handen. Värdelöst! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
går det att använda 6p bälten som ett 4p bälte? tex om man har 4p stolar o kanske vill uppgradera stolarna senare till 6p utan att behöva köpa nya bälten igen?
|
||||
|
Re:
på mitt spaco sitter låset i den nedåtgående delen av bältet, dvs att den delen måste andvändas, vet inte om det är en standard för 6-p, men skulle tro det.,, _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
|
Re:
På mitt 6-punktsbälte (Titan); 'sitter låset på ett av höftbanden (det går alltså att undvika att använda pungbanden, om man nu inte vill sitta fast ordentligt). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Val av 6 punkts bälte.
|
2121 besök totalt |