Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio 1.6 16v -02 *Säljes*
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11856 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Re:

rscliosport skrev:
grattis till köpet... thumbs up vad ska du göra med den nye då..

Jag tror faktiskt att jag kommer att skippa coilovers iaf, jag kommer nog köra på samma fjädrar som jag haft på 1,6 16v iom att dom är så otroligt fint avstämda och krydda lite med gula koni runt om. Sen blir det även stålspunna bromsslangar samt K&N 57i i ett första skede.

Senare under sommaren antagligen avgas + race kat samt Ferodo DS2500 belägg runt om. På lite sikt blir det även ett extra par hjul med R-däck skulle jag tro, eventuellt camberplattor bak också.

Vart har du förresten köpt dina stålspunna + Ferodo?

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En ShoppingCliOSport är aldrig fel.

Du åker med Lesjöfors fjädrar, eller hur? Har du data på fjädrarna?
Varför tror du att du behöver "camberplattor" bak? Sporten har ju lite neg camber bak (till skillnad från "vanliga" Clion). Tycker inte att det verkar behövas. Däremot behöver man bättra på cambervinklarna fram, lite beroende på vilka däck man åker på...

Ska också prova DS2500 i år. Intressant att se hur det blir jämfört med de övriga belägg jag provat.

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Lars Falk skrev:
En ShoppingCliOSport är aldrig fel.

Du åker med Lesjöfors fjädrar, eller hur? Har du data på fjädrarna?
Varför tror du att du behöver "camberplattor" bak? Sporten har ju lite neg camber bak (till skillnad från "vanliga" Clion). Tycker inte att det verkar behövas. Däremot behöver man bättra på cambervinklarna fram, lite beroende på vilka däck man åker på...

Ska också prova DS2500 i år. Intressant att se hur det blir jämfört med de övriga belägg jag provat.

Hejsan!

Just precis jag kör med lesjöfors fjädrar, har tyvärr inga data på dessa. Enligt stötdämparexperten är de dock det hårdaste alternativet som de kan erbjuda. Om jag inte blir nöjd med dessa lutar det åt att det blir Eibach Sportline.

Gällande camberplattor var det i det närmaste en fundering. Grejar man cambern fram med sånna där bultar??

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Dignell skrev:
Grejar man cambern fram med sånna där bultar??
Eller ännu enklare, ta upp ett av de två hålen lite ovalt (fila) så kan du ställa cambern, behövs egentligen inga mystiska excentriska skruvar. Ca2° negativ camber och lite toe-out har hittills funkat som en hygglig kompromiss för bana/slalom/gata på ShoppingClion.

Lägg upp en banåkabilstråd om den nya bilen vettja.

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
Grejar man cambern fram med sånna där bultar??
Eller ännu enklare, ta upp ett av de två hålen lite ovalt (fila) så kan du ställa cambern, behövs egentligen inga mystiska excentriska skruvar. Ca2° negativ camber och lite toe-out har hittills funkat som en hygglig kompromiss för bana/slalom/gata på ShoppingClion.

Lägg upp en banåkabilstråd om den nya bilen vettja.

Coming up thumbs up Har inte fått några bilder förrän idag.

EDIT: Sådär ja, en start iaf https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43793

Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio 1.6 16v -02 *Säljes*
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11856 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande