Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11856 totalt) |
Re:
Jag tror faktiskt att jag kommer att skippa coilovers iaf, jag kommer nog köra på samma fjädrar som jag haft på 1,6 16v iom att dom är så otroligt fint avstämda och krydda lite med gula koni runt om. Sen blir det även stålspunna bromsslangar samt K&N 57i i ett första skede. Senare under sommaren antagligen avgas + race kat samt Ferodo DS2500 belägg runt om. På lite sikt blir det även ett extra par hjul med R-däck skulle jag tro, eventuellt camberplattor bak också. Vart har du förresten köpt dina stålspunna + Ferodo? |
||||
En ShoppingCliOSport är aldrig fel.
![]() Du åker med Lesjöfors fjädrar, eller hur? Har du data på fjädrarna? Varför tror du att du behöver "camberplattor" bak? Sporten har ju lite neg camber bak (till skillnad från "vanliga" Clion). Tycker inte att det verkar behövas. Däremot behöver man bättra på cambervinklarna fram, lite beroende på vilka däck man åker på... Ska också prova DS2500 i år. Intressant att se hur det blir jämfört med de övriga belägg jag provat. |
||||
Re:
Hejsan! Just precis jag kör med lesjöfors fjädrar, har tyvärr inga data på dessa. Enligt stötdämparexperten är de dock det hårdaste alternativet som de kan erbjuda. Om jag inte blir nöjd med dessa lutar det åt att det blir Eibach Sportline. Gällande camberplattor var det i det närmaste en fundering. Grejar man cambern fram med sånna där bultar?? |
||||
Re:
Lägg upp en banåkabilstråd om den nya bilen vettja. ![]() |
||||
Re:
Coming up ![]() EDIT: Sådär ja, en start iaf ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11856 totalt) |