Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Gruppköp racekatalysator
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (8071 totalt)
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004

Re:

headline skrev:

Det handlar ju kortfattat om hur mycket man ska pumpa igenom katalysatorn utan att det tar för mycket effekt. Det går men frågan är hur mycket sämre prestanda man är villig att ta kontra en bättre lämpad dito. En liten högvarvig motor pumpar ju lika mycket avgaser som en med större volym och lägre varvtal lite grovt.

mvh Gustav

Just det, kan vara därför HJS är marknadsledande..

växjö
Här sen Okt 2007

jag köpte en kat av bt racing såg fin och funkade bra i tre veckor sen såg den ut så här

Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Citat btracing:

"OBS! alla katalysatorer skall alltid monteras först i avgassystemet före ljuddämparna då de måste få upp värmen så att den börjar arbeta vilket är grundtanken med en KATALYSATOR på en bil för att reningsprocessen skall starta. Monteras den sist i systemet byggs det upp så mycket partiklar så att även en racekatt packas helt igen och trycket kan bli så högt att den med mycket power kan spränga sönder hela MONOLITEN, på grund av mottrycket. OBS! Montera den alltid först i bilen."

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Re:

Cédric skrev:
Citat btracing:

"OBS! alla katalysatorer skall alltid monteras först i avgassystemet före ljuddämparna då de måste få upp värmen så att den börjar arbeta vilket är grundtanken med en KATALYSATOR på en bil för att reningsprocessen skall starta. Monteras den sist i systemet byggs det upp så mycket partiklar så att även en racekatt packas helt igen och trycket kan bli så högt att den med mycket power kan spränga sönder hela MONOLITEN, på grund av mottrycket. OBS! Montera den alltid först i bilen."

japp det kom upp efter att jag körde min! problemet är att den sitter först i systemet åker utan ljuddämpare! är exakt en kopia på en grupp n rally bil med mapp och avgassystem och där funkar det!

http://www.zatzy.com/attachment.php?attachmentid=51117&stc=1

Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

Frallan2 skrev:
Hej,

Specificera vad som erbjuds i form av storlek, lamdaanslutning, typ av kat och priside.
Kanske ....kanske ett alternativ ochså och sedan får vi anmäla intresse eller inte.
Jag ska köpa en kat, det är klart men nu är frågan bara varifrån.

Mvh,
Fredrik

Jag är i samma situation att jag behöver köpa racekat senast i mitten av april om jag räknat rätt, så är det 15 personer som uttryckt intresse i tråden - kommer det att gå att genomföra detta gruppköp relativt snart, eller skall de som behöver köpa nu försöka gå ihop och undersöka andra alternativ

Här sen Sep 2006

Sorry, Jag är ute då jag löst det utan kat.

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Tyvärr rinner tiden iväg och att få ett godkännande och leverans i tid till denna säsong blir tyvärr inte möjligt...

Kommer kika vidare på detta och ser om intresset finns kvar längre fram och i tid till nästa säsong!

Mvh Gustav

S: Gruppköp racekatalysator
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (8071 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande