Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1311 besök totalt |
Jag tycker att min går lika trögt som innan camberjusteringen, men teoretiskt, borde det inte gå lättare?
Anläggningspunkten för däcket kommer ju längre ut från spindelleden vilket gör att hjulet rör sig mer "i en båge" istället för att bara stå still och skrubba på en fläck. Kanske. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Re: Tungstyrt
Nej, inte enligt min erfarenhet. En ökad castervinkel kräver däremot mer "armstrong"-servo ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
Jag tycker det inte är så värst tungstyrt om jag själv får säga det. Fast jag har en sportratt i bilen och 16 tumms fälgar som är 7½ breda. visst det är ju en ganska så stor skilland mot för killen som har 15 tummar på sin bil och orginal ratt, är ju nästan semester och ta den mot för min. Men man vänjer sig ganska fort så fort man har satt sig i min igen. Man är väl en viking
![]() Mvh _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||
JA, jag upplever det så. Jag har iofs servo, men en ganska tung sådan. Det märks genom att ratten inte självcentrerar på samma sätt som tidigare. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jag trodde att det skuule bli lättare att svänga med tanke på mindre däck på marken (fickparkering),
nu blir jag lätt skrämd med tanke på att jag har koplat bort min servo pga olje lekage och ska få bilen på fredag med camber - 1,5 runt om, tror att den låg på camber 0 innan ! |
||
Man blir himla vältränad efter några tävlingar ![]() Efter ha kört Gr A framhjulsdrivet med 1,75 i rattvarv och utan servo på 3 mila rallysträckor så vet man va tungstyrt innebär ![]() |
||
Tungstyrt
Det är ingen fara annars men om inte utväxlingen passar en viss bana blir man tvungen att växla i kurvorna. Då blir det onödigt tungstyrt. Får man sen släpp också så är det mindre chans att reda upp det med bara en hand på ratten. Dessutom är det grym skillnad på gatdäck resp. R-däck. _________________ bmw bmwsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1311 besök totalt |