Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
1, 2   >>
4793 besök totalt
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*

Komplett bil utan papper (tyskimport, briefet borta).
Byggd för BMW Cup Standard men passar säkert i fler klasser.

Detta finns/är gjort.
- Vagnbok från 2006, ej uttagen i år. Bur, huvudbrytare, huvlås osv.
- Delrinbussningar runt om (silentblock, bärarmsinfästningar fram/bak).
- Millway topplagringar fram.
- ombyggda 51mm fjäderben fram. Höjdjustering och gula ställbara Koni-dämpare. 2.25" 650lbs/in fjädrar.
- Koni ställbara dämpare bak med Rouge Engineering topplager. 2.25" 1000lbs/in fjädrar.
- Sparco rattnav, ratten behåller jag om jag inte får ett bra bud för den.
- Bältesöglor och stolsinfästning (Sparco för sidomontering).
- Ny tank. Underredet skrapat och målat kring tanken.
- Stålomspunna slangar fram.
- Carbotech XP8 bromsbelägg fram.
- 4st 7x15" BBS kryssekerfälgar, ET24. Toyo R888 205/50-15 slitage okänt.
- 4st 7x15" BBS Design 5000, ET25. Tror det sitter R888or på dessa också men de är nog rätt slut.
- 4:10 lilla (168) diffen, obromsad.
- Två extra framskärmar.
- Huv och baklucka i glasfiber (ej monterat, ej tillåtet i BMW Cup Standardklassen).
Tillägg 08-05-29:
- Mässingsbussningar till bromsoken fram. (bak följer med, ej monterade)
- SPAL elfläkt. (ej monterad ännu)
- Nytt 2.5" hembyggt avgassystem från katten bak.
- Fulchip med höjt varvstopp från eBay

1.13.02 på Knutstorp utan diffbroms är fjolårets enda merit, blev tyvärr inte så mycket åka av.

Finns en del bilder och info att fiska fram i min biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25301
PM är välkommet om det är något som är osäkert/otydligt.

Öppen budgivning i denna tråden.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Vårt bud står kvar..

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



vad är det för" bud" som gäller just nu

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



ljud?

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
nicklas.s
Oslo
Här sen Apr 2007
Inlägg: 40



Hej,
Inga vidare oppna bud hitills... Vad ligger hogsta budet på?
Kanske finns lite norska pengar som længtar hem till Sverige.

_________________
Nicklas Silfverlin
The cost of racing hasn't increased in 30 years. Back then, it took everything you had. And it still does.
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

nicklas.s skrev:
Hej,
Inga vidare oppna bud hitills... Vad ligger hogsta budet på?
Kanske finns lite norska pengar som længtar hem till Sverige.


Gör som nån annan här på rejsa - lägsta bud vinner - så får du betalt för bilen flera ggr om!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 838



vill gärna veta priset ja med har även papper liggandes till en röd e30 318is -90 besikitad och allt som nu mera ligger i en container, som troligtvis är till salu om nån är intreserad

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
Öppen budgivning = skriv vad Ni tycker att Ni vill köpa bilen för, är det något konstigt?

Robin har bjudit 15kSEK, lite mer tycker jag själv att den är värd men den ska bort, det kräver frugan.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Framkom det om den var besiktad och laglig att framföra på gata?

Bjuder 16k

_________________
Peter Sternersson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8452



Det står juh i första inlägget att den inte har några papper, dvs ingen svensk identitet och således endast kan köras på bana....
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Re:

Mats Karlsson skrev:
Det står juh i första inlägget att den inte har några papper, dvs ingen svensk identitet och således endast kan köras på bana....


Såg det också nu när jag läste lite mer noga.

Mitt bud står dock fortfarande kvar.

_________________
Peter Sternersson
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Hur länge håller budgivningen på innan en vinnare koras föresten?

_________________
Peter Sternersson
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Bjuder 17k...

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
Re:

Uppdaterat lite i första inlägget.

Peter_1982 skrev:
Hur länge håller budgivningen på innan en vinnare koras föresten?

Har ingen deadline direkt, juni-juli kanske.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ingen stol men stolsfäste (glidskenor?) om jag läst rätt?
Katalysator, orig eller SBF?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
Re:

Kristian Larsson skrev:
Ingen stol men stolsfäste (glidskenor?) om jag läst rätt?
Katalysator, orig eller SBF?

Halloj Kristian!

Stolsfäste ingår men det är fast, katten är original. Har frågat reglementesgruppen vad som gäller i BMW Cup men de har inte svarat än.
Måste man ha SBF-kat. kan man ju lägga ner, nya bilen är helbilsgodkänd.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Johan Rius skrev:
Kristian Larsson skrev:
Ingen stol men stolsfäste (glidskenor?) om jag läst rätt?
Katalysator, orig eller SBF?

Halloj Kristian!

Stolsfäste ingår men det är fast, katten är original. Har frågat reglementesgruppen vad som gäller i BMW Cup men de har inte svarat än.
Måste man ha SBF-kat. kan man ju lägga ner, nya bilen är helbilsgodkänd.


Denna fråga ligger för utredning hos SBF då de "missade" att en del klasser har som krav att det ska vara gatreggade/besiktigade bilar. När en lösning kommer vet jag dock inte.

Så tills vidare är det den skrivelse som finns som gäller...med SBF-kattar...fast jag skulle ringa SBF och höra hur det går. Söka dispens (som avslås, men ändå)...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Just det...

...om ngn skulle behöva komplettera Johans bil med en 318is identitet kanske jag kan bistå med en lösning i den frågan...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Denna bilen (318is:en) måste ha SBF-kat då den inte är gatreggad... Det är min tolkning av allt som sagts och skrivits om katalysatorfarsen.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Kristian Larsson skrev:
Denna bilen (318is:en) måste ha SBF-kat då den inte är gatreggad... Det är min tolkning av allt som sagts och skrivits om katalysatorfarsen.


Just det, det är nog helt riktigt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Kristian Larsson skrev:
Ingen stol men stolsfäste (glidskenor?) om jag läst rätt?


Jag har en Sparco Pro 2000 i nyskick med längsjusterbart underrede (OMP) som det kanske går att göra en bra deal på om det är intressant.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
1, 2   >>
4793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande