Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Konkörning 11/10 på Rädden i GBG
1336 besök totalt
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Körningarna och första besiktning börjar 11:30 för att sen hålla på till 16-16:30.

Väl mött på rädden !
(Rädden ligger längs med Säterigatan på Eriksberg, Hisingen)

Frågor ställes med fördel i tråden nedan på Blackrace egna forum.

http://www.blackrace-forum.net/viewtopic.php?t=2205&postdays=0& . . . .

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lagt in i kalendern

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag är i Gbg då! thumbs up

på barndop........

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Kommer förbi om jag hinner

--VVTS--
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Det var första gången jag var där och det var kanonkul
Började dagen på tider runt 42.5 sekunder och satte efter 7 körningar
min egen bästa tid på 39.852. Väldig blandning på bilar, allt från Ford Sierra combi och Ford Mustang Mach1 till en Esther seven och Barbapappas Lupo, den sistnämda är förövrigt mycket snabbare än den ser ut... :-) Kul dag, kommer göras om fler gånger nästa år ! thumbs up
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jajamen, idag så infann man sig på plats vid 10-draget för att agera funtionär/banbyggare tillsammans med ett glatt gäng.

Vi kom överrens om att det skulle bli en bana som var lite mer åt det 'snabbare' hållet, tyckte att det gick ganska bra med denna faktiskt, hörde inga klagomål på plats i.a.f.

Dock så var det ju lite flis utspridd från vinterns snöröjning kvar på planen, så det tog ju nästan 10 körningar innan det började bli rätt så grusfritt... Sen började man kunna få upp tempot något.

Låg och tampades om ledningen med en herre ett tag som körde BMW 3502:a(!) En riktigt rolig bil med lite karossdelar i plast och vettigt bantad inredning och båge, såg dock en aning övermotoriserad ut med sin kluns till maskin i, men han kunde tygla pulvret riktigt fint så han fick till sist en bättre tid som jag inte riktigt lyckades bräcka

Snabbast till sist under dagen var 'Smacke' med sin Esther7 som körde på 36,6sekunder, jag körde väl på 37,5sek och runt där i kring

I slutet så kördes även en sk. 'Blackstage-bracket' där man själv fick välja ett index efter att ha betalt sina 20:- i anmälningsavgift (vinsten gick till vinnaren), valde då 38sek men misstänkte att det skulle gå något fortare Körde 37,915 och vann därmed denna trevliga lilla tävling

Från rejsa-gänget dök väl följande herrar upp och körde tror jag tror jag: Jani Hast-Volvo 360, Mats Karlsson-Peugeot 206gti, Peter olesen-Volvo 360 & jag med Lupon...

Vet inte riktigt hur många det blev som körde till sist, men Nissan 200sx s13 var ganska dominerande antalsmässigt, följt av Volvo 360... En rolig blandning bilar i vanlig ordning.

Det enda som jag tykte var lite synd var att jag hittils i år inte fått en enda returmatch mot Bostic & hans kompressor Impala SS Fick ju lite (och då är jag inte ironisk ) däng av honom förra säsongen och det hade varit kul att mäta krafterna mot honom i kurvorna igen... Jag är fortfarande stum av förundran över att den bilen som nästan är lika bred som min bil är lång kan gå så j*kla bra i konbana

1336 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande