Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1123 besök totalt |
Calle på SLC i Viasat?
Jag lyckade se några minuter av SLC från Anderstorp på Viasat nyss. En av kommenatorerna lät vanisnnigt bekant på rösten. Var det inte Calle Rydquist? Jag visste inte att Calle kunde låta så insatt, riktigt saklig faktiskt. Kan du inte satsa på TV-karriär Calle? Skämt åsido det var en härlig "hemmagjord" äkta karaktär över SLC-programmet (detta menat i positiva ordalag). Kändes äkta och uppriktigt. ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Re: Calle på SLC i Viasat?
Jorå, det stämmer..... det är Calle tillsammans med Uffe Mattsson som jag har tvingat in med tumskruvar och andra läskiga påtvingningsmedel in i studion. ![]() Kul att höra, det är det som vi försöker få programmet att kännas som. Tyvärr så lider vi lite av att inte kunna ha flera kameror ute på banan men så är det med budgetkrav, men vi är glada ändå för att få ihop det med dom 3 kamerorna som vi har idag. |
||
Såg oxå programmet precis. Mkt bra och underhållande, med små medel! (Partisk kanske...
![]() Frågan är nu bara varför det känns så underligt att se/höra sig själv i TV... ![]() Å säg nu inte: "För att du är och känns underlig att höra/se på!", den ger inga poäng. ![]() /AL - TV-kändis |
||
När du pratar så hör du juh dig själv inte bara via öronen utan också "genom" huvudet dvs lite resonans och sådant i bihålorna (och övriga tomrum?
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
På ett sätt så tror jag att det programmet skulle bli lidande av större budget. Det som de "etablerade" motorprogrammen gör är att de försöker skapa fart i tittarupplevelsen genom snabba klipp och ett rappt bildberättande i övrigt. Det som de har glömt bort är att TITTAREN vill förstå. om du då skall fånga något som händer på banan så blir det svårt att förstå eftersom de snabba klippen etc gör att tittaren inte hinner orientera sig. Det som SLC-programmen är bra på är det lugna och sävliga tempot. Bortsett från att det är småmysigt och härligt nördigt så talar man till tittaren på ett bättre sätt. Till och med min fru som är måttligt intresserad av racing satt kvar och tittade för att det finns en respekt för tittarens intresse i programmet. Man hinner tänka efter helt enkelt. Det är ju klart att detta program aldrig skulle platsa i fyran i dess nuvarande form och det är ju vansinnigt synd. Det är ju en programstil som denna som gör att man kan få en större förståelse för sporten. Bra jobbat! _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
"Skruvar lite på mig"
Jooo, fast... jag var där på lördagen, och eftersom jag fotar en del (120 bilder denna dag) så var jag runt det mesta av banan som publiken hade tillträde till. Så när jag såg tv-reportaget reagerade jag på kameraplaceringarna. Hade det t.ex. inte varit smartare att sätta upp en i tv-tornet som är uppbyggt på landtungan i mitten av innerplan, istället för att ha två i närheten av depån? Hade jag fått bestämmma (och haft kameror som klarat av det) hade jag satt en i startkurvan (där den var), en på landtungan och den sista mitt i karusellen (alt uppe på depåläktaren). Då hade man nog kunnat täcka det mesta. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() ![]() ![]() ![]() Nu hoppas jag det blir en spännande SLC-final med lite fina klipp att kommentera! Sen börjar uppladdningen för nästa säsong. Vi hörs! ![]() |
||
|
||
Jädra synd at tman inte har Viasat...
![]() Vidare varför man inte uppfattar sig själv som andra gör.. vi hör oss själva via Kindbenet.. Ca 50% hör vi av oss själva via det! Så det är en rätt bra förklaring till varför man tycker man låter helt fel på TV och i Radio! Själv tycker jag att jag låter neutralt och bra. men i själva verket låter jag som en stockholmare ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
SCHtäller up VISSCHT _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1123 besök totalt |