Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Erfarenheter av Clio Sport?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4245 totalt)
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

André V skrev:
Mattias Bratt skrev:
Testade hela Fredagskvällen en Peugeout 206 RC...Kan ju säga att upplevelsen var total!!!! Fortfarande målös hur kul man kan ha i en bil...Ren racer som var brutal...Nu gäller det bara att spara ihop slantar så jag kan köpa en av far min..... thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Mmm...vill också testa en RC. Är den så kul som folk och artiklar säger åker min gubb-bil lång väg, trots vridstark sexa och idiotsäkert vägbeteende.

Den blev väl totalsågad av alla bilreportrar som testade den innan den nådde Sverige. Men dom kanske har bättrat till den lite sen dess?
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003

Andrew Petrykowski skrev:
André V skrev:
Mattias Bratt skrev:
Testade hela Fredagskvällen en Peugeout 206 RC...Kan ju säga att upplevelsen var total!!!! Fortfarande målös hur kul man kan ha i en bil...Ren racer som var brutal...Nu gäller det bara att spara ihop slantar så jag kan köpa en av far min..... thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Mmm...vill också testa en RC. Är den så kul som folk och artiklar säger åker min gubb-bil lång väg, trots vridstark sexa och idiotsäkert vägbeteende.

Den blev väl totalsågad av alla bilreportrar som testade den innan den nådde Sverige. Men dom kanske har bättrat till den lite sen dess?

Det var kanske för att de väntat sig en Type R-dräpare, men RC:n har ju en lite mjukare och mer praktisk framtoning med betydligt mer utrustning som std. I senaste AMS testades den mot MG ZR160, och föga förvånande fick MG:n på tafsen.
Jag har själv ägt en 206GTi innan som jag var mkt nöjd med, och eftersom det verkar som om de fixat allt som var fel på GTin (dåligt klipp på höga varv, livlig bakvagn vid gassläpp och trög låda) tror jag att RC:n definitivt ligger i topp vad gäller busbil i den prisklassen.

Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

För att återgå till Clion...
Hur tycker du den funkar so far, Johan? Nöjd hittills? Har du vant dig vid körställningen?

Rice and shine
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lars Falk skrev:
För att återgå till Clion...
Hur tycker du den funkar so far, Johan? Nöjd hittills? Har du vant dig vid körställningen?

Den funkar utmärkt men en 6:e växel hade varit fint på motorvägen.
Förutom att man sitter så högt så är det inget fel på körställningen.

På småvägar är den förbannat kul.
För att inte tala om i rondeller.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Blev omkörd av en Clio på yttern sent en kväll förra veckan av någon som körde som tusan. Det var ingen av er som var ut till Täby på besök?

Gjorde en av mina årliga förvandlingsnummer till dum 19-åring och lyckades dock sega mig om honom igen med familjebilen (jag hade lätt rullande start vid trafikljuset...). Sedan släppte han lite när vi närmade oss järnvägen. Då gick det visserligen ca 160 och vägen svänger där, så man får en liten sladd när man hoppar över spåren som kanske kan vara obehaglig i fel bil. Därefter närmade vi oss annan trafik så då dubblade jag min ålder igen och gav upp. Nu klarar man sig ifrån 19-åringen ett år igen.

#24, #64, #88
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hade varit jag hade du aldrig kommit förbi.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

johann skrev:
Hade varit jag hade du aldrig kommit förbi.

Nej, det förstås, tänkte inte på det.

#24, #64, #88
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

AndersY skrev:
Blev omkörd av en Clio på yttern sent en kväll förra veckan av någon som körde som tusan.

Hmm... Måste kolla med hustrun.
Undrar vad hon gjorde i Täby?

Rice and shine
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lars Falk skrev:
AndersY skrev:
Blev omkörd av en Clio på yttern sent en kväll förra veckan av någon som körde som tusan.

Hmm... Måste kolla med hustrun.
Undrar vad hon gjorde i Täby?

Hon verkar ha lite bly i gasfoten tycker jag (har legat bakom Clion vid några tillfällen)
Citera
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003

Johann, har du varit inne på Joels Clio Sport - sida? Killen är ett äkta Clio-fan och vet en hel del om bilen och svarar garanterat på frågor om du undrar nåt.

http://www.cliosport.nu/

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
MrMarsupilami skrev:
Johann, har du varit inne på Joels Clio Sport - sida? Killen är ett äkta Clio-fan och vet en hel del om bilen och svarar garanterat på frågor om du undrar nåt.

http://www.cliosport.nu/

Jag har kollat en del där men än så länge har jag inte så mkt frågor.
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003

Jahann, kan rekomendera www.cliosport.net

Subaru BRZ
Citera
Allmänt banåkaforum
Erfarenheter av Clio Sport?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4245 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande