Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S:
2022 besök totalt
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
S:

!!!!

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
JohanSo
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 275



Du har PM ang Toyo däcken.

_________________
Johan Sollenberg

Ducati Monster
GMC K1500
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Är 195orna Hankük Z211?

_________________

Rice and shine
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Lars Falk skrev:
Är 195orna Hankük Z211?


Uppdaterat annonsen och ja! du har rätt i dina antaganden.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Dude skrev:
Lars Falk skrev:
Är 195orna Hankük Z211?


Uppdaterat annonsen och ja! du har rätt i dina antaganden.

Hur är de jämfört med tex R888? Finns i olika gummiblandningar såg jag.
Citat:
Compounds:
C30 - Hard - Recommended for Road Racing
C50 - Medium - Recommended for Road Racing
C70 - Soft - Recommended for Autocross


Nå'n som testat?

_________________

Rice and shine
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Lars Falk skrev:
Dude skrev:
Lars Falk skrev:
Är 195orna Hankük Z211?


Uppdaterat annonsen och ja! du har rätt i dina antaganden.

Hur är de jämfört med tex R888? Finns i olika gummiblandningar såg jag.
Citat:
Compounds:
C30 - Hard - Recommended for Road Racing
C50 - Medium - Recommended for Road Racing
C70 - Soft - Recommended for Autocross


Nå'n som testat?


Stefan Irlander har åkt hela sommaren på sin Fiat Punto (dock inget på bana).
Jag brukar alltid testa alla nya oprovade kort på han och hans bil.
Förra året åkte han R888 och året innan 032R och året innan Re540

Hans personliga tycke var att det var bättre grepp är 032r, men ngt sämre än Re540.
Han har kört (ircc) ca 5-700mil hittills iår med dom.

Han varnar kraftigt för taskiga vattenplaningsegenskaper

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Dude skrev:
Irlander

Just det, jag såg ju att det satt såna på hans bil.
Jag funderade mest på hur de var på bana och slalom jämfört med 888'or...

_________________

Rice and shine
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Falk: Du får väl agera försökskanin då

Uppdaterat annonsen med mer info ang däcken. Typ och antal kvar.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Dude skrev:
Falk: Du får väl agera försökskanin då

Uppdaterat annonsen med mer info ang däcken. Typ och antal kvar.

Jo, Nicke får testa dem i slalom med ShoppingClion. Han tar 195x15'orna som vi snackade om. Så soft som möjligt...

_________________

Rice and shine
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236



Kan intyga att de är fullkomligt livsfarliga på mkt blött underlag..... där var r888 bättre.

Däcken är mycket tystare än R888, samt verkar inte överhetta lika lätt på bana.

Jag tycker de har bättre grepp även på konbana dvs kalla däck.

likväl som på bana.

Helt klart en uppgradering från R888

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1874



Vad kostar Hankook-däcken inkl montering på fälg (för du sysslade väl med sådant?)?

_________________
Markus Ålind
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Qaz skrev:
Vad kostar Hankook-däcken inkl montering på fälg (för du sysslade väl med sådant?)?


lägg på en hundring/st för demont+mont+balans thumbs up

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1874



Re:

Dude skrev:
Qaz skrev:
Vad kostar Hankook-däcken inkl montering på fälg (för du sysslade väl med sådant?)?


lägg på en hundring/st för demont+mont+balans thumbs up


Låter ju rimligt. Då vill jag tinga 4st och boka en tid för omläggning . Söndag kväll (ev sen eftermiddag) eller en kväll i veckan skulle passa mig.

(Hjulen är lösa.)

_________________
Markus Ålind
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Qaz skrev:
Dude skrev:
Qaz skrev:
Vad kostar Hankook-däcken inkl montering på fälg (för du sysslade väl med sådant?)?


lägg på en hundring/st för demont+mont+balans thumbs up


Låter ju rimligt. Då vill jag tinga 4st och boka en tid för omläggning . Söndag kväll (ev sen eftermiddag) eller en kväll i veckan skulle passa mig.

(Hjulen är lösa.)


Helgen går inte och jag är rätt upptagen kvällstid.
Kan du svänga förbi hemma hos mig och lämna hjulen, så kan jag sköta mont dagtid dagen efter?

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Uppdaterad och uppad

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
SÄLJES
S:
2022 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande