Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2353 besök totalt |
Det var fransyskan jag menade ![]() Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
åkte LVKV90 i lumpen. fetare breställ än en 24 ton pansarvagn med 14 hjulpar (jaja band på det sen...) får man leta efter.... stor isad garageplan + inga befäl e kul! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Beror det "på att de inte tar sig upp eller att de inte tar sig upp utan att förstöra föret? |
||||||
[Lite OT-varning här...] "När jag låg i lumpen" hade vi vändningstävling med en VolvOF10 med ett tvåaxlat släp. Man ställer "enkelt" upp hela ekipaget med hjälp av släpvagnsbromsen. Funkar bra om det är halt och man har några ton på släpet. Tar emellertid ganska mycket plats att få runt hela schabraket. Det bar sig inte bättre än att vi slog av en telefonstolpe på mitten. ![]() En annan populär gren var längdhopp med folkabuss. Vi byggde en ramp av gamla SJ-pallar. Det kostade en spräckt växellåda. Tur att man blivit vuxen, eller... ![]() [/OT-mode] |
||||||
De tar sig inte upp utan att förstöra underlaget... "Skit-i-byxan-branten" har jag alltid kallat Stövelbranten om det är den du menar? För övrigt bor jag "nästan" granne med Hans Granlöf som var ute och provade skotrar... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2353 besök totalt |