Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen igår
<<   1, 2
2353 besök totalt
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

MaZ skrev:
[He he, jag drog ju inte båt med 40:an, jag drog 15,5 Fransysk...
Nån mer än jag som haft tiohjulssläpp med totalvikt på runt 15 ton på ekipaget?

Det var fransyskan jag menade Dom var rätt nya då.
Göran Malmberg.

Älvängen
Här sen Sep 2003

MaZ skrev:
Göran Malmberg skrev:
MaZ skrev:

Ioch sladda på Villingsbergs grusvägar. Scanian (TGB40) var dock helt överjävlig på att forcera terräng, montera slirskydd så kan man klättra i berg. thumbs up

Var det inte nån tidning som försökte dra en kärra med båt på uppför en sandback för ett tag sen och komfram till att personbilsfyrhjulsdrift inte funkar?

Jag körde själv i Villingsberg 1962. Men i stället för båt hade jag 15cm haubits i kroken. Den är inte direkt lättare än en vanlig båt. Men det gick det med.
Göran Malmberg.

He he, jag drog ju inte båt med 40:an, jag drog 15,5 Fransysk...

åkte LVKV90 i lumpen. fetare breställ än en 24 ton pansarvagn med 14 hjulpar (jaja band på det sen...) får man leta efter.... stor isad garageplan + inga befäl e kul!

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Gripenland skrev:
OT om pistmaskiner.
I Åres störtloppsbacke finns det et ställe som i folkmun kallas för "skit-i-byxan branten". Den är så brant att pistmaskinerna måste vinchas upp

Beror det "på att de inte tar sig upp eller att de inte tar sig upp utan att förstöra föret?
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

MaZ skrev:

[Lite OT-varning här...]

"När jag låg i lumpen" hade vi vändningstävling med en VolvOF10 med ett tvåaxlat släp. Man ställer "enkelt" upp hela ekipaget med hjälp av släpvagnsbromsen. Funkar bra om det är halt och man har några ton på släpet. Tar emellertid ganska mycket plats att få runt hela schabraket. Det bar sig inte bättre än att vi slog av en telefonstolpe på mitten. .
En annan populär gren var längdhopp med folkabuss. Vi byggde en ramp av gamla SJ-pallar. Det kostade en spräckt växellåda.

Tur att man blivit vuxen, eller...

[/OT-mode]

Rice and shine
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Tobias Lindell skrev:
Gripenland skrev:
OT om pistmaskiner.
I Åres störtloppsbacke finns det et ställe som i folkmun kallas för "skit-i-byxan branten". Den är så brant att pistmaskinerna måste vinchas upp

Beror det "på att de inte tar sig upp eller att de inte tar sig upp utan att förstöra föret?

De tar sig inte upp utan att förstöra underlaget... "Skit-i-byxan-branten" har jag alltid kallat Stövelbranten om det är den du menar?

För övrigt bor jag "nästan" granne med Hans Granlöf som var ute och provade skotrar...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Pistmaskinsföraren som assisterade Sundfeldt har en mera berömd bror som heter Hans...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen igår
<<   1, 2
2353 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande