| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW låda till Volvo
|
1549 besök totalt |
|
Det är nog 265? lådan från 535 du e ute efter men jag har för mig att det bara är vissa årmodeller som har löstagbar sprängkåpa?
Tror det var -85 som hade det Ett tips annars är att gå in på autopower.se och använda sökfunktionen där
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
|
Volvo har faktiskt haft en egen Getraglåda i 240GT en gång för hundra år sen...en för övrigt mycket trevlig låda med 5 doglegväxlar och ganska trivsam utväxling
M51 heter den på Volvospråk, BMW hade en bortsett från att den var fyrväxlad väldigt lik låda från Getrag som jag dessvärre inte har en aning om vad den heter... _________________ Karl Brag |
||
|
Volvo hade väl dogleg-Getrag som alternativ i 262C? En bekant monterade en som jag tror hade det ursprunget i sin 3.0Si, men stegningen stämde inte alls mot hur det var med originallådan.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
Jag hade en länk till någon som beskrev hur han konverterat sin 240 till BMW Getrag-låda, men sidan verkar ha försvunnit. Här finns dock en cache-sida hos Google:
http://www.google.com/search?q=cache
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
|
_________________ /Nicke Lindgren |
||
|
volvo har väl haft två getraglådor.. m50 och m51.
vad gäller lådor som passar är det 262 265 och 262cr(m3låda. cr=close ratio), de alla har lösa kåpor.. dessa kan paras ihop med volvokåpor med färdiga adepterplattor som finns att köpa.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW låda till Volvo
|
1549 besök totalt |