Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1536 besök totalt |
Det är nog 265? lådan från 535 du e ute efter men jag har för mig att det bara är vissa årmodeller som har löstagbar sprängkåpa?
![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Volvo har faktiskt haft en egen Getraglåda i 240GT en gång för hundra år sen...en för övrigt mycket trevlig låda med 5 doglegväxlar och ganska trivsam utväxling
![]() M51 heter den på Volvospråk, BMW hade en bortsett från att den var fyrväxlad väldigt lik låda från Getrag som jag dessvärre inte har en aning om vad den heter... _________________ Karl Brag |
||
Volvo hade väl dogleg-Getrag som alternativ i 262C? En bekant monterade en som jag tror hade det ursprunget i sin 3.0Si, men stegningen stämde inte alls mot hur det var med originallådan.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag hade en länk till någon som beskrev hur han konverterat sin 240 till BMW Getrag-låda, men sidan verkar ha försvunnit. Här finns dock en cache-sida hos Google:
http://www.google.com/search?q=cache
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
_________________ /Nicke Lindgren |
||
volvo har väl haft två getraglådor.. m50 och m51.
vad gäller lådor som passar är det 262 265 och 262cr(m3låda. cr=close ratio), de alla har lösa kåpor.. dessa kan paras ihop med volvokåpor med färdiga adepterplattor som finns att köpa.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1536 besök totalt |