Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 30 besök senaste veckan (4124 totalt) |
Ingen nyhet direkt att Audi kommer placera en nyutvecklad 5-cylindrig motor i nya TT-RS. Det som är nytt är att det nu finns ljud på skapelsen. Låter rätt vass för att vara en produktionskärra.
http://www.automotorsport.se/bigpix/ http://www.automotorsport.se/news/17 ![]() |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Det är ju bara ett slag på 92mm, går att varva rätt mycket då. Det är 92,8 i slaglängd på tidgare 2.0L maskiner och de går om man vill varva rätt duktigt (8000 varv/min är inga problem) _________________ ![]() |
||||||
ÄNTLIGEN!!!
Såå skönt om dom slänger ut deras tråkiga sexor å kör 5 cyl istället... Saknar min S2 Sedan rätt ofta... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Vänta och se, hade dom inte släppt V10an i R8 så hade detta varit den snabbaste produktions bilen i nu läget hos Audi ![]() Man undrar ju var den hamnar prismässigt, under Cayman S? Nog ett måste. För första gången finns ett alt som är intressant till gammel Audin i Garaget ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Det verkar ju finnas rätt fet trimpotential i motorn för att uttrycka det hela milt. Med de 600hp som TT-RS'en med framgång provkörts med bör den vara snabb något sjukt. Kanske är den tom snabbare än R8 V10?! |
||||||
A2? ![]() |
||||||
Svär inte! Hemska bil! ![]() _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||||
_________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||
Vilket sound... Några reflektioner, känns som att killarna som testkör ligger på rätt rejält, bilen på filmen har justerbar vinge pressmeddelandet sa att TT-RS skulle ha fast vinge. |
||||||
Ryktet säger ju att denna bilen redan är "klar" men får vänta, kanske till frankfurt i höst. Och att det blir samma motor råder det väl inget tvivel på. Helt klart ett vettigt alternativ, mer praktisk, och 100-150 tusen billigare beroende på std utr(jag jämnför då pris skillnaden mellan S3 och TTS). Hoppas bara att dom gör karossen lite mulligare som andra RS modeller(förutom TT-RS då).
Testet på ringen är en TTS på ytan, men inte under skalet, allt för att förvilla ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Ja var det något jag trivdes med i min gamla S4 Avant så var det motorn ![]() Hade suttit fint i 944:an ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Här är den IRL
![]() http://rs6.com/forum/showthread.php? _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Tack som länkar till mitt forum. ![]() För er information är medlemmen "Qisha" väldigt nära själva produkten och bolaget som producerar den ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 30 besök senaste veckan (4124 totalt) |