Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2692 besök totalt |
Ny på forumet.
Hallå Jonas Larsson heter jag Detta är ju helt underbart, jag trodde inte det fanns ett sånt här grymt forum i vårt avlånga land.... Lite om mig själv då: Jag älskar Porsche Jag hatar rotmos o bruna bönor Jag avgudar Derek Bell Jag välsignar Carerra GT Jag äter mest snabbmat Jag kan allt om 4cylindriga Porsche motorer ;-) Jag kan inget om datorer Jag kör en 968 turbo RSR (ej färdigbyggd) Jag bor i Göteborg o inte minst: Jag har en sambo som är trött på att jag är i garaget MVH Sphinx _________________ ![]() |
||
Tjena Jonas och välkommen
![]() Då vet jag var jag ska vända mig med mina korkade frågor om min bil. (944an då asså!!) Ett litet tips. Skriv ditt namn i signaturen (enl. forumreglerna) så slipper du göra det var gång du postar ett inlägg ![]() ![]() Edit: Detta blev lite tjatigt ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Hej och välkommen!
Finns dock en lång och fin tråd där alla andra presenterat sig... Kolla forumreglerna en gång till (ang. anv.namn och signatur)... Se inte det här som gnäll nu bara ![]() ![]() Är lite nyfiken på din 968 ![]() Berätta gärna mer om den! _________________ /Kristian Elisson |
||
Det var fa... vad folk var på hugget
![]() Jag var också på gång, men som vanligt går det segt för mig att skriva. Jonas: Kolla in denna tråd. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||
Sehr gut
![]() Sen var det ju det där med bild i signaturen med,läs forumreglerna...reklam för dit företag där är väl ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Nääää det ska du inte blii
![]() Tanken är väl att om du tex har en bild på dej själv i avantaren så är det tillåtet (endast då om jag fattat rätt) att lägga in en liten bild på banbilen i signaturen ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Precis ![]() Verkar som om det är läge att se över forumreglerna (eller deras placering). Nästan alla, inkl undertecknad missförstår dem på nå't sätt från början. ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Först vill jag säga hej och välkommen till jonas.
Tycker att dessa tillrättavisningar börjar bli lite tjatiga. Jag gillar inte sättet det görs på. Om någon ej läst/missuppfattat eller struntat i forumreglerna så går det att skicka ett pm till personen i fråga. Nu har vi en till tråd som är helt OT enl. de reglel som finns. De som skapat tråden är paragrafryttarna själva. ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Hej Jonas,
kul att du hittat hit. Vi är rätt många 924/944/968-åkare här tillsammans med alla andra som åker andra kuliga banåk. Som du säkert sett så är det rätt mycket fokus på chassi, däck och sånt här. Men din motorerfarenhet kommer som ett trevligt tillskott ![]() _________________ Pär Hylander |
||
Jag berättar gärna om min bil och mina funderingar runt denna. 968 Turbo RSR Bilen som är grunden till detta bygge är en 968 Clubsport årsmodell 94/09, bilen hämtades i Helsingborg November -03 den hade då rullat 6025mil, den är utrustad med Porsches sportpaket M030 bur från Herrmann motorsport och avgassystem tillverkat av Phoenix partnr: (Carp 68NGT1 21-01) + ett chip från superchip. ca 250hk Den 6 växlade lådan är utrustad med Torsen (Torqe sensing) diff,, denna geniala uppfinning av: Vernon E Gleasman. Tanken med bilen är att det ska bli en bekväm racerbil, hur nu detta ska gå ihop? ![]() Motorvalet var från början en 2,5liters maskin, liknande den som satt i min förra 944 turbo -91, men efter att jag låtit mig övertalas av andra 968 ägare blir det nu en 3 liters turbo maskin. Annars blir det ju ingen riktig 968 ![]() Men då ska här inte byggas någon turbo S replica utan då får det bli något mer extremt mycket mer extremt rättare sagt, och då kom vi fram till namnet 968 TURBo RSR Några av specifikationerna på den Tänkta/påbörjade motorn: 1. Area 951 Kolfiberinsug. 2. HKS GT3037S turbo. 3. Pauter vevstakar. 4. Keramikbehandlade kolvar. 5. MBE 941/977 insprutnings system. 6. 3" avgassystem. 7. 3" downpipe. 8. 60mm wastegate. 9. Nytt kringelikrok grenrör. 10. Osv osv. Önskad effekt någonstans runt 500+hk. //Sphinx _________________ ![]() |
||
Med tanke på planerad effekt så behövs ju ingen lättning för att få ett mkt bra vikt/effektförhållande.
![]() Men för att slippa tunggungkänslan på bana så måste ju bara vikten ned.... ![]() ![]() Vad har du som mål, 1050 kg målgångsvikt utan förare? _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2692 besök totalt |