| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27 >> 3 besök senaste veckan (66567 totalt) |
|
Re:
Ligger programmet på Web-TV nånstans kanske? Skulle ju sitta smäck o kolla på när det snöar som mest
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
Re:
Programmen finns på kanal5.se |
||||
|
Nu är det snart dags igen, 17mars kl. 22.00 i kanal 9
http://kanalnio.se/web/kanalnio/program/motor?p_p_lifecycle=0&p_p_id=K5AV_INSTANCE_bA4z&_K5AV_INSTANCE_bA4z_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_bA4z_articleId=757688&_K5AV_INSTANCE_bA4z_groupId=314641&_K5AV_INSTANCE_bA4z_version=1.0 En bit ner på sidan så svara redaktionen på frågan om när det börjar. _________________ Magnus Emilsson Saab 96 DeLuxe -61 Saab 97 Sonett III -72 Saab 900T Cab -96 "Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96 |
||||
|
Pressmeddelande Kanal 9
2009-02-25 Mattias Särnholm från Roomservice och Joppe Pihlgren tar plats i förarsätet Motorjournalen 2009 - exklusivt, snyggt och snabbt Nypremiär på Kanal 9 tisdag den 17 mars kl 22.00 Peter Sundfeldt, Kenneth Tonef, Mattias Särnholm och Joppe Pihlgren är kvartetten som kommer inspirerar, informera och inte minst underhålla alla Sveriges motorintresserade. Det utlovas stort reportage från bilsalongen i Génève, besök på Porschemuséet i Stuttgart och provkörning av klassiska filmbilar. Exklusivt, snyggt och snabbt är ledorden för Motojournalen våren 2009. Motorjournalen och Kanal 9 välkomnar nykomlingen Mattias Särnholm från Roomservice och den gamla medarbetare Joppe Pihlgren.Tillsammans med Peter Sundfeldt och Kenneth Tonef har de lyckats hitta de mest spännande bilarna ute i världen som de provkör och kommenterar på sina högst personliga sätt. Peter kör till exempel en unik orörd Grupp B rallybil från 1985, Peugeot 205 T16. Efter vinsten i New Zeelands VM-rally samma år togs den ur tjänst och den röda sanden från Nya Zealand ligger fortfarande på golvet i bilen. Den här typen av bilar förbjöds efter att den finländska föraren Henri Toivonen körde ihjäl sig på Korsika 1986. Kenneth kommer att ta med tittarna till Provence i en serie reportage där han hittar spännande fordon bland olivludar och vingårdar. Han kör också en Morgan Aeromax i Frankrike. En bil som kostar circa fem miljoner kronor och som handbyggts i ett fåtal exemplar, varav denna är den första som tagits i trafik. Efter förra säsongens succé med Motorjournalen Ultimate Challenge, MJUC, fortsätter tävlningen där kända personer kör så fort de bara kan på Falkenbergs Racingbana. De modiga i år är Richard Herrey, Micke Syd, Erika Johansson, Glenn Hysén och Christian olsson. _________________ Magnus Emilsson Saab 96 DeLuxe -61 Saab 97 Sonett III -72 Saab 900T Cab -96 "Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96 |
||||
|
Re:
Har inte sett reklamen, men det hände samtidigt som jag var där. Då var det prat om att lägga ut en teaser ganska omgående, men det blev tydligen inte så. |
||||
|
Det Peter har i händerna här, har faktiskt en viss roll i detta program som sänds den 17/3 kl 22.00 i kanal nio.
Gissa vad
|
||||
|
Jag tror det är vikter som han motionerar med för att gå ner i vikt för att komma ner i din bil, eller för att inte sabba vikt/effektförhållandet...typ
|
||||
|
Re:
|
||||
|
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Vad skönt att det är igång igen, det känns som om det är gamla vänner kommer hem till en!
Jag tycker att ett par av inslagen kändes lite rumphuggna, som om det fanns mer att visa. Som det om Sunbeamen t.ex. Rätt var det var och utan "nervarvning" av inslaget, så klipptes det i princip mitt i en mening kändes det som. Det var likadant i ett till, men det minns jag inte längre vilket det var. Nä, negative Nisse...
Det är ju egentligen bara petitesser i sammanhanget...
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Jag somnade i soffan och missade de sista 15-20 minuterna.....
Blir till att spela in det i fortsättningen, sen på tv till 23 när man går upp 05:30 funkar inte för mig. Programmet kändes lite hattigt, hade hellre sett att ni valde ut tre intressanta bilar från mässan och gått lite djupare på dom än att visa 50-11 bilar och koncept i två sekunder... Snöskoterreportaget, vad var det med det? visst, gamla svensktillverkade maskiner men ingen som helst fakta, bara massa åkbilder... Vad var det för speciellt med dom 10 maskinerna som en kille hade 4 av och den andra 2 av? Lite besviken men ändå glad att ni är tillbaka...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
____Jag och Kenneth har något gemensamt - dåliga bilaffärer.
___Bilmässor är inte min tekopp.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Sunbeam inslaget, var det gamalt?
Tyckte jag sett det förrut, eller i alla fall ett nästan identiskt repotage någon annanstans. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Det var väl ngt "arkivinslag" som dem pratade om tror jag. Kände också igen de
MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||||
|
Aha, det måste det ju ha varit, kunde framgått lite bättre.
Förstod för övrigt inte varför bilen hade så dåliga köregenskaper pga överhänget??? Lite tunn plåt bakomför bakaxlen kan väl inte vara något problem, det var ju inte ens mycket överhäng... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
När Peter skulle börja inslaget (fotot lite högre upp) och kommer med 2 cola drickor i handen började jag fundera lite och sen hur han vävde ihop det hela på slutet Inser ni vilken puls man hade vid intervjun ? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27 >> 3 besök senaste veckan (66567 totalt) |