| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Få av växellådan ur BMW 316i e30
|
1212 besök totalt |
|
Hej, Har vart i garaget idag och försökt få bort växellådan och den är helt av baktill och av från motorn men i framkan på den så är det någon som håller den uppe, någon som vet vad det är som håller den upp och hur man kommer åt så den kommer av? Tack på förhand. _________________ Robin Nilsson BMW E30 M20B25 -89 Banbilsprojekt Audi A4 2.0TDI - 08 Bruksbil |
||
|
Kolla om du lossat alla skruvar ...
De som sitter i överkant är en riktig pärs att komma åt
(åtminstone med M20) http://www.realoem.com/bmw/showparts _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Re:
Ja dom skall vara borta som är med på den bilden men det verkar vara något som sitter fast i kardanen på något sätt? Släpper jag domkraften så hänger växellådan helt löst men den dinglar typ som att den sitter fast i ett snöre :S _________________ Robin Nilsson BMW E30 M20B25 -89 Banbilsprojekt Audi A4 2.0TDI - 08 Bruksbil |
||
Frågan känns som du kanske förstår inte helt banåkarelaterad. Ta därför och ställ frågan på ett märkesforum, tex Autopower eller liknande. Alternativt så kan du ställa frågan i en projekttråd vilken du kan starta här --> Våra race- och banåkarbilar _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Du Robin...
Nästa gång får du skriva att du har en Porsche M3 16i som du skall demontera ZF Richmond växellådan med dogade drev och att den fastnat lite i kvadruppel-turbo aggregaten som levererar en 6-700 häst per varv. Då är det nog okej.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Du blev i en tidigare tråd ombedd att sluta spela Allan.. Nu ber jag också om detta, du gör dig mest tråkig med dessa inlägg. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Re:
Ja det blev jag, uppfattade aldrig ombedjandet som en klar order från en överordnad. Nu är väl inte min åsikt önskad, men jag ogillar orättvisan som blir när efterlevandet av Magnus regler i forumet skall kontrolleras och regleras. Nu kan jag inte stapla upp exempel efter exempel mot varandra, men det blir såhär allt för ofta och det är inte speciellt roligt at bli undantryckt för att min fråga inte gäller något überhäftigt märke eller modell. Problemet har ventilerats med moderatorer men det kunde lika gärna varit ogjort. För min del respekterar jag regelverket till 100%.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
och Franzén, om du verkligen har grava problem med att leva med hur vi moderatorer försöker styra rejsa efter Magnus riktlinjer föreslår jag att du slår en signal till mig (eller PM'ar) telnr finns i OT telefontråden så kan vi diskutera saken. Eller så kontaktar du Magnus direkt och läxar upp honom in person så att han börjar begripa hur sveriges bästa svängforum borde skötas. Jag ber dig ödmjukast att sluta terrorisera de trådar där det trillar in BMW-frågor. |
||
|
Re:
Chansar med på spakstället.. Sitter "rakt ovanför" hardyskivan
_________________ Kristian Svendsen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1212 besök totalt |