Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Varför inte denna banbil?
1308 besök totalt
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Varför inte denna banbil?

Grinnall cars har som ni säkert redan sett äver gjort trike:ar i olika valörer.
Varför kör ingen med denna bil (ingen kitcar) på bana eller till helgdags?
Jag tycker den är riktigt tuff faktiskt, samt riktigt snabb är den också. Den har nästan samma front som sin trehjuliga broder.


Lite fakta:

Chassis
Computer optimised lightweight steel tube space-frame. Epoxy powder coated.

Body
Hand laid glassfibre/Kevlar composite.

Engine
1.8-litre turbo, 4-cylinder, 5-valve motor. OEM supplied.

Transmission
6-speed manual transmission.

Suspension
Front suspension: Double wishbones, inboard Eibach concentric coil springs/dampers custom made by suspension specialist Rhoddy Harvey-Bailley (HB Engineering).
Rear suspension: Ultra rigid transverse radius arms, Eibach concentric coil springs/dampers custom made by HB Engineering.

Brakes
Front brakes: Hi-Spec Billet brakes by Monster-Brakes Ltd. 4-piston calipers with 283mm vented discs.

Rear brake: Hi-Spec Billet brakes by Monster-Brakes Ltd. 4-piston calipers. Hand-brake incorporated. 283mm vented discs.

Steering
Centre pinion rack 2.5 turns lock-to-lock. Right or left-hand drive. Collapsible safety steering column.

Wheels/Tyres
Front: 205/45-17 fitted with Bridgestone tyres. 7 x 17 light alloy wheels manufactured by Rimstock.
Rear: 245/40-18 fitted with Bridgestone tyres. 7 x 18 light alloy wheels manufactured by Rimstoc

Interior
Two orthopaedically designed seats abreast. Aircraft grade, fire resistant upholstery. Adjustable pedals and footrest, 4-point safety belts, twin T45 roll over bars. SPA electronic instrument pack with rev-counter and speedometer, plus readouts for water temperature and fuel level. MOMo leather rim steering wheel with collapsible boss. MOMo gear knob. Stainless starter button.

Exhaust System
Material: Stainless Steel including high-performance cat.
Manufactured by Scorpion Exhausts Ltd.

Dimensions
Dry weight: 690kg (approx.)
Length: 3600mm
overall width: 1780mm
Front track: 1730mm
Rear track: 1780mm
Wheelbase: 2600mm
Performance: 0-60 mph sub 4 seconds (est.)
Maximum speed: Circa 150mph
Power: 225 - 300bhp (further tuning optional)
Fuel consumption: 35mpg (combined cycle)

Price: från £24,750.00 inkl vat.

Vad tycker ni?






_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Tycker den påminner om en lotus rakt framifrån...
minns inte vad den lotusen heter men ny är den iaf =)
Väldigt fräck bil iaf thumbs up

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Snacka om BRA kritik!!
Läs artikeln och låt inspireras!
DEN ÄR SNABB!! 210-300 turbo hk..

http://www.autocarmagazine.co.uk/news_article.asp?na_id=204692

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8370



om jag hade ~300k att lägga på en busbil skulle jag välja nåt som
känns som lite mer bil än en Grinall....typ en Elise eller liknande.
Eller möjligtvis en Ariel Atom som är snyggare...
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392



Tim skrev:
Tycker den påminner om en lotus rakt framifrån...
minns inte vad den lotusen heter men ny är den iaf =)
Väldigt fräck bil iaf thumbs up

340 r?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



cat7even skrev:
Tim skrev:
Tycker den påminner om en lotus rakt framifrån...
minns inte vad den lotusen heter men ny är den iaf =)
Väldigt fräck bil iaf thumbs up

340 r?


precis den var det!

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Tim skrev:
Tycker den påminner om en lotus rakt framifrån...


Nja

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Jag tycker grinellen ser ut som en damsko framifrån typ...

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Allmänt banåkaforum
Varför inte denna banbil?
1308 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande