Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vettiga hjulvinklar till E30?
<<   1, 2
7186 besök totalt
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag är också intresserad av camberjusteringsprylar!
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Mina camberplattor går att använda ihop med original fjäderben till skillnad mot många andra som kräver coilovers.
Dessutom kan man justera utan att lyfta upp bilen.

http://motorsport.mine.nu/bilder/hemsida/IMG_1984.JPG

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Lotus Samuel skrev:
Mina camberplattor går att använda ihop med original fjäderben till skillnad mot många andra som kräver coilovers.

http://motorsport.mine.nu/bilder/hemsida/IMG_1984.JPG


Pris på sådana?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Claes Haglund skrev:


Pris på sådana?


Jadu, jag har inte funderat så mycket på det än. Har några färdiga förutom lagret. Har inte tagit reda på vad lagrena kostar än så därför är det lite svårt med priset. Men jag återkommer. Men priset som står på hemsidan är "lite" i överkant pga att jag får för många mail.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Lotus Samuel skrev:
Claes Haglund skrev:


Pris på sådana?


Jadu, jag har inte funderat så mycket på det än. Har några färdiga förutom lagret. Har inte tagit reda på vad lagrena kostar än så därför är det lite svårt med priset. Men jag återkommer. Men priset som står på hemsidan är "lite" i överkant pga att jag får för många mail.


Låter fint! Hojta gärna till när du har färdigt pris.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Vill bara förtydliga att min tänkta lösning inte är så avancerad som Samuels och inte heller justerbar, utan en "CSN-variant". Vi får se om det går överhuvudtaget och om det finns tid. Främsta tanken var inte att sälja nga...iaf inte aktivt. Har ju inte ens nga själv än...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313



Samuel: länk eller namn till din hemsida?? har tappat bort den

_________________
MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Ekman skrev:
Samuel: länk eller namn till din hemsida?? har tappat bort den


http://motorsport.mine.nu

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:
Vill bara förtydliga att min tänkta lösning inte är så avancerad som Samuels och inte heller justerbar, utan en "CSN-variant". Vi får se om det går överhuvudtaget och om det finns tid. Främsta tanken var inte att sälja nga...iaf inte aktivt. Har ju inte ens nga själv än...


Låter som en vettig idé. För om det funkar som det är tänkt så kanske du åker på att utöka tiden i verkstaden lite..

Men för att vara lite fräck och fråga, vad hade du tänkt att uppnå för värden på cambervinkeln i framvagnen?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Med original ffjädrar så kan man komma upp/ner till ca 3,5° camber innan fjädern tar i tornet. Känns kanske som om det är liiite för mkt på en gatleksak. Säg att man lägger det lite agressivare än vad BMW gjort med sina bussningar. Ca 2,5° skulle nog vara vettigt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Andreas Lidström skrev:
...Ca 2,5° skulle nog vara vettigt.
thumbs up om vi bortser från tecknet.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



ice skrev:
Andreas Lidström skrev:
...Ca 2,5° skulle nog vara vettigt.
thumbs up om vi bortser från tecknet.




Ta emot, här kommer det ett "-"!

Tack Ice!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Andreas Lidström skrev:
ice skrev:
Andreas Lidström skrev:
...Ca 2,5° skulle nog vara vettigt.
thumbs up om vi bortser från tecknet.




Ta emot, här kommer det ett "-"!

Tack Ice!

"Det är positivt med negativ camber".

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



ice skrev:
"Det är positivt med negativ camber".


Ja det är lite bakvänt detdär...om man uttrycker det så.
Så visst vill vi ha mer positiv, negativ, camber...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Vettiga hjulvinklar till E30?
<<   1, 2
7186 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande