Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Westfield bygge! (med bilder)
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
31556 besök totalt
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Det är ju en tång för att klämma åt klammerna som sitter runt drivknutsdamaskerna =) ser ni inte det ?
(kanske, hoppas det iaf)
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Gustav slog huvudet på spiken.

(Du får dock ingen puss och kram för det var bara Andreas som skulle få)

Du kan få en thumbs up och väl kämpat!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Westfield skrev:
Gustav slog huvudet på spiken.

(Du får dock ingen puss och kram för det var bara Andreas som skulle få)

Du kan få en thumbs up och väl kämpat!


Heh.. tack
Vart dock lite osäker, den ser inte ut att ha en moj mellan käftarna som trycker ner "bulan" som kan bli på klammret..
Hm, luddigt förklarat men..
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280



Westfield skrev:
Har också gjort de stora delarna av en catch-tank för att kolla utrymmet:


vad är det för bakvagn? ser rolig ut
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Tja...så rolig är den inte, men förhoppningsvis funkar den bra.

Kommer från en Sierra...

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280



aha...

men den ser ju roligare ut med uniballs
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3423



Tja - att säga att bakvagnen kommer från en Sierra är väl ändå att förenkla rätt kraftigt. Det som heter Ford i den bakvagnen är diffklumpen, drivaxlarna och bromsarna. Själva konstruktionen med A-armar och navhållaren står ju Westfield för!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Mats Friberg skrev:
Tja - att säga att bakvagnen kommer från en Sierra är väl ändå att förenkla rätt kraftigt. Det som heter Ford i den bakvagnen är diffklumpen, drivaxlarna och bromsarna. Själva konstruktionen med A-armar och navhållaren står ju Westfield för!


Mm..
Fast knappt drivaxlarna ens..
Det är oxå westfields egna, men knutarna är iaf Ford =)
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Tjat tjat tjat. Okej dåh! Bara klumpen och drivknutarna är Ford, resten är Westfield.

Jag trodde frågan gällde diffklumpen och inte hela setupen.

Uniballsen är för övrigt bara vid de yttre lederna. De inre är gummibussade (fast väldigt lite gummi iofs).

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Den här helgen har Dude hjälpt mig modifiera grenröret från en Kadett GSi:


Lite annorlunda dragning kan man säga. Blev inga bitar över, så längderna är "original".

Lite trångt vid bakre differentialen efter att catch-tank, två pumpar och tre filter kommit dit:


Batteri och batterifäste:


Har börjat montera karossen:


Provmonterade ett hjul bara för att "smaka" lite på hur det kommer bli:


Nu börjar det gå undan...känns som att det "rullar på" ganska bra nu, men så har jag denna veckan arbetat tre kvällar och två hela dagar på helgen.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



ser bra ut!
ska blir kul att se det färdiga resultatet thumbs up

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13351

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tjena Bomb-Mannen!

Det börjar likna något nu. thumbs up

Vad är det för "motorkuddar" du använder. De ser mjuka ut. Jag har problem med att motorn rör sig för mycket i sidled. Funderar på att leta rätt på några hårda rackare och vinkla fästena/gummina för att få det styvare. Känns det mjukt om ruskar motorn i sidledd? Vad tror du?


_________________

Rice and shine
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Hej Lars!

Ja, de är jättemjuka, helt rätt. Och det är ganska mjukt i sidled.

1) jag tänkte vänta för att se hur höjden blir under huven (och det är ok med dessa väldigt höga)

2) Sänka innebär att jag måste sänka växellådan, vilket det iofs finns utrymme för)

3) jag har inte hittat några vettiga hårdare gummikuddar (var ska jag leta?)

4) en "torque strap" ska installeras på insugs-sidan (dragande stag).

4) blir det för mjukt måste motorfästena designas om så att gummikuddarna lutar, svar ja, men jag tänkte vänta tills jag vet, det är ganska enkelt att göra om dem, men jag tänkte inte jobba om det inte behövs.

Räcker det som svar?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280



Westfield skrev:
Den här helgen har Dude hjälpt mig modifiera grenröret från en Kadett GSi:


hmmm... ska bromsvätskebehållarna verkligen sitta fasttejpade?
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:


hmmm... ska bromsvätskebehållarna verkligen sitta fasttejpade?


Ehm, ja? Tror du inte det kommer funka bra?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Just det ja, glömde lägga till en sak till svaret till Lars:

Blir det för vekt tänkte jag att första steget är att svarva en hylsa som jag med hydraulpressen och massor av tvåligt vatten, trär ner över gummikudden. Det borde göra det hela lite styvare tycker jag.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13351

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Westfield skrev:
Räcker det som svar?


Föredömligt utförligt svar. thumbs up
Jag misstänker att en v-konstruktion, lutande fästen, blir nödvändig på min. Ska försöka hitta några hårda kuddar med lite gummi för ett test innan jag bygger om.

_________________

Rice and shine
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280



Westfield skrev:
Ehm, ja? Tror du inte det kommer funka bra?


jo... så länge du inte kör den så är det nog lugnt
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13351

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Westfield skrev:
Just det ja, glömde lägga till en sak till svaret till Lars:

Blir det för vekt tänkte jag att första steget är att svarva en hylsa som jag med hydraulpressen och massor av tvåligt vatten, trär ner över gummikudden. Det borde göra det hela lite styvare tycker jag.


Jag har funderat på att testa med ett par slangklämmor runt kuddarna. Det borde ge en indikation på hur en hylsa skulle funka.

_________________

Rice and shine
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339


Trådstartare
Lars Falk skrev:
Jag har funderat på att testa med ett par slangklämmor runt kuddarna. Det borde ge en indikation på hur en hylsa skulle funka.


Slangklämmor är ju ett gammalt beprövat sätt, så jag tänkte att en hylsa borde vara ännu bättre.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Blir det en sväng till Gotland i sommar med den där?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
Westfield bygge! (med bilder)
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
31556 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande