Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 31556 besök totalt |
Heh.. tack ![]() Vart dock lite osäker, den ser inte ut att ha en moj mellan käftarna som trycker ner "bulan" som kan bli på klammret.. Hm, luddigt förklarat men.. ![]() |
||
vad är det för bakvagn? ![]() ![]() |
||
|
||
Tja - att säga att bakvagnen kommer från en Sierra är väl ändå att förenkla rätt kraftigt. Det som heter Ford i den bakvagnen är diffklumpen, drivaxlarna och bromsarna. Själva konstruktionen med A-armar och navhållaren står ju Westfield för!
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Mm.. Fast knappt drivaxlarna ens.. Det är oxå westfields egna, men knutarna är iaf Ford =) |
||
Tjat tjat tjat. Okej dåh! Bara klumpen och drivknutarna är Ford, resten är Westfield.
Jag trodde frågan gällde diffklumpen och inte hela setupen. ![]() Uniballsen är för övrigt bara vid de yttre lederna. De inre är gummibussade (fast väldigt lite gummi iofs). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Den här helgen har Dude hjälpt mig modifiera grenröret från en Kadett GSi:
![]() Lite annorlunda dragning kan man säga. Blev inga bitar över, så längderna är "original". Lite trångt vid bakre differentialen efter att catch-tank, två pumpar och tre filter kommit dit: ![]() Batteri och batterifäste: ![]() Har börjat montera karossen: ![]() Provmonterade ett hjul bara för att "smaka" lite på hur det kommer bli: ![]() Nu börjar det gå undan...känns som att det "rullar på" ganska bra nu, men så har jag denna veckan arbetat tre kvällar och två hela dagar på helgen. ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Tjena Bomb-Mannen!
![]() Det börjar likna något nu. ![]() Vad är det för "motorkuddar" du använder. De ser mjuka ut. ![]() ![]() |
||
Hej Lars!
Ja, de är jättemjuka, helt rätt. Och det är ganska mjukt i sidled. 1) jag tänkte vänta för att se hur höjden blir under huven (och det är ok med dessa väldigt höga) 2) Sänka innebär att jag måste sänka växellådan, vilket det iofs finns utrymme för) 3) jag har inte hittat några vettiga hårdare gummikuddar (var ska jag leta?) 4) en "torque strap" ska installeras på insugs-sidan (dragande stag). 4) blir det för mjukt måste motorfästena designas om så att gummikuddarna lutar, svar ja, men jag tänkte vänta tills jag vet, det är ganska enkelt att göra om dem, men jag tänkte inte jobba om det inte behövs. Räcker det som svar? ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
hmmm... ska bromsvätskebehållarna verkligen sitta fasttejpade? ![]() |
||
Just det ja, glömde lägga till en sak till svaret till Lars:
Blir det för vekt tänkte jag att första steget är att svarva en hylsa som jag med hydraulpressen och massor av tvåligt vatten, trär ner över gummikudden. Det borde göra det hela lite styvare tycker jag. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Föredömligt utförligt svar. ![]() ![]() Jag misstänker att en v-konstruktion, lutande fästen, blir nödvändig på min. Ska försöka hitta några hårda kuddar med lite gummi för ett test innan jag bygger om. |
||
jo... så länge du inte kör den så är det nog lugnt ![]() |
||
Jag har funderat på att testa med ett par slangklämmor runt kuddarna. Det borde ge en indikation på hur en hylsa skulle funka. ![]() |
||
Slangklämmor är ju ett gammalt beprövat sätt, så jag tänkte att en hylsa borde vara ännu bättre. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 31556 besök totalt |