| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Data logger sökes! Helst utan dash display funktion!
|
3602 besök totalt |
|
Är på jakt efter någon form av logger som jag kan ansluta x antal givare till. Kan man ansluta givare av modellen 0-5VDC så är det ett plus. Det jag helst skulle vilja är att ha en typ "driftbox" så man kan logga hela körningen med hastigheter med mera samt att kunna få in sina extrna givare och så att dom med kan loggas. Jag vet att Motec kan detta med sina dash displayer men hade det funnits en model utan display så hade det varit smidigare då jag vill behålla orginal instrumenten i bilen. Finns kanske någon lösning så man kan göra detta med en bärbar dator? Alla ideer är hjärtligt välkomna. Sakerna jag vill kunna logga # olje temp motor # olje temp vxl låda # olje tryck vxl låda # Lambda x 2 styck # Växel # Ratt utslag # Logga hela körningen med laptim och visning av hela körningen vi GPS ( allternativt att köra med en sensor i rutan, dock lär jag inte få hur jag har kört då juh) Kom med idder nu! _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||
|
Inte klar än men www.Racelogger.com ?
Körs över blåtand tilsammans med www.Racechrono.com Men när du nämner Motec gissar jag att det finns lite större förväntningar "out of the box". Då är DL1 från www.Race-Technology.com svårslagen. |
||||
|
Re:
Hej. Tack för svaren. Den sist nämda verkar juh bra den som heter DL1, går den att jämföra med driftbox eller vad dom nu heter som dom flesta kör med? Får man upp kurvor på hur man har kört och hastigheter och sånt i svängar med mera, tyckte inte man såg någon info om det på sidan! _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||
|
har enbart erfarenhet av innovate's dl-32 och den klarar det mesta dock faller den på gps/"driftbox"funktionen
och är inte vidare "plug and play" utan man får bygga,trixa,programera men har men ex redan deras lc-1 bredbamd osv så är det enkelt att koppla ihop via "nätverk" funkar bra med 0-5v givare ,har även kopplat in tempgivare(motstånds) men kräver som sagt lite jobb/tankeverksamhet givare finns här man får betämma gänga,mätområde,utsignal http://www.systemtech.se/index.php?i _________________ Torbjörn Andersson |
||||
|
Re:
obd på 996 vet dock inte om denna fungerar på en sådan? http://www.innovatemotorsports.com/p _________________ Torbjörn Andersson |
||||
|
Re:
Nej, det är inte samma tillverkare eller hårdvara, DL1 är en riktig datalogger medans Driftbox är en leksak. DAP: DL1 kan göra allt det du vill och mer därtill, du får ut en plot på spåret du kört och du kan dra runt markören på banan och få ut numeriska värden på alla kanaler du kopplat in. Du kan exportera i massa olika format osv osv. Klockren lösning och ja, jag har en själv. Du kan ladda ner mjukvaran från deras site och jag tror det finns exempelfiler där med så du kan leka. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
DL1an kan du koppla till CANbussen om du har en, oändliga möjligheter i princip (men rattutslaget finns nog inte med så det behöver egen sensor).
|
||||
|
Det låter på alla er som det är DL1 systemet man skall handla om man vill ha dom funktionerna jag söker.
Skall ta och ladda ner mjukvaran och leka lite med den. Bilen har ej ESP så vinkelgivare på ratten skall jag själv montera. men hur funkar det med CAN bussen för DL1, någon som har koll på om den går att koppla in i en posrche can buss system? tack på förhand _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||
|
Jag nu mailat till Race Technology och frågade dom hur det funkar i en porsche.
Finns det någon svensk återförsäljare av dessa system eller det är kanske enklast att handla direkt i england? eller kan man handla från usa tackvare dllar kursen? _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||
|
Hej
Tillägg till driftboxen http://www.performancebox.co.uk/accessories.html. Har beställt en vill du så kan du få titta på den när den kommer jag bor oxså i skåne. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
|
Kompletera Driftbox eller Performancebox
Det finns nu en liten box, Micro Input Module, du kan koppla ihop med din Driftbox eller Performancebox. om du redan har någon av dessa är detta det enklaste och billigaste sättet att få den info du vill. Samtidigt som du behåller samma analysprogramvara som du och de flesta andra alltid använt. Med denna får du motorvarvtal samt 4 analoga ingångar, 0-5 volt, som du kan använda till vad du vill. Prata med www.mindation.com. De hjälper dig _________________ Ralf Christensson RC Racing LOS VIKINGOS |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3602 besök totalt |