Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
De värsta bilmodellerna genom tiderna
<<   1, 2
4999 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

dude skrev:
den där väcker många minnen

Det där får du utveckla vid tillfälle...

Rice and shine
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Jag tycker knappt någon av dessa bilar ska vara med på listan (möjligen med undantag för Trabanten).
Rubriken var ju "De värsta bilmodellerna genom tiderna" och då MÅSTE den finnas mängder med modeller så skulle göra sig bättre på en sådan lista än dessa typ: DKWs, NSU... Sedan beror det väl lite på vad som menas med "värsta"... En av de fulaste bilar som gjorts (det finns förvisso många som kan strida om titeln), i mitt tycke, är Volvo 142 från -74. Har det gjorts en "kantigare" bil? Det enda "förskönande" draget som finns på hela bilen är möjligen dörrhandtagen...

Värnamo
Här sen Dec 2002

Kunta skrev:
om man kan leva med att den är så j-a fuul isf

Jag är för ung för dom här bilarna iaf. Wv beetle är nog en j-t misslyckad bil som dom alldrig kommer att sälja slut på

OT om jag inte minns fel så står det ett stort antal i hamnområdet i Halmstad som varit leasingbilar och sedan inte blivit sålda efter att leasingtiden gått ut.

Jönköping
Här sen Apr 2003

Det går att bygga banbil av alla bilar! Jag inbillar mig att jag bygger banbil av en Opel Rekord -69...

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

640k skrev:
En av de fulaste bilar som gjorts (det finns förvisso många som kan strida om titeln), i mitt tycke, är Volvo 142 från -74. Har det gjorts en "kantigare" bil? Det enda "förskönande" draget som finns på hela bilen är möjligen dörrhandtagen...

Stopp och belägg!

Volvo 142 är ju kool! En i garaget har en gulorange sådan i mint condition, original. Mkt fin bil! Håller gör den också.
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Dan Hovang skrev:
640k skrev:
En av de fulaste bilar som gjorts (det finns förvisso många som kan strida om titeln), i mitt tycke, är Volvo 142 från -74. Har det gjorts en "kantigare" bil? Det enda "förskönande" draget som finns på hela bilen är möjligen dörrhandtagen...

Stopp och belägg!

Volvo 142 är ju kool! En i garaget har en gulorange sådan i mint condition, original. Mkt fin bil! Håller gör den också.

*skratt* Jag har faktiskt haft en 142 GL -74. Den var också gul-orange (var inte dom flesta det?). Jag trodde inte jag kunde göra den fulare men i ett anfall av "plötslig inspiration" målade fäljarna svart-vita, som på en gammal brandbil - Efter det så vägrade tjejen åka med.... om din är i mint condition så var min i "wafer kex" condition... Det tog mig ca 20 timmar att byta sparklåda på passagerarsidan. Frisk plåt hittades i höjd med kardantunneln...

Brämhult
Här sen Jan 2003

Måste bara flika in att jag också totaldiggar Pacern. Den är stenfräck om du frågar mig. Hur tillförlitlig, känslig o.s.v. den är har jag ingen aning om.

Den kom upp i en diskussion om rolig vinterbil härom veckan. Måste ju vara råfräck som vinterbil. V8 (man får väl leta lite), bakhjulsdrift och stor som en Golf. Kanongrej!

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Forbes? Är det en amerikansk tidning?

Konstigt att inte Corvairen är med, pendelaxelhärket där bakhjulen vek sig in under bilen så den välte om man svängde för hårt...
Första serieproducerade personbilen med Turbo dock, och detta på femtiotalet.

BMW 330i -05
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Åh, året efter lyckades de ju faktiskt överträffa sej själva i fulhet. 240!

Här tänkte jag skriva något nedsättande om SAAB V4, men, för allan del, en viss charm har den ju faktiskt. Även om den var snyggast som SAAB 93 och sen blev den bara fulare för varje årgång.

JohanR

Här sen Mar 2003

Själv så är man jhu en lycklig Pacer ägare, lite små modifierad med Cheva 350 och förd 9"axel, helt perfekt vagn att rasta Porschar med (rakt fram) .....
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Peykan 1600 sägs vara världens sämsta bil. FD engelska Hilman tillverkas enbart i Iran.
Gjordes i typ 30år med samma kaross.

Andreas Persson

Här sen Jun 2003

MaZ skrev:
Forbes? Är det en amerikansk tidning?

Konstigt att inte Corvairen är med, pendelaxelhärket där bakhjulen vek sig in under bilen så den välte om man svängde för hårt...
Första serieproducerade personbilen med Turbo dock, och detta på femtiotalet.

Stopp och belägg, oldsmobile Jetfire var faktiskt före....
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Ännu en dag med ny Kunskap...

BMW 330i -05
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

och vad var Fiat Strada för en bil? Jaså, Ritmo...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
saabjoddla
Karlskrona
Här sen Jan 2004

jag undrar vart volvo 240 står för det är enligt mig en av de fulaste bilar som någonsin tillverkats..

Citera
Allmänt banåkaforum
De värsta bilmodellerna genom tiderna
<<   1, 2
4999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande