Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4999 besök totalt |
|
||||
Jag tycker knappt någon av dessa bilar ska vara med på listan (möjligen med undantag för Trabanten).
Rubriken var ju "De värsta bilmodellerna genom tiderna" och då MÅSTE den finnas mängder med modeller så skulle göra sig bättre på en sådan lista än dessa typ: DKWs, NSU... Sedan beror det väl lite på vad som menas med "värsta"... En av de fulaste bilar som gjorts (det finns förvisso många som kan strida om titeln), i mitt tycke, är Volvo 142 från -74. Har det gjorts en "kantigare" bil? Det enda "förskönande" draget som finns på hela bilen är möjligen dörrhandtagen... _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
OT om jag inte minns fel så står det ett stort antal i hamnområdet i Halmstad som varit leasingbilar och sedan inte blivit sålda efter att leasingtiden gått ut. _________________ /David Söderblom |
||||
Stopp och belägg! ![]() Volvo 142 är ju kool! ![]() |
||||
*skratt* Jag har faktiskt haft en 142 GL -74. Den var också gul-orange (var inte dom flesta det?). Jag trodde inte jag kunde göra den fulare men i ett anfall av "plötslig inspiration" målade fäljarna svart-vita, som på en gammal brandbil - Efter det så vägrade tjejen åka med.... ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
Måste bara flika in att jag också totaldiggar Pacern. Den är stenfräck om du frågar mig. Hur tillförlitlig, känslig o.s.v. den är har jag ingen aning om.
Den kom upp i en diskussion om rolig vinterbil härom veckan. Måste ju vara råfräck som vinterbil. V8 (man får väl leta lite), bakhjulsdrift och stor som en Golf. Kanongrej! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Forbes? Är det en amerikansk tidning?
Konstigt att inte Corvairen är med, pendelaxelhärket där bakhjulen vek sig in under bilen så den välte om man svängde för hårt... ![]() Första serieproducerade personbilen med Turbo dock, och detta på femtiotalet. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Åh, året efter lyckades de ju faktiskt överträffa sej själva i fulhet. 240! Här tänkte jag skriva något nedsättande om SAAB V4, men, för allan del, en viss charm har den ju faktiskt. Även om den var snyggast som SAAB 93 och sen blev den bara fulare för varje årgång. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4999 besök totalt |