Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (2348 totalt) |
obs! Många bilder (som vanligt!) men resultatet står längst ner för dom som inte orkar läsa hela storyn.
HOLLEY LS FEST - BOWLING GREEN KENTUCKY ![]() Lite lagom trött och utsliten så är man tillbaka på jobbet efter en helt underbar helg! Som nämt innan så körde jag upp till Bowling Green i Kentucky för det första "LS Fest" som kommer bli ett nytt årligt event. Kortfattat så bjöd dom in dom bästa av dom bästa (det tackar vi för att vi är inkluderade i det!) bilarna med LS motorer för att tävla i ett par olika event. Holly, GM Performance,, Hotrod TV och en hel del andra stora tidningar var dom som annordnade eventet, och alla var på plats med kameror och filmteam för att föreviga det hela. Med tanke på all media som skulle vara på plats så var det viktigt att göra bra ifrån sig ![]() Jag var väl medveten om att det skulle krävas en hel del för kunna hamna bland top 5, så det var en hel del som skulle fixas innan. Jag skrev om det i min projekttråd men lite kortfattat så körde vi på nya däck som hade en TW på över 200, sen ett komplett chassi från Pfadt Racing. Justerbara Coil-overs, Trailing arms, toe-links, bussningar i mänger och lite annat. Bilen gick från snabb till jävligt snabb på en kväll! Mitt mål med eventet var ju att slå varenda 4th Gen och 5th Gen Camaro, samt varenda Corvette på plats. Jag kan eränna redan nu att klarade av det redan dag 1 ![]() Däcken i fråga, 315mm bak och 275mm fram. ![]() Delarna i fråga ![]() Då min mekaniker var i Salt Lake City för årets sista race i Grand Am Rolex serien så vart det bara att hugga i själv och få på delarna i tid. Gick som smort och tog inte allt för lång tid, 6-7h kanske? ![]() När man väl framme så insåg man att det skulle bli ÄNNU svårare än vad jag trodde, dom andra bilarna var i princip rena 250K USD SEMA/Racebyggen! Jaja, kul med lite tuff konkurrans ![]() Resultatslistan mm finns längst ner, men som ni ser på bilderna nedan så gick hon riktigt jäkla bra i banan! ![]() ![]() ![]() ![]() Hursom, efter att bilen var klar, hjulinställning, corner weight mm så åkte jag och en kund norrut till PBIR för lite test & tune. Vi byggde hans bil nyligen och han ville testa lite på strippen för att se vad den klarar av. Vi erbjuder track support till alla våra kunder, både på strippen och bana så vi är rät ofta och crew'ar för div. folk! Galet kul! 400rwhp all motor Mustang, våra portade toppar, custom kammar och nya Ford Racing insuget vs. 500rwhp Camaro, portade toppar, custom kam, och avgass. Vi körde ett par rejs på motorvägen på vägen upp, han tog ett litet försprång i början (4.10 utväxling och 300kg lättare) men så fort jag fick in 3:an så var det game over. Och över 200kmh sen så blir Mussens aerodynamik ett stort hinder medans Camaron rullar vidare mot 300-sträcket! ![]() Var rätt folktomt på banan, men det fanns ändå ett 40-tal bilar som körde. Det var rätt nice då man kunde få in flera körningar på kort tid. Han körde som bäst på 12.8 dock med slirande koppling så det finns mer att ge. ![]() Jag åkte direkt från banan vid typ 23:00 när den stängde och tänkte helt enkelt köra så långt jag orkade och ta in på nåt billigt motell. Jag kom ett par mil norr om orlando i allafall och stannade på ett helt OK ställe, kostade bara 35USD per natt så för pengarna var det bra. Kvalitén kan variera STORT här i Staterna, mer om det senare ![]() Så här långt skulle jag åka! ![]() Enkelrum på ett Amerikanskt motell, alltid minst Queen Size säng lol ![]() Det fanns pool! Dock skulle jag nog aldrig sätta min fot i den men ändå ![]() Den lokala staden där motellet fanns, det man ser är typ det som finns. Väldigt old School och det känns som det är 1969 igen. Underbart! ![]() När man väl kom in i Georgia så blev man haffad av lokala polisen, Georgia polisen hatar verkligen Floridafolk så det var nästan väntat. Jag har dessvärre inga bilder på det då jag inte ville få en kula i axeln för att han trodde att jag böjde mig ner efter en pistol istället för kameran... ![]() Dom gillar verkligen att göra reklam längs med motorvägarna. Dom gör reklam för 4 saker. Jesus, vapen, strippor och mat. Vad mer behöver man när man bor i Södern? ![]() ![]() ![]() och det märks att man är i Södern! En 10m lång Sydstatsflagga på full stång ser man INTE varje dag. Själv tycker jag att det är sjukt kul och finner det lite smått ironiskt ![]() ![]() Körde förbi både en och annan Army anläggning. Varenda människa jag träffade hade varit "enlisted" vid nån gång, och dom var väldigt stolta över det och berättade gärna om det. Det är just som är så himla kul med att resa runt USA, folk är generellt sett så jävla trevliga. Jag satt själv och åt och folk bjöd över mig till deras bord, pratade om allt möjligt och till slut visste man allt om dom och vice verse! Riktigt trevligt måste jag säga. ![]() Ååååh vad det är svårt att hålla gasen inom rimliga gränser... tur att det fanns farthållare! ![]() Vägskyltarna är väldigt logiska efter man har förstått hur dom funkar, det är verkligen något Jänkarna har gjort bra. Tilläggssiffror, avfartsnummer, mile markers mm. Det är svårt att köra fel helt enkelt, jag använde GPS en endaste gång på 160 mil. ![]() Tog en tur förbi Summit's "lilla" anläggning i Norra Georgia, deras lagerlokal var ju inte liten! Byggnaden på bilden är bara vanliga butiken ![]() ![]() Tanka behöver man göra då och då, och trots att det dyrt nu med soppa så kostar det inte många kr att fuylla tanken. 310SEK för 60L = 5kr/L = NICE! ![]() Djuuuupare in i Södern kommer man! ![]() och in i Tennessee, Nashville är nästa stora stad. Jag LOVAR att jag körde förbi byn där dom spelade in Dukes of Hazzard på vägen ![]() ![]() Tennessee var otroligt vackert att köra igenom, Appalacherna börjar i princip här och kommandes från Miami så är det inte ofta man ser sådant! ![]() ![]() Nashville, TN. Home of Country Music and Elvis ![]() och givetvis hamnar man mitt i rusningstrafiken... Min Camaro är byggd för det mesta, men att sitta i kö i uppförsbacke gillar varken mitt vänsterben eller min koppling. ![]() Helt sjukt underhållande att lyssna på den här musiken när Alabama är 5min bort lol ![]() Welcome to Kentucky! oh yeah, nu är det inte många mil kvar! ![]() Det första jag gjorde när jag väl var framme var att leta biltvätt, 160mil gör ju sitt och vi skulle vara på banan kl 9 nästa morgon jag ville få det klart. Jag hittade ett par lokalaförmågor som ledde mig dit och hängde med mig hela tiden. Jag var rädd att dom skulle kidnappa mig och tvinga mig att gifta mig med deras syster/mamma/kusin eller något... Skämt åsido så var dom grymt trevliga och hjälpsamma! ![]() Liiiite schysstare hotel än motellet natten innan! Bowling Green är ju hemstaden för Corvettefabriken samt officella Corvette Musséet så det var väldigt bilinspirerat, me like! ![]() Tidig morgon på fredagen och jag beger mig ut till banan. Väderutsikterna var riktigt kassa för fredag och lördag så vi väntade oss inte allt för mycket publik. Vädret ser OK ut på bilderna nedan men det hann ändra sig fort ![]() Kan man ha ett mer "klassikt" hus för området, sjukt mysigt! ![]() Vägen ut till bana är lika mysig den, majsfält, Ranch'ar och hembränt ![]() Snart framme vid banan, precis över krönet bara! ![]() Väl framme så fick man besikta in bilen flr klasstypen. Jag körde i gatdäcks klassen (TW på minst 200) så dom märkte även däcken då byten var förbjudna. ![]() Stencool Vega! Påminner lite om en gammal Opel? R-däck och banchassi hade den iallafall! ![]() Japp, den har en motor ![]() Folk börjar line'a upp för Auto-X körningen. Det är ju fördelen jämfört med dragracing, vi kör oavsett väder! ![]() otroligt fet 68 Camaro som är minst lika hårt körd som min. Det är Detroit Speeds egna testbil, och damen som kör den heter Stacy och är ägarinnan och en grymt bra förare! Alla dessa gamla pärlor sitter med nya LS motorer från Z06, ZR-1 mfl och har Penske Coil-overs, Brembo GT bromsar, kolfiber paneler och mycket mycket mer. ![]() Ready to kick som ass! ![]() I wish my wife was this dirty...oh wait...she is! ![]() Ridetech's demobil, best of the best ![]() ![]() En till Detroit Speed bil, ser kanske inte mycket ut men den här bilen vann optima Eventet förra året, och har i pirncip vunnit varenda race den kört. LS7, Brembo, Penske, kolfiber mm ![]() Börjar bli tjatigt det hära ![]() ![]() ![]() ![]() Jag brukar inte gilla 2:a Gen Camaro, men den här är ju bara för jävla fet. Alla dessa bilar är rena SEMA byggen, så håll utkik för dom! ![]() Dåligt motorutrymme... ![]() ![]() Funktionellt, rejsigt, och snyggt som FAN. Sitter även paddlar på rattstången för att styra nybyggda lådan ![]() ![]() Skinnklädd låda för bilvårds prylarna ![]() Schwartz och Spectre Speed demobil ![]() LS7 65:a och översikt över banan ![]() GRYM line-up! ![]() Det här är Pfadt Racings andra bil som var på plats, och som synes så siktade den in sig på dragracing. Denna höll rekordet för snabbaste IRS bilen i ett par veckor men övertogs nyligen. Singelturbo LS7, gått 8.77 som bästa. Eftersom jag var själv på plats så hängde jag lite med dessa grabbar, det var ju ingen "depå" dom hade :P Jag hoppas inom en snar framtid att ha något liknande! ![]() ![]() På vägen ut för att sätta en bra tid! ![]() och BoOM säger bakaxeln... Det var förvisso original på 1000+hk så det var väntat. dock hade dom ingen ny så vad gör man då? ![]() Man plockar ur den byggda bakaxeln ur sin 989RWHP DUBBELTURBo Corvette ZR-1 som man har ståendes på parkeringen... Do WANT ![]() ![]() ![]() Auto-x deltagare ![]() Ja, vad ska man säga. Jag behöver inte upprepa specen på denna! LS7 motor, låda, bromsar, kolfiber blah blah blah ![]() ![]() ![]() ![]() Spectre's überfeta El Camino ![]() ![]() F.d. Polisbil ![]() GOPro riggad och klar! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LS motor i en Jeep Wrangler ser man inte varje dag ![]() ![]() Sitter ett Lingenfelter Turbokit i denna! 500rwhp i en Avalanche är inte fel. Baer bromsar och lite annat skoj. Härlig dragbil! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skulle gärna ha en sådan som dragbil också ![]() ![]() BMR's demobil, en av våra konkurrenter som vi förnedrade i Auto-X ![]() ![]() IPS motorsports och deras dubbelturbo Camaro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ett par till av våra konkurrenter, den silvriga har ca 700rwhp och fullt Penske chassi, och dom andra köra Grannatelli's chassi kit med kompressor ![]() Galet läcker Karmann Ghia! ![]() Nämen, vad sitter där? En LS6 med kompressor ![]() ![]() ![]() Sitter i line-up för Speed Stop Challenge. Snabbast nerför strippen till 1/8mil och sen stanna bilen inom en 7m "låda" ![]() ![]() ![]() Så ser det ut med aggressiva belägg och slitsade skivor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hmmm undrar vad han har under huven ![]() ![]() Världens LÄNGSTA jävla tåg helevet. Vi stod där i 20min, jag lovar att tåget var minst 2-3km lång ![]() Jag glömde att ta bort skylten när jag körde tillbaka till hotellet, tur att lokala Sheriffen som stannade mig hade lite humor ![]() ![]() ![]() Smutsig igen... dags för tvätt! ![]() Nu blir hon ren och fin! ![]() Söndagen bjöd på kanonväder, 25 grader varmt och sol. ![]() ![]() Dom hade även lite driftuppvisning med en Nissan 240 med LS3 motor i den. Lät förbannat gott och gick såinihelvete! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vem blir först i Sverige med en sådan här? Visserligen Pontiac men Opel GT är ju samma! Finns färdiga kit ![]() ![]() ![]() Chevelle med 7.4L LS9 (ZR-1 motor) med kompressor. 700rwhp :P ![]() ![]() Pontiac G8 (4 dörrars Camaro) med singleturbo kit. En riktig Sleeper. Vi åkte och rejsade lite på kvällen sen med ett par bilar och han gick så inihelvete! ![]() Finns färdiga kit för denna med, måste vara världens bästa vinterkälke! ![]() ![]() ![]() Nån måste photoshoppa in en Stålmannen dräkt på honom ![]() ![]() På vägen hem var man tvungen att stanna till vid Corvette Muséet och ta en bild! ![]() 160mil med en snitthastighet på 114km/h gav denna snittförbrukning, helt underbart at få det med nära 500whp! ![]() Ser ju nästan ut som om dom kör "tåget" ![]() ![]() Underbara vägar, Camaron fick verkligen sträcka på sig ordentligt! ![]() Svårt att se på bild hur pass brant det är, men tro mig det var som att köra på nån liten Alpväg ![]() Dom gillar deras fyrverkerier här omkring! ![]() Sen sätter man sig i stillastående trafik... satt fast i nära 2h innan jag tog tag i saken och ringde upp ONSTAR och frågade vad fan som försigick. 2 lastbilar hade vält 2 mil längre fram i bergen och vägen var avstängd i minst 4h till. Jag frågade om något alternativ och hon sa att om jag hade svängt av 1km innan så hade jag kunnat ta en liten skogsväg till Chattanooga och sen vidare därifrån. Sagt och gjort så börjar man backa på väggrenen sen frågar hon mig "Excuse me Sir, are you driving in the wrong direction on the highway?". Jajemensan! ![]() Dåliga hus! ![]() När hon sa liten skogsväg så skojade hon inte. Trailor hus och kyrkor i hundratals! Man blev nästan mörkrädd... ![]() ![]() Sen stannade man på ett till motell på vägen hem...inte riktigt lika fint som förra... ![]() ![]() Det märks man är tillbaka i FL. Platt som bara fan och raaaaaaaaaka vägar ![]() Stannade till vid en MCD och höll bokstavligen på att dö när jag såg denna. Jag är fullkomligt livrädd för spindlar och denna var lika stor som min näve. Ifall ni undrar så är det en stor äcklig kackerlacka hon har i käften...USCH! ![]() Äntligen hemma vid verkstaden! ![]() Med något slitna däck... ![]() Resultatet då??? Med min nära 2-tons gatbil, som kördes tur-retur Miami - Kentucky, INGA justeringar whatsoever på plats, gatdäck mm mm... 3:e plats totalt! Woohoo! ![]() och inte bara det, med tanke på vilka bilar jag slog, och vilka som var framför mig jämfört med min varvtid så är det faktiskt helt jävla otroligt. Folk trodde inte deras ögon när jag satte 1.04 tiden. En sån pass tung bil ska inte kunna flytta sig på det viset helt enkelt. Resterande text finns två poster nedanför denna! |
||||
såg att det missades lite text på slutet:
Folk stod i kö för att åka med på banan, Hotrod TV och Speed Channel satte på kameror, redaktörerna åkte med och det var mycket uppståndelse kring bilen. Dom två som kom före mig var liksom väntade, dom har ju vunnit allt annat senaste året. Men jag var ju lite underdog i det hela och kom från ingenstans! och dom var oehört impade över att bilen kördes hela vägen också. Ingen trailer queen här inte. Mitt första mål var ju som sagt att slå alla 4th Gen och 5th Gen Camaro's och varenda Corvette på plats. Det klarades av dag 1 i princip så på ett vis så "vann" jag det jag ville vinna, att komma 3:a bland kungarna är enbart ett stort jäkla plus. Med allt detta bakom mig så kan man inte vara annat än sjukt jävla nöjd med helgen. Träffade rätt folk och fullkomligt kickade ass på banan. Nu är med lite småfix så kommer jag se till att ta hem nästa event, förhoppningsvis i Nevada öknen i November ![]() Mitt mål med att bygga världens snabbaste 5th Gen Camaro på bana är på god väg, snart kanske man får visa att det faktiskt har blivit av! SEMA, optima Invitational och Tuner GP på Laguna Seca står schemat härnäst, allt är inte spikat men vi håller tummarna att det blir av. Att köra till Las Vegas vore lite tufft! Tack för mig! /Erik [/b] |
||||
Haha nä, det verkar inte så ![]() Jag memorerar alla bilar, jag har ett bra minne för sådant! Det måste man ha i den här branschen har jag märkt. Tack! |
||||
Det är ju en graveltrap för trucks (har för mig att de behöver bärgning för att komma däreifrån). |
||||
Som alltid ett rent nöje att följa med och läsa om dina upptåg! Fortsätt i denna stilen med många bilder och bra text!
![]() Fan vad mycket pengar och hästkrafter framförallt samlat på ett och samma ställe, helt sjuka bilar! ![]() _________________ Joakim Karlsson |
||||
optima Ultimate Street Car Invitational! http://www.optimainvitational.com/ |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Tack för kommentarerna!
Ja den var fanimej riktigt läcker asså! |
||||
Du snubblade inte över nån LSx-Miata?
Men de är ju inte lika många som LSx-RX7orna (än) och det fick du med en. ![]() |
||||
Nope, faktiskt inte. Jag vet att det finns en hel del, fast häromkring så jag sett fler Miator med Mustang 5.0L motorn (87-95 mustang motorn) och vi har mappat ett par. LS vore kung i en Miata! Modern day Cobra :P |
||||
Att peta ner crate LSx + T56 + annan diff är ju "vardagsmat" annars (inte billigt men varför ska det vara det ![]() 302or i Miator är lite old school, det har ju gjorts i "evigheter" ![]() Men det rullar en LS1Miata i gbg, lite pyssel inför besiktnignen bara... |
||||
Älskar dina reportar från alla banar du åkar till!!
![]() Sittar troligen som en liten pojk med öpppen mund och läser varje gång du postar nåt nytt... ![]() btw. Biljetten til orlando i Mars är nu bokad, så ni kommer få besök när jag och flickvännen är i Miami.. ![]() _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
Du är varmt välkommen att kika förbi! Mars brukar även vara kanonväder här = många event ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (2348 totalt) |