|
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

17 Feb 2004 10:11
Vad kostar den gula plåten att köpa på VAG? (ca pris räcker)
|
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

17 Feb 2004 10:15
Pär Hansson skrev: | om man utformar tråget efter en tumregel som säger att intaget inte ska vara i luften vid 60° lutning (dvs med lite marginal) och man dessutom ser till att hålla tillräckligt hög oljenivå, borde väl sannolikheten för att klara oljeförsörjningen vara väldigt stor? Sen får den kvarvarande sannolikheten för haveri hanteras av en individuell riskbedömning.
Ibland får jag känslan av att man överhuvudtaget inte borde bry sig om att ge sig ut på en bana om man inte har ett F1-labb hemma. |
Antingen F1-labb eller hur mycket pengar som helst att bygga sig en F1-a för inget annat lär ju fungera bra.
_________________ mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
|
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

17 Feb 2004 10:25
Westfield skrev: |
Antingen F1-labb eller hur mycket pengar som helst att bygga sig en F1-a för inget annat lär ju fungera bra. |
Det tråkiga med F1or är att de pajar minst lika mycket, förmodligen mer, än vanliga gatbilar vid bankörning.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
|
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

17 Feb 2004 10:38
Micke Holmström skrev: | Westfield skrev: |
Antingen F1-labb eller hur mycket pengar som helst att bygga sig en F1-a för inget annat lär ju fungera bra. |
Det tråkiga med F1or är att de pajar minst lika mycket, förmodligen mer, än vanliga gatbilar vid bankörning. |
Vi separerar diskusionen om vad som fungerar från glädjen att åka fort. För min del så får det rasa bäst det vill, förutsatt att jag gjort mitt bästa för att förebygga det. Då vet jag i alla fall att raset kan lära mig något nytt mitt i eländet. Teorierna tjänar ett syfte och körningen ett annat.
Göran Malmberg
_________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002

17 Feb 2004 12:38
SciroccOMats skrev: | Vad kostar den gula plåten att köpa på VAG? (ca pris räcker) |
artikelnr: 037115220B Benämning: Skvalpspärr 810:- inkl. moms
observera att den innefattar ävan trågpackningen.
|
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

17 Feb 2004 13:57
Carl Elwing skrev: | SciroccOMats skrev: | Vad kostar den gula plåten att köpa på VAG? (ca pris räcker) |
observera att den innefattar ävan trågpackningen.  |
Var köpte du Vitongummit ?
Hur "flexibelt" är det, om det är för stelt så borde det ju inte fungera alls...
Känns igen kanske ? (bild på monterad "tråkpackning" och oljepickup)
http://vw.razer.mine.nu/motor/imagepages/image24.htm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

17 Feb 2004 14:34
razer skrev: | Var köpte du Vitongummit ? |
Jag fick den här adressen av Carl: www.kuntze.se
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Trådstartare

17 Feb 2004 14:35
Hur fäster man duken så man är säker på att det inte kommer fara omkring en massa skuvar och muttrar i motorn....?
Porsche 964 C2 -90
|
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
_________________ mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
|
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

17 Feb 2004 16:14
ThomasT skrev: | Hur fäster man duken så man är säker på att det inte kommer fara omkring en massa skuvar och muttrar i motorn....? |
pop-nit, vanlig nit eller som sagt klämlist.
Borde det inte gå att göra hål i duken och borra hål i plåten (så det stämmer överens) och sen svetsa fast en skruv med bricka så att den håller fast duken?
exempel på popnit(?) http://razer.mine.nu/vwdiy/skvalpskydd.jpg
Här sen Nov 2002

17 Feb 2004 17:16
razer skrev: | ThomasT skrev: | Hur fäster man duken så man är säker på att det inte kommer fara omkring en massa skuvar och muttrar i motorn....? |
Borde det inte gå att göra hål i duken och borra hål i plåten (så det stämmer överens) och sen svetsa fast en skruv med bricka så att den håller fast duken?
exempel på popnit(?) http://razer.mine.nu/vwdiy/skvalpskydd.jpg |
Har du Dieselplattan ovanför denna anordning sedan eller kommer det dit ngn typ av lock oxå?
Nu ska man bara bestämma sig för duk eller luckor oxå...lutar åt duk om jag hittar en lagom bit till rätt pengar.
|
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

17 Feb 2004 22:31
Andreas Lidström skrev: | razer skrev: | ThomasT skrev: | Hur fäster man duken så man är säker på att det inte kommer fara omkring en massa skuvar och muttrar i motorn....? |
exempel på popnit(?) http://razer.mine.nu/vwdiy/skvalpskydd.jpg |
Har du Dieselplattan ovanför denna anordning sedan eller kommer det dit ngn typ av lock oxå?
Nu ska man bara bestämma sig för duk eller luckor oxå...lutar åt duk om jag hittar en lagom bit till rätt pengar. |
bilden är tyvärr inte på mitt oljetråg, men jag har tänkt göra något liknande.
"Dieselplattan" sitter ovanför, tråget ska på under http://vw.razer.mine.nu/motor/imagepages/image24.htm
Här sen Nov 2002

18 Feb 2004 12:39
razer skrev: | Carl Elwing skrev: | SciroccOMats skrev: | Vad kostar den gula plåten att köpa på VAG? (ca pris räcker) |
observera att den innefattar ävan trågpackningen.  |
Var köpte du Vitongummit ?
Hur "flexibelt" är det, om det är för stelt så borde det ju inte fungera alls...
Känns igen kanske ? (bild på monterad "tråkpackning" och oljepickup)
http://vw.razer.mine.nu/motor/imagepages/image24.htm |
Gummiduken finns som sagt hos Kuntze, finns säkert fler som har om man frågar runt lite, och säkert finns det alternativ oxå.
Jag valde tunnaste varinaten på 0.5 mm och den är väl "flexibel" som en cykelslang i jämförelse.
|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Trådstartare

20 Feb 2004 12:52
Efter att diskuterat problemet med Anders på Ace, så berättade han att 1.8T motorn inte lider av någon oljebrist i kurvor(när problemets ses ur min synvinkel). Men givetvis så var det bara positivt med skvalpplåtar.
Porsche 964 C2 -90
|
|