Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3764 totalt) |
_________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||||
Kul bygge, men jag tycker det ser ut som hans bil inte är ordentligt inställd, visst, han sladdar och håller det i kurvorna, men han går så jädra mycket fram och tillbaka på rakorna att jag undrar om det verkligen står rätt till.
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
Det står perfekt till med den bilen o dess färare kan jag lova, härligare bil/körstil/motorval får man leta efter. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
||||||
Måste tyvärr stå på mig, för jag tycker att den flickar till väldigt mycket att det verkar som den är för nervöst inställd i chassiet. Men föraren vill väl ha det så.
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
Men du måste skämta!? Ser du inte att bilen är så jäkla inställd så det är synd ![]() ![]() _________________ TIG-svetsar det mesta! Skicka PM vid intresse! |
||||||
tror som du har lite fel "syn" på det. troligen saknar han virdet på rakorna för å kunna "dra" loss hjulen, (som man har tex i en 6cyl turbomotor vilket är vanligare i drifting) därav har han chassiet lite mer "nervöst" inställt för å inte få för mycket grepp rakt frammåt. kanske en dålig jämnförelse men åkte med mikael svensson ett par varv på mantorp förra sommaren med m5 spisen han hade då, samma problem där, fanns inte vrid nog i hög hastighet så fick ha ett nervösare chassie för å kunna åka lika fort på ställ som turbobilarna... dock blir det nästan ingen rök på rakorna ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Skulle även tro att den är jäkligt lätt, kanske 850kg typ. relativt smala däck på breda fälgar, kort chassie, smal bil,, = orolig med mkt hästar. Min bil väg 905 torr, har 500+hk (ja ungefär) & jag har inga problem att köra likadant på rakorna, men som knotan sade, det ryker inget/knappt. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Nej, jag är seriös, men det jag tittat på och använder som argument för mitt ställningstagande är att tittar man på andra driftingbilar så går dom ut på ställ genom kurvan och avslutar det utan att flicka över bilen i ställ åt andra hållet, det är det som jag tycker verkar nervöst över bilen. Jag håller med om att det är ballt och häftigt, men tittar på bilens beteende och tänker på hur andra beter sig och söker anledningen till att den så fort slänger ut åt andra hållet efter svängarna så undrar jag om det har med felinställning eller något annat att göra. Kör själv FWD så har bara bromsar och lift-off-oversteer att breda ut det, men kommer nog inte ens nära ![]() Edit: Gå inte in på dumförklaring, det passar inte här. Jag tittar på bilen och tycker en sak, därav argumenterar jag. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
Här är en annan länk med Corollan där det går lite mer kontrollerat. 5.30 gör han en ganska långsam 360 och fortsätter direkt.
om det gått att regga en Corolla med en Lexus V8 i Sverige, så kanske...? Nä, den går nog inte ner i motorrummet på KE20. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||||||
Går inte drifting ut på att du ska ha sladd hela tiden, alltså även på rakorna. Så fort bilen går rakt blir det väl poängavdrag. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Men jag tänker att bilen kan gå på mer kontrollerad sladd än att bilen kastar höger och vänster på raken efter en kurva, så som bilen kan bli om den är felinställd.
Där ser den mer kontrollerad ut, inte lika nervös. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||
Skulle vilja påstå att den inte orkar med "rätt inställt chassie", därför man kör det nervöst ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Han vill nog kasta bilen fram och tillbaka på rakorna, annars hade inte bilen gjort det. Men då tappar man ju hela poängen med drifting. Efter mina egna erfarenheter så tycker jag den bilen går väldigt bra på vägen, det är sällan som man ser en bil som man kan göra så breda och snabba förställ och ändå hålla spåren i i kurvorna. Hade bilen varit felinställd så hade det han gör inte gått. Edit. Kolla hur ratten går på bilen så ser du hur bra inställd den är, han behöver knappt justera och bilen följer minsta lilla rattrörelse jättesnällt. Verkar i mina ögon vara en dröm att köra. |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3764 totalt) |