Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Toyota Corolla V8 RWD driftingbil - Filmklipp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3764 totalt)
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Från "Down Under", en kille som heter Lloyd Smith

Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=4otSq62J610

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004

Kul bygge, men jag tycker det ser ut som hans bil inte är ordentligt inställd, visst, han sladdar och håller det i kurvorna, men han går så jädra mycket fram och tillbaka på rakorna att jag undrar om det verkligen står rätt till.

Fagersta
Här sen Aug 2010

Kurvor på rakorna åxå?
Hmm, tror inte att jag får det ljudet i Saabmotorn...

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Fnatte skrev:
Kul bygge, men jag tycker det ser ut som hans bil inte är ordentligt inställd, visst, han sladdar och håller det i kurvorna, men han går så jädra mycket fram och tillbaka på rakorna att jag undrar om det verkligen står rätt till.

Det står perfekt till med den bilen o dess färare kan jag lova, härligare bil/körstil/motorval får man leta efter.

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Vilken sköning , inte farträdd heller direkt thumbs up

Här sen Dec 2004

Äntligen lite sevärd och spektakulär drifting!!

//Lasse

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Charmig bil! Verkade kunna hålla fart även när det går brett.
Tycker dock inte om ljudet när den går mot varvstoppet.

Täby
Här sen Apr 2006

Härligt klipp

Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004

Måste tyvärr stå på mig, för jag tycker att den flickar till väldigt mycket att det verkar som den är för nervöst inställd i chassiet. Men föraren vill väl ha det så.

Trollhättan
Här sen Dec 2010

Fnatte skrev:
Måste tyvärr stå på mig, för jag tycker att den flickar till väldigt mycket att det verkar som den är för nervöst inställd i chassiet. Men föraren vill väl ha det så.
'

Men du måste skämta!? Ser du inte att bilen är så jäkla inställd så det är synd thumbs up Killen som kör är ju en jävel på att köra, sen att han har en äckligt grym bil på det gör ju ej saken värre...är du lite avundsjuk måne

Åby
Här sen Feb 2006

Fnatte skrev:

tror som du har lite fel "syn" på det.
troligen saknar han virdet på rakorna för å kunna "dra" loss hjulen, (som man har tex i en 6cyl turbomotor vilket är vanligare i drifting)

därav har han chassiet lite mer "nervöst" inställt för å inte få för mycket grepp rakt frammåt.

kanske en dålig jämnförelse men åkte med mikael svensson ett par varv på mantorp förra sommaren med m5 spisen han hade då, samma problem där, fanns inte vrid nog i hög hastighet så fick ha ett nervösare chassie för å kunna åka lika fort på ställ som turbobilarna...
dock blir det nästan ingen rök på rakorna thumbs down

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

knotan skrev:
........dock blir det nästan ingen rök på rakorna thumbs down

Gör inget ... röken är för showen, den finns inte ens med i bedömmningsreglementet.

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Fnatte skrev:

Skulle även tro att den är jäkligt lätt, kanske 850kg typ.
relativt smala däck på breda fälgar, kort chassie, smal bil,, = orolig med mkt hästar.

Min bil väg 905 torr, har 500+hk (ja ungefär) & jag har inga problem att köra likadant
på rakorna, men som knotan sade, det ryker inget/knappt.

Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004

Geronimo81 skrev:
Fnatte skrev:
'

Men du måste skämta!? Ser du inte att bilen är så jäkla inställd så det är synd thumbs up Killen som kör är ju en jävel på att köra, sen att han har en äckligt grym bil på det gör ju ej saken värre...är du lite avundsjuk måne

Nej, jag är seriös, men det jag tittat på och använder som argument för mitt ställningstagande är att tittar man på andra driftingbilar så går dom ut på ställ genom kurvan och avslutar det utan att flicka över bilen i ställ åt andra hållet, det är det som jag tycker verkar nervöst över bilen. Jag håller med om att det är ballt och häftigt, men tittar på bilens beteende och tänker på hur andra beter sig och söker anledningen till att den så fort slänger ut åt andra hållet efter svängarna så undrar jag om det har med felinställning eller något annat att göra.
Kör själv FWD så har bara bromsar och lift-off-oversteer att breda ut det, men kommer nog inte ens nära

Edit: Gå inte in på dumförklaring, det passar inte här. Jag tittar på bilen och tycker en sak, därav argumenterar jag.

Fagersta
Här sen Aug 2010

Här är en annan länk med Corollan där det går lite mer kontrollerat. 5.30 gör han en ganska långsam 360 och fortsätter direkt.
om det gått att regga en Corolla med en Lexus V8 i Sverige, så kanske...? Nä, den går nog inte ner i motorrummet på KE20.

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Fnatte skrev:
Geronimo81 skrev:
Fnatte skrev:
'

Nej, jag är seriös, men det jag tittat på och använder som argument för mitt ställningstagande är att tittar man på andra driftingbilar så går dom ut på ställ genom kurvan och avslutar det utan att flicka över bilen i ställ åt andra hållet, det är det som jag tycker verkar nervöst över bilen. Jag håller med om att det är ballt och häftigt, men tittar på bilens beteende och tänker på hur andra beter sig och söker anledningen till att den så fort slänger ut åt andra hållet efter svängarna så undrar jag om det har med felinställning eller något annat att göra.
Kör själv FWD så har bara bromsar och lift-off-oversteer att breda ut det, men kommer nog inte ens nära

Edit: Gå inte in på dumförklaring, det passar inte här. Jag tittar på bilen och tycker en sak, därav argumenterar jag.

Går inte drifting ut på att du ska ha sladd hela tiden, alltså även på rakorna. Så fort bilen går rakt blir det väl poängavdrag.

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Vad är det för motor i bilen ?

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010

1UZ-FE sitter i bla Lexus. 4-4.6 l, ca 300hk, alu-block.

Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004

Niklas Sandström skrev:
Går inte drifting ut på att du ska ha sladd hela tiden, alltså även på rakorna. Så fort bilen går rakt blir det väl poängavdrag.

Men jag tänker att bilen kan gå på mer kontrollerad sladd än att bilen kastar höger och vänster på raken efter en kurva, så som bilen kan bli om den är felinställd.

SRyLul skrev:
Här är en annan länk med Corollan där det går lite mer kontrollerat. 5.30 gör han en ganska långsam 360 och fortsätter direkt.
om det gått att regga en Corolla med en Lexus V8 i Sverige, så kanske...? Nä, den går nog inte ner i motorrummet på KE20.

Där ser den mer kontrollerad ut, inte lika nervös.

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Fnatte skrev:
Niklas Sandström skrev:

Men jag tänker att bilen kan gå på mer kontrollerad sladd än att bilen kastar höger och vänster på raken efter en kurva, så som bilen kan bli om den är felinställd.

SRyLul skrev:

Skulle vilja påstå att den inte orkar med "rätt inställt chassie", därför man kör det nervöst

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Fnatte skrev:
Niklas Sandström skrev:

SRyLul skrev:

Han vill nog kasta bilen fram och tillbaka på rakorna, annars hade inte bilen gjort det.
Men då tappar man ju hela poängen med drifting.
Efter mina egna erfarenheter så tycker jag den bilen går väldigt bra på vägen, det är sällan som man ser en bil som man kan göra så breda och snabba förställ och ändå hålla spåren i i kurvorna.

Hade bilen varit felinställd så hade det han gör inte gått.

Edit.
Kolla hur ratten går på bilen så ser du hur bra inställd den är, han behöver knappt justera och bilen följer minsta lilla rattrörelse jättesnällt.
Verkar i mina ögon vara en dröm att köra.

Citera
Bilder o videos
Toyota Corolla V8 RWD driftingbil - Filmklipp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3764 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande