Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4831 totalt) |
Samma som en GT3:a då menar du?? ![]() (Är inte BMW frälst, har bara inte råd att vara McLaren frälst...) |
||||||
Jag körde den i somras: http://www.automobil.se/tester/provk Eftersom det också fanns vanliga M3:or närvarande kunde jag göra direkta jämförelser och GTS beter sig klart annorlunda och det var inte utan att jag ville gifta mig med den. Styrning, bromsar, stötdämpare, däck, allt är specat annorlunda jämfört med den vanliga standardbilen. Dock fick vi bara köra på bana och jag misstänker att GTS kan vara rätt stökig på gata. Stereo och AC går att beställa, eller gick, rättare sagt. Då sades det att en enda bil skulle komma till Sverige och det är väl den vi ser på bilderna. |
||||||
Haha, menar du som en GT3 gällande i förhållande till prestanda? Det är väl just det kanske, en 997 GT3 kostar ungefär lika mycket och presterar bättre samtidigt som den inte utger sig för att vara lika mycket "race" som en GTS. M3 GTS är "råare" i sin framtoning och verkar vilja jämföras med GT3 RS Clubsport. Den sistnämnda är visserligen dyrare men samtidigt snabbare. Av priset och utseendet att döma känns det som att M3 GTS ska vara ett steg upp från tidigare CSLen men i den jämförelsen så undrar jag om de verkligen spenderat pengarna på rätt ställe. För övrigt ser GTSens futtiga vinge ut att komma från Stylingbutiken ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Fast GT3 RS är väl ändå inte dyrare? Såg på mobile.de för några dagar sen då det låg en GTS ute, 1,7mkr eller om det var mer, inte mindre i vilket fall som helst, den dyraste GT3 RS på blocket, alltså som gått 0 mil går på under 1,7 , finns en med 500mil för strax under 1,5, så då blir jag intresserad av vad nypriset på de båda ligger på? Känns i alla fall inte som GTS:en är värd lika mycket, även om det säkert är en underbar bil på alla sätt och vis. och när det gäller den klassen på bilar så ligger dom lägre i pris i tyskland. Får nog avsluta mitt här nu, drömt hela dagen om en rejäl hög med pengar och trevliga bilar i garaget ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||
I CSL har de bland annat tagit bort kurvhandtaget i taket på passagarerarsidan. Min fru gillar inte att den fattas men det är ju viktig viktbesparing, högt upp i bilen dessutom vilket ju påverkar ännu mer! Kan den väga 15 gram? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Jamen det är viktigt, många bäckar små ![]() Undrar jag hur många som förstår passningen _________________ Viktor Starkman |
||||||
Man tar väl till alla knep man kan ![]() Mazda lättade 23g från höljet till inre backspegeln 2006, jodå, viktiga marknadsföringsgram... ![]() |
||||||
Välkommen till en crash-course i marknadsföring! _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
japp ![]() För övrigt tyckte jag nog bmw kunde tagit i lite mer när dom gör en så dyr bil som GTS:en, för det ska ju vara "less is more" på denna typ av vagnar ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
eller så är det för att de ville strunta i att bygga extra förstärkningarna i carbon taket ![]() _________________ Philipp Klement |
||||||
Jo, jag har också tänkt att det kunde vara något kring det. Men det ger inte samma lustiga effekt om man berättar det så ![]() GT4'ans tak har försänkning där GPS-hajfenan skulle ha suttit ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Så sant. Det jag tycker är mest slående är att (nu citerar jag Fredrik på AMS) bmw gör "typ" 150 bilar och tar 1,5 miljoner. Hade dom gjort 1500 bilar och tagit en miljon, då hade Porsche fått något att fundera på. Kan oxå fundera på vad dom igentligen har tänkt. "Vi kan bygga - men vi tänker inte göra det". _________________ Stefan Larsson |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4831 totalt) |