Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9485 besök totalt |
924an är riktigt kul bil faktiskt (vadå partisk
![]() ![]() ![]() Visserligen är det ingen äkta 924, men det får gå ändå ![]() http://www.blocket.se/vi/15956586.ht En till sak att beakta är att Porsche club sverige har riktigt många välorganiserade banmöten varje säsong (17st i år för att vara exakt), som dessutom är väldigt billiga och så kör dom en slalom/konbanecup på en flera ställen runt om i landet, som dessutom ingår i medlemsavgiften. Det är ju faktiskt en viktig sak att räkna med.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Mitt tips! BMW M535i ! En mycket trevlig bil som har god potential från början!
http://www.e28.se/modellguide/brosch ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
Ett tips till är att köra någonting som är lätt. Annars måste du byta däck, belägg o.s.v stup i kvarten, dessutom drar det mer sås på banan. Jag har kört 2 fulla säsonger bankörning och konbana, dessutom med två chaufförer= dubbelt så mycket körning. Och det är ändå gott om mönster på rdäcken. Bromsbeläggen har också varit med i 3 senaste säsongerna, fortfarande en halv cm kvar. Det blir lite billigare att köra då:)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Re:
Haha, alla här är ju partiska ![]() |
||
Re:
Hejsan! Jo, lite så jag tänker. Tänkte kolla upp lite med E30/E36 BMW, samt Porsche 924orna. Desto mer jag tittar på BMW så börjar jag gilla denna iden mer o mer. Problemet är dock att det verkar vara ett helt hav med olika modeller. Vilka bilar har rillräckligt med klös i sig så man inte behövs skämmas allt för mycket på banträffarna? ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||
318is är lika vanlig och snygg som ett mjölkpaket..
Men säkert skoj och bra eftersom "alla" andra har en och kan dela med sig av erfarenheter. Nån annan bil med bakhjulsdrift vet jag inte som är skoj och enkel! Tyvärr är ju Miatorna för bra för att bli så billiga.... ![]() |
||
Re:
Det är ju inget herrejesus-klös i en 325:a men det räcker nog till för att man inte ska känna att det går alldeles för sakta på rakorna, själv tycker jag att 318is har för lite pulver även om den har fin balans. 323-325-328 är ganska jämbördiga. Är du ute efter en E30 eller E36? Här hittar du en lista på de BMW modeller och respektive motorer som finns att välja på: http://www.autopower.se/modellguiden /Viktor _________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
||
Enda gången jag känner att jag saknar effekt är när jaggasar på motorväg (och på mantorps långa raka när man kör med PCS förstås
![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
När jag skulle köpa en ringenbil nu så satte jag mig ner och funderade över vad det fanns att välja imellan som kostade max 25 000 och som höll 250 mils höghastighetskörning plus en helg på ringen. Det slutade med att jag valde mellan en 325 E36 och en 318Is E36. Jag kom inte på något annat lämpligt i alla fall.
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
Är du (väldigt) meksugen har jag en Manta GSi åt dig. Du får 25k över till delar på din budget. Dom har bra potential om man lägger energi på dom.
|
||
Re:
För att räta upp BMW-övervikten tycker jag att du skall skaffa en CRX VT, den med 150hk Vtec-motor. Mycket pålitlig spis, så slipper du oroa dig för att motorn rasar. Köpte min när den stog på 14.xxx och nu har den passerat 20.xxx, går som en klocka. Går att få tag på för ca 30.000:- En original CRX VT rastar en original 318/325 på villken bana som hellst. Sedan har den bilen bra ganska bra utvecklingspotential. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Jag håller nog med Benci, Hondan väger 1090 kg och BMW:n 1210, 150 hk vs 136 ger 7,2kg/hk för Crx:en och 8,8 för BMW'n.... Så på pappret, (tills nån tar en CRX och en BMW och kör dom mot varandra på bana för att se vilken som presterar bäst varvtid) tror nog jag på att Hondan är den snabbare bilen...
Sen har juh BMW:n andra fördelar som att man kan åka mer än två och även ta en tur till IKEA utan att behöva hyra släpvagn..... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Re:
Jag påstår inte att han har fel, men det är minsann ingen dålig generalisering med duktigt stort utrymme för diskussion. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Jag tror inte man får sätta dit drag på Hondan. Det brukar man inte få på sportvagnar. Däremot går det bra på tyska traktorer...
![]() |
||
Anita: Dollarn är för övrigt låg nu. Allt du söker i Hondatillbehör finns i USA. Iallafall om du vill ha vettiga priser
|
||
Re:
[OT] och Hondan får köra ihop med sportvagnar, eller hur var det nu ![]() ![]() ![]() [/OT _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Det beror på om de som bestämmer tycker att träram och positiv jord är bra eller inte
![]() PS: Kebab är inte nyttigt eller bra. Men jävligt gott! Jag kan vänta med att beställa tills du hunnit ikapp. ![]() |
||
Re:
Det är bra Benci, dom där BMW-freaksen tror att dom äger världen... På dom bara. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9485 besök totalt |