Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jävla stift...
<<   1, 2, 3 ... 119, 120, 121
423 besök idag (702421 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4878


Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Jag vet inte om du är en förebild eller katastrof för oss med ADHD-deluxe.
Men du gör det väldigt bra iaf thumbs up


Va? Skulle jag ha ADHD?? Vilket förtal. Jag gissar att så är fallet haha. Min fru är säker osv. Men tack.

Jag ska till Mantorp och testa imorgon. Så jag återkommer...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 1
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10572



Re:

Cammo skrev:
Lillen skrev:
Jag vet inte om du är en förebild eller katastrof för oss med ADHD-deluxe.
Men du gör det väldigt bra iaf thumbs up


Va? Skulle jag ha ADHD?? Vilket förtal. Jag gissar att så är fallet haha. Min fru är säker osv. Men tack.

Jag ska till Mantorp och testa imorgon. Så jag återkommer...


Heja alla oss utan diagnos!

Lycka till på testet!

_________________
Anders Hansson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4878


Trådstartare
Testdagen på Mantorp.

Idag var jag och testade motorn. Det regnade men kl 15 ungefär så var det torrt. Jag skulle ju testa motorn under last, så jag behövde ju torrt. Jag gav mig ut och värmde 4 varv. Jag tyckte att det lät annorlunda om dumpen. Lite grupp B flutter. När jag gav på lite så fattade jag varför. Jag hade glömt slangen på dumpen. In en snabbis i depå och trycka dit den. Nu svarade motorn som den skulle. Den är riktigt go att köra. Den svarar sjukt bra. Låg på lite genom Paris och gav full makaron mot chikanen. Ut på rakan fällde jag ner helt. Gick ut på 2an och när jag skickade i 4an så slocknade en eller 2 cylindrar...

Släppte så klart genast och gled in i depå. Stängde av så fort jag kunde ifall något glöder där inne. Sen var det bara att lasta och åka hem. Att byta till svindyra "Racing Competition" stift löste inte problemet. Så nu är det bara att fortsätta leta. Funderar på om spolarna Inte hänger med kanske? Fortsättning följer. Jag har inte plockat ur några stift än. Det blir imorgon. Då ska jag även skicka ner min nya kamera och kolla cylindrarna.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 5
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42350

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1430



Styrkekram

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 886



Styrkekram.

_________________
Per Axblom
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1022



Tråkigt att det händer igen.

Ett par saker jag tänker på är när du servade spridarna sist? Eftersom du kör E-85.

Du kör väl VAG spolar? Tändstift hålen i toppen är ganska trånga, du kanske får någon typ av överslag eller liknande mellan topp/spole? I min tråd på sidan 41 så är det lite skillnad på spolarna.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4878


Trådstartare
Re:

Lasse Karlsson skrev:
Tråkigt att det händer igen.

Ett par saker jag tänker på är när du servade spridarna sist? Eftersom du kör E-85.

Du kör väl VAG spolar? Tändstift hålen i toppen är ganska trånga, du kanske får någon typ av överslag eller liknande mellan topp/spole? I min tråd på sidan 41 så är det lite skillnad på spolarna.

//Lasse


Jag har nya spridare. Jag roterar 2 uppsättningar. Service på vintern. Sen byter jag. Så det är inte spridare. Jag kör Goatfuels E109R. Så 100% etanol.

Jag kör BMW spolar och ett separat tändsteg. Vagspolarna passar rätt dåligt, men det är ju dom jag ska byta till om jag byter

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4878


Trådstartare
Första felsökningen gjord. Stiftet ser rätt ok ut. Så jag skickade ner min fina kamera från Vevor. Här är resultatet. Jag är inte så grinig eftersom jag har alla delar på hyllan, utan topp packningen. Holmgrens kommer nog undra vad fan jag håller på med när jag kommer och köper en till efter 2 veckor



Nu måste jag förstå varför detta har hänt... suck...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6233



Samma cylinder igen?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4878


Trådstartare
Re:

J.Schuman skrev:
Samma cylinder igen?


Ja. Denna gång var det så.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jävla stift...
<<   1, 2, 3 ... 119, 120, 121
423 besök idag (702421 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande