Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 119, 120, 121 423 besök idag (702421 totalt) |
Re:
Va? Skulle jag ha ADHD?? Vilket förtal. ![]() Jag ska till Mantorp och testa imorgon. Så jag återkommer... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Re:
Heja alla oss utan diagnos! Lycka till på testet! _________________ Anders Hansson |
||||
Testdagen på Mantorp.
Idag var jag och testade motorn. Det regnade men kl 15 ungefär så var det torrt. Jag skulle ju testa motorn under last, så jag behövde ju torrt. Jag gav mig ut och värmde 4 varv. Jag tyckte att det lät annorlunda om dumpen. Lite grupp B flutter. När jag gav på lite så fattade jag varför. Jag hade glömt slangen på dumpen. In en snabbis i depå och trycka dit den. Nu svarade motorn som den skulle. Den är riktigt go att köra. Den svarar sjukt bra. Låg på lite genom Paris och gav full makaron mot chikanen. Ut på rakan fällde jag ner helt. Gick ut på 2an och när jag skickade i 4an så slocknade en eller 2 cylindrar... ![]() Släppte så klart genast och gled in i depå. Stängde av så fort jag kunde ifall något glöder där inne. Sen var det bara att lasta och åka hem. Att byta till svindyra "Racing Competition" stift löste inte problemet. Så nu är det bara att fortsätta leta. Funderar på om spolarna Inte hänger med kanske? Fortsättning följer. Jag har inte plockat ur några stift än. Det blir imorgon. Då ska jag även skicka ner min nya kamera och kolla cylindrarna. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Tråkigt att det händer igen.
Ett par saker jag tänker på är när du servade spridarna sist? Eftersom du kör E-85. Du kör väl VAG spolar? Tändstift hålen i toppen är ganska trånga, du kanske får någon typ av överslag eller liknande mellan topp/spole? I min tråd på sidan 41 så är det lite skillnad på spolarna. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Re:
Jag har nya spridare. Jag roterar 2 uppsättningar. Service på vintern. Sen byter jag. Så det är inte spridare. Jag kör Goatfuels E109R. Så 100% etanol. Jag kör BMW spolar och ett separat tändsteg. Vagspolarna passar rätt dåligt, men det är ju dom jag ska byta till om jag byter _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Första felsökningen gjord. Stiftet ser rätt ok ut. Så jag skickade ner min fina kamera från Vevor. Här är resultatet. Jag är inte så grinig eftersom jag har alla delar på hyllan, utan topp packningen. Holmgrens kommer nog undra vad fan jag håller på med när jag kommer och köper en till efter 2 veckor
![]() ![]() Nu måste jag förstå varför detta har hänt... suck... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 119, 120, 121 423 besök idag (702421 totalt) |