Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-08 SVKG Sprint 4 Göteborg/parkbanan
1, 2, 3, 4   >>
11769 besök totalt
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954


Trådstartare
VARMT!

SVKG:s fjärde körning för året, på parkbanan...

Linus dominerade klass C på 1.41.94 när vi var hela fyra Miator med båge! thumbs up thumbs up Själv tvåa med 1.42.28, en tidskrävande sågning med ratten i en kurva kostade kanske de tre tiondelarna som fattades...

Det var rätt många som deltog, tidtagningen krånglade lite till en början så det blev bara två åk per ekipage.

Bilder kommer senare, nu får det bli bad.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Miatamaffian!!




[/b]

_________________
Mikael Persson
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



PDE tack för fina bilder.
Riktigt kul med strålande väder

Uj vad jag har mycket kvar att lära mot resten av 'maffian' - vill inte gärna gnälla med det blev lite snålt med åkandet för oss nya att lära banan. Dags att plöja lite litteratur om hur man kör, det skulle finnan någon bok om sprint- kon-körnings teknik.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Herr hastig på besök:


Barbapappa lätt inklämd:

_________________
Mikael Persson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Det kom ganska bra med deltagare. Klart fler än jag räknat med, med tanke på det fina värdret (sommaren är kort....)




_________________
Mikael Persson
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954


Trådstartare
Citat:
Uj vad jag har mycket kvar att lära mot resten av 'maffian' - vill inte gärna gnälla med det blev lite snålt med åkandet för oss nya att lära banan. Dags att plöja lite litteratur om hur man kör, det skulle finnan någon bok om sprint- kon-körnings teknik.


Tipset är en bok som heter Solo II handbook eller nåt sånt!

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Kul att se att ni är igång. Gick det nåt snabbare för Heikki efter träningspassen i Finland?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



PDE skrev:

Mycket vacker bild thumbs up som klart visar krängningen i orginalfjädringen. Balansen finns där så ingen anledning att fjanta till det med annan krängningshämmare. När det gäller grepp/slitage kan jag tyvärr inte få till rätt vinklar så i vinter ska det på lägre fjädrar som innebär hårdare som kräver andra dämpare och allt detta förändrar natuligtvis balansen så khämmarna måste förmodligen ändras de med. Standardsnöboll i denna hobbyn

Kanske dags för en annan avatar...

Eller kanske den här passar bättre?

Ändamålsenlig last i en Miata

De enda andra bilder jag hann ta som arrangör var dessa två.

Dedikerad SVKGare som tältar på plats....
Nja, det var Norrmänn som campaden inför VROM som försegick några hundra meter därifrån.

Emil Löveryd som tydligen var lite seg idag. Han brukar köra jämt med mig men var sekunder bakom idag. Köra och köra förresten, han övningskör i Alfan....

Eftersom Hastig var på besök så gissar jag att det kommer ett par hundra bilder på hastig.se väldigt snart... Kristoffer är garanterat intresserad av att få med några till nästa Bullentin (SVKG's tidning).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bääähu... orättvist, varför har vi inget sån't här kul för oss i Stockholm.

Kanske dax för oss att ta tag i kragen och börja inventera sprint-race möjligheterna här på sveriges baksida...?

_________________

Rice and shine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Här kommer en film från första följajohnvarvet. Kameran gav tyvärr upp under racevarven (batterierna tyckte det var varmt).
Banan är som synes ganska lång (1800m ung) och väldigt smal. Ute vid vattnet ger filmen en bra vink om hur nära grässlänten banan går.

Det borde väl finnas nån lämplig park i Stockholm som går att hyra?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

NiklasFalk skrev:
Det borde väl finnas nån lämplig park i Stockholm som går att hyra?


Jag vet att "Lazzat-folket" sökte med ljus och lykta efter någonstans att köra sin RS-cup. Bland annat Täby Galopps parkering var på tal. Tyvärr verkar det totalt hopplöst att hitta någonstans där man kan hålla hus med sådana här aktiviteter i Sthlmsområdet.

_________________

Rice and shine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Finns det inga nedlagda regementen då? De brukar ha stoora uppställningsplaner. Jag minns ett det fanns gott om utrymme på I1 (Kungsängen). Men stora fria ytor brukar väl inte stå oanvända så länge (Bygga bostäder med jättevinst, dregel... thumbs down ).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Tack för en trevlig dag !
Det var första gången på den banan men förhoppningsvis inte den sista,
ska nog kunna putsa min tid lite till när banan fått sätta sig lite i huvudet.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Lars Falk skrev:
NiklasFalk skrev:
Det borde väl finnas nån lämplig park i Stockholm som går att hyra?


Jag vet att "Lazzat-folket" sökte med ljus och lykta efter någonstans att köra sin RS-cup. Bland annat Täby Galopps parkering var på tal. Tyvärr verkar det totalt hopplöst att hitta någonstans där man kan hålla hus med sådana här aktiviteter i Sthlmsområdet.


Har visserligen bara en kort slalom för 100 år sedan under bältet men detta hade varit kul även lite längre söder om Hufudstaden.

ÖSK finns ju iofs, men det är ju inte helt lätt att bara dyka upp osv där för att åka.
Borde kanske finnas intresse för RS i övrigt oxå?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Lars Falk skrev:
Bääähu... orättvist, varför har vi inget sån't här kul för oss i Stockholm.

Kanske dax för oss att ta tag i kragen och börja inventera sprint-race möjligheterna här på sveriges baksida...?


Ja och dessutom så måste man ju medge att de är trevliga att ha att göra med dedär Jöttebårjarna. Själv är jag nybliven medlem i SVKG sedan förra veckan. (Kan även ha nåt med klubb-entusiastbilsförsäkring att göra.)

Heikki Särg var ju med oss i Finland och lite halvt på skämt föreslog vi Ståkkålmare att vi kanske skulle bilda en SVKG Stockholmssektion. Fast då skulle ju Jöttebårjarna bli så styva i korken att de inte skulle gå att prata med längre... och förresten så vill de säkert inte ha en massa med 08:or drällandes. Men hursomhaver. SVKG är en kanonklubb! thumbs up thumbs up

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



En liten analys av Heikkis bästa tider på Parkbanan iår:
Sprint 1 1.47.15
Sprint 2 1.51.57 (wet)
Sprint 3 1.47.79
Sprint 4 1.47.06
Vill man vara snäll så är Heikki stabilare än vi andra. Annars kan man påstå annat...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



NiklasFalk skrev:
Vill man vara snäll så är Heikki stabilare än vi andra. Annars kan man påstå annat...


Ja han är ju jämn... Fast det är lite lustigt det går snabbare då man sitter bredvid honom och säger att han skall gå på gasen innan apex... Fast den är nedrans välbalanserad dendär Elisen. Skulle kunna gå riktigt fort tror jag...

EDIT Nyckelstrisse motades

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



NiklasFalk skrev:
...De enda andra bilder jag hann ta som arrangör var dessa två....


Det var synd, annars brukar du ha en förmåga att stå på rätt plats vid rätt tillfälle. Problemet med att köra i grupper som vi gör är att de bästa bilderna man får är oftast på andra gruppen, för när ens egen grupp skall köra står man nervöst vid starten och glömmer ha kameran beredd.

Hoppas det är några fler som har bilder att dela med sig av....

_________________
Mikael Persson
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954


Trådstartare


Markerade mig själv i listan....


_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Äntligen lite match för dig Kristoffer.
Du saknade ju utmaningar med Miatan (Det var väl därför du skaffade Alfa75an?). Nu har du lite att bita i.
Linus 'fuskade' ju iofs med färska 888or och du hade ju inte sovit bra....

Jag skyller på värmen samt alltför mycket i skallen på en gång (jag vann mästerskapet i dubbla budskap idag, bra merit för en arrangör, NOT )

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Jeguar -87

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Eftersnack
2004-08-08 SVKG Sprint 4 Göteborg/parkbanan
1, 2, 3, 4   >>
11769 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande