Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10 besök senaste veckan (29031 totalt) |
Hej
Tänkte berätta lite om Hulda Frid (Bilens namn eftersom den ser så snäll och beskedlig ut - not) Inhandlades september 2004. Hon var då ett påbörjat avstannat projekt som många. Men det var något visst med henne. Vid köpetillfället var hon ombyggd till G-modell "hualigen". Hade stolar ifrån en beachbuggy, träratt samt vinge med kolfibertejp på. ombyggnaden av karossen startades ca 1 vecka efter inköpet. Målsättningen var att det skulle bli en bus bil med det gamla utseendet (1969-1973) ![]() Trevlig inredning eller? ![]() Pimpad tank!!! ![]() En äkta höfläkt (3.0 block med 3.2 cylindrar) ![]() Mer text och bilder kommer _________________ Stefan Lundin |
||
Bilderna ovan var tagna vid hemkomsten i september 2004.
Ja - jag vet att jag inte var snabb med att lägga upp tråden men.... Nåja det iallafall en vecka innan operation ombyggnad inleddes. Först slets vingen och bakpartiet bort ![]() Framskärmarna och huven byttes också till originalutseende, dock i ett något lättare material - Glasfiber armerad polyester. ![]() Motorn som trilskades fick respass och ersattes av: ![]() Den av er som kan gissa vilken motor det är får pluspoäng i kanten. *ler* _________________ Stefan Lundin |
||
Efter ytterligare några månader så var den tillbaka från lackeraren.
Med RS -73 lättvikts bakdel ![]() Fram så blev det en RS lättviktsfront ![]() Vad gillar ni inredningen? För mycket lull lull eller? ![]() ja, jag vet att träratten fortfarande sitter i, men den är utbytt nu!! _________________ Stefan Lundin |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Trevligt att du har vaknat och delar med dig av den "lille jävlen"
synes väl snart . ![]() _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Jag försöker hålla den tidstypisk på utsidan, medans tekniken på det som inte syns kan vara modern.
Medans bilens chassi och bromsar fortfarande var original togs dessa foton. Notera att liten sportbil bör ha en stor kärra *skratt* Stor kärra kräver stor dragbil, gärna med 17" Porsche Cup fälgar ![]() ![]() ![]() Vad gillar ni nummerplåten? ![]() Som ni kan se så var bilen hög som ett hus, hade hjulvinklar som inte hade ett rätt. Bromsarna var original och hade gjort sig bättre på gräsklipparen. _________________ Stefan Lundin |
||
För att åtgärda höghusänslan så blev det följande modifieringar på chassit:
Bak: 29 mm weltmeister stavar. Ställbara/justerbara svärd ifrån Weltmeister Plastbussningar ifrån - japp ni gissade rätt - Weltmeister Ställbar 20 mm krängningshämmare Hålborrade bromsskivor - Zimmermann sport Bromsok 3.2 Carrera Stålomspunna bromsslangar goodridge Textar sport klossar Fram: 21 mm Weltmeister stavar Plastbussningar Weltmeister Tornstag med centrumstyrning (fixerar stötdämparens mittaxel) Weltmeister Ställbar krängningshämmare - Weltmeister Hålborrade bromsskivor - Zimmermann sport Bromsok 3.2 Carrera Stålomspunna bromsslangar goodridge Textar sport klossar Turbons styrstag Priset på allt detta var ganska överkomligt då jag "råkar" vara återförsäljare på dessa grejer. Sedan blev det Fuchs fälgar Fram 7x16" med Michelin pilot sport cup 205/55x16" Bak 9x16" med Michelin pilot sport cup 245/45x16" Kommande: Ett flertal radikala modifieringar kommer under de närmsta 2 månaderna att utföras. Mer säger jag inte nu. Bild på bilen med rätt fälgar och det nya chassit ![]() ![]() Erkänn att den inte ser lika hög ut längre ![]() _________________ Stefan Lundin |
||
Lagomt mkt inredning i
![]() Så de ska vara i en busbil... Och den såg juh genast mkt trevligare ut efter att nya chassiet monterades, lär ha blivit aningens trevligare att köra med ![]() Kört hårt! ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
ojojoj, denna bilen är verkligen tvärfet!!
![]() ![]() Diggar speciellt färgen ![]() Jag såg bilen på knutan i höstas och jag försökte kolla efter ägaren så fort jag var i närheten av bilen men jag såg aldrig piloten ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Kan bara meddela att på knutan kördes det lugnt då varvräknaren inte fungerade, stötdämparna bak var slut samt att den var för låg höger bak.
Men du kan räkna med att det blir åka av i år nu när allt detta är åtgärdat. _________________ Stefan Lundin |
||
...och kommer jag ihåg rätt gick det ju lungt hem också med punktering på ditt "lilla" släp! Det är alltid trevligt att träffa andra Porsche-ägare oavsett omständighetrna, eller hur? ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10 besök senaste veckan (29031 totalt) |