Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2548 besök totalt |
http://www.jaylenosgarage.com/video/
Jag skulle kunna leva med en sån... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
En kommentar jag hitta under videon...
![]()
|
||||||||
hahahahaha, han tror han kommit på evighetsmaskinen ![]() |
||||||||
Kan det vara Peter Pedersen som gör ett desperat försök att övertala amerikanarna efter att det sket sig i riksdagen. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=KLi0p _________________ Ted Englund |
||||||||
Guud va pinsamt! Pallar inte att titta på sånt!! ![]() |
||||||||
Teslan är riktigt ball, men är det en bil jag tycker är ännu ballare så är det PML:s projekt-Cooper. Det är för övrigt PML som har byggt elen som sitter i Volvos elkoncept. Jag ringde dem och frågade om jag fick köpa delar från dem, men de vill inte sälja utan vidareutveckla med biltillverkarna.
http://www.pmlflightlink.com/archive --S _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||||||
Idén med återladdande batterier genom att utnyttja energi vid inbromsning har man ju läst om ett tag.
Men att ha ett litet kraftverk med sig tycker jag skulle vara kanon. Sedan kan man diskutera vad lämpligt drivmedel för detta är. Etanol kanske? ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
Ett vettigt alternativ, låååångt mellan tankningarna. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
En annan har ju faktiskt en bil med inbyggd termoreaktor, sådeså ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||
Alla motorer är ju egentligen luftpumpar med värme som huvudsaklig effekt, hästkrafter och vidmoment är ju bara bieffekter om man ser till verkningsgrad. Kärnkraftverk för att ladda batterier med överflödeseffekten direkt till motorn hade ju varit käckt.. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
Kommer ihåg att jag läste något om en atomdriven bil i någon gammal teknikbok från 50 talet och hittade den här nu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nu |
||||||||
Ja är såld på den iaf!
Hadde nog täckt 80% av mitt behov, enda som kan bli problem med är just räckvidden. meeen hur många gånger per vecka sitter jag i bilen i 3,5tim i sträck ![]() Å vem vet, på "normalgas" kanske effektåtergången krymper med? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||
Tänk om det säkerhetsmässiga kunde lösas, fy fasiken vad praktiskt och bra det skulle vara med en sådan drivkälla. _________________ Anders Hansson |
||||||||
800 mil bara, låter lite snålt för en kärnreaktor... ![]() ![]() |
||||||||
om du kan leva med en Lightning GT så får du tekniken ifrån PML på köpet ![]() om den nu kommer i produktion i år som dom lovar, har vi inte sett än. www.lightningcarcompany.com ![]() mmmmm aaahhhhh ååååhhhh... nästan att man behöver en rulle toapapper.......... ...för dreglet altså ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||||||
Den är jäkligt läcker! ![]() Jag gillar små bilar, speciellt om de går fort också. Hade varit kul att stoppa ner något liknande i en Phantom, men jag får väl bygg ihop nåt själv då. Hur många golfbilar behöver jag slakta?.. ![]() _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||||||
uran 235 använder vi på jobbet blir prima el på det... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2548 besök totalt |