Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Peeter Pahv har uppdaterat en hel del i sin ringenkurs
2432 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42359

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peeter Pahv har uppdaterat en hel del i sin ringenkurs

Alla sektioner har fått sina spårvalstexter uppdaterade och putsade på och några banpartiskisser är också uppdaterade:

https://rejsa.nu/ringenkurs/

Peeter har ju gått från 100hk VW Polo, via en Se7en, till en Porsche-elva. Så att nya observationer har gett ett behov att iaf putsa lite här o där på originaltexten kan man tänka sig thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Härligt och ett grymt jobb som är nerlagt! Hörde i veckan en rolig kommentar från Peeter om ett ursprungligt spårval i kursen i förhållande till nuet

"så kan man ju inte ta den" säkerligen sagt med glimten i ögat men vi skrattade gott åt det.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1169



The man himself i aktion:



_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13339

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vi hyllar Ringmeister Pahv med ytterligare en bild från i lördags. thumbs up


Foto: Niklas Falk



_________________

Rice and shine
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Tack för de fina bilderna! thumbs up

Med ytterligare 54 varv i kroppen, efter förra veckans ringenbesök, så finns det kanske ytterligare någon liten detalj att putsa på.

Spårvalet tycker jag att det funkar och även i ett relativt högt tempo!
Även om en del upplever det som ett "balongspår"...

Tanken med kursmaterialet är ju framförallt, att nybörjare ska kunna få lite tips om att hitta runt banan.
När man väl lärt sig hitta runt, så kan man naturligtvis börja testa lite andra spårval här och där!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168



Är det några särskilda partier som du ändrat spåret i?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8351



Precis, skillnader mellan lätt fwd och baktung rwd vore kul att veta.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



De enda ändringarna i spårvalsskisserna är nog eg följande:
1. Mellan Tiergarten och Hohenrain i sektion 01 så kör jag ett rakare spår mellan 8:52:26 och 8:52:29 och går inte så långt ut till höger som jag gjorde med Polon.
2. I slutet av T13 så kan man numer slänga ut bilen till höger innan man svänger ner mot Hatzenbach. 8:52:50.
3. I den snabba vänstern i Schwedenkreutz så håller jag närmare vänsterkanten än det sk "Scuderiaspåret". 8:54:24.

Justeringarna är generella och oavsett biltyp.

Annars är det mest putsningar i texterna, pga att skyltar bytt färg eller att vissa referenspunkter ändrats, sedan jag skrev kursmaterialet.

Troligen blir det ytterligare någon liten förändring i texten på något ställe efter den senaste resan.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168



Jag fick bra demonstration live och det tackar jag för! thumbs up

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Nürburgring
Peeter Pahv har uppdaterat en hel del i sin ringenkurs
2432 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande