Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2432 besök totalt |
Peeter Pahv har uppdaterat en hel del i sin ringenkurs
Alla sektioner har fått sina spårvalstexter uppdaterade och putsade på och några banpartiskisser är också uppdaterade: https://rejsa.nu/ringenkurs/ Peeter har ju gått från 100hk VW Polo, via en Se7en, till en Porsche-elva. Så att nya observationer har gett ett behov att iaf putsa lite här o där på originaltexten kan man tänka sig ![]() ![]() _________________ ![]() |
Härligt och ett grymt jobb som är nerlagt! Hörde i veckan en rolig kommentar från Peeter om ett ursprungligt spårval i kursen i förhållande till nuet
![]() "så kan man ju inte ta den" säkerligen sagt med glimten i ögat men vi skrattade gott åt det. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Vi hyllar Ringmeister Pahv med ytterligare en bild från i lördags.
![]() ![]() Foto: Niklas Falk ![]() |
Tack för de fina bilderna!
![]() Med ytterligare 54 varv i kroppen, efter förra veckans ringenbesök, så finns det kanske ytterligare någon liten detalj att putsa på. Spårvalet tycker jag att det funkar och även i ett relativt högt tempo! ![]() Även om en del upplever det som ett "balongspår"... ![]() Tanken med kursmaterialet är ju framförallt, att nybörjare ska kunna få lite tips om att hitta runt banan. När man väl lärt sig hitta runt, så kan man naturligtvis börja testa lite andra spårval här och där! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
De enda ändringarna i spårvalsskisserna är nog eg följande:
1. Mellan Tiergarten och Hohenrain i sektion 01 så kör jag ett rakare spår mellan 8:52:26 och 8:52:29 och går inte så långt ut till höger som jag gjorde med Polon. 2. I slutet av T13 så kan man numer slänga ut bilen till höger innan man svänger ner mot Hatzenbach. 8:52:50. 3. I den snabba vänstern i Schwedenkreutz så håller jag närmare vänsterkanten än det sk "Scuderiaspåret". 8:54:24. Justeringarna är generella och oavsett biltyp. Annars är det mest putsningar i texterna, pga att skyltar bytt färg eller att vissa referenspunkter ändrats, sedan jag skrev kursmaterialet. Troligen blir det ytterligare någon liten förändring i texten på något ställe efter den senaste resan. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2432 besök totalt |