| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hur har ni löst det med bromskontakt på stående pedalställ?
|
4228 besök totalt |
|
Jag har ett stående pedalställ i bilen som gockis tillverkat. håller nu på med den sista elen och kom på att jag måste ju ha broms ljus. har inte kommit på nån direkt lysande idee om hur man ska lösa detta. funderade lite på om nånb mc har tillbaka fjädrande kontakt som givare eller om alla är dragande. hur har ni löst det? mvh Anton J _________________ Anton Johansson |
||||
|
|
||||
|
Re:
Går bra att välja en öppnande brytare också och montera bakvänt så att bromsljuset tänds när pedalen inte är i kontakt med brytaren. _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
Re:
Det finns massor av olika sätt att lösa det, men ju fler alternativ som plockas fram, desto större möjligheter att nåt av dem passar mer eller mindre direkt (storlek, placering, pris, tillgänglighet). Det gäller ju att trigga njuren med lite olika idéer
|
||||
|
Re:
jag har sådana liggande anton både on/off & off/on |
||||
|
Jag har en tryckswitch på en av bromskretsarna - helt oberoende av pedalställ. (Westfield-lösning.)
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Re:
så bra då den jag hade var sönder
_________________ Anton Johansson |
||||
|
Re:
ja jag skulle ha tänkt på detta innan jag fyllde systemet och luftade det hade helt klart varit det bästa.
_________________ Anton Johansson |
||||
|
Re:
Behöver inte ens vara en öppnande brytare. Går att lösa med yttre kopplingar. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
|
Re:
+1 på den. Sätt den i en T-koppling någonstans på bromskretsen _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
|
Re:
man kan ju ha mer än en kontakt.. en kvicksilverbrytare + en "vanlig".. (kvicksilverbrytare snor man från närmsta volvo 240, sitter i motorrumsbelysningen bl.a.).. kanske mindre bra med kvicksilverbrytare på kuperade banor.. men man kan ju ha en strömbrytare och stänga av den om man vill.. _________________ //Johan Karlsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4228 besök totalt |